dus conclusie:
geen pc omdat je dan minder feeling hebt (niet zoals bij platenspelers)
wel pc omdat je makkelijker kunt beatmixen / zoeken en de playlist kan gebruiken
nu denk ik dat ik de oplllossing heb gevonden:P
het programa virtual dj (www.virtualdj.com voor meer info)
op dit programa kun je een digitale camera aansluiten die je op je platenspeler richt.
het programa ziet de draaiende plaat, en regeld daarop de snelheid / scratsen van je mp3 die via de pc afspeeld.
als je dus je platenspeler langzamer laat draaien speeld je mp3 (en ook wma) op je pc ook langzamer af.
scratchen werkt ook op deze manier
ik heb et nog niet geprobeerd maar ik denk dat je met een fatsoenlijke digitale camera wel een goed resultaat krijgt.
dus je hebt nu de qualitijd van mp3 (is zeker beter dan vinyl)
de handigheid van zoeken en (auto)beatsyngronizeren
en de feeling van je platenspeler.
het probleem van dj's die hun mp3 mee moeten nemen is weindig probleem denk ik.
op ene gemiddelde cd passen zoon 150 mp3's dar kom je de avond wel mee door, en neem anders 2 of 3 cd's mee is toch makelijker dan een hele koffer
wat vinden jullie hiervan?? is dit een ideaal systeem????
geen pc omdat je dan minder feeling hebt (niet zoals bij platenspelers)
wel pc omdat je makkelijker kunt beatmixen / zoeken en de playlist kan gebruiken
nu denk ik dat ik de oplllossing heb gevonden:P
het programa virtual dj (www.virtualdj.com voor meer info)
op dit programa kun je een digitale camera aansluiten die je op je platenspeler richt.
het programa ziet de draaiende plaat, en regeld daarop de snelheid / scratsen van je mp3 die via de pc afspeeld.
als je dus je platenspeler langzamer laat draaien speeld je mp3 (en ook wma) op je pc ook langzamer af.
scratchen werkt ook op deze manier
ik heb et nog niet geprobeerd maar ik denk dat je met een fatsoenlijke digitale camera wel een goed resultaat krijgt.
dus je hebt nu de qualitijd van mp3 (is zeker beter dan vinyl)
de handigheid van zoeken en (auto)beatsyngronizeren
en de feeling van je platenspeler.
het probleem van dj's die hun mp3 mee moeten nemen is weindig probleem denk ik.
op ene gemiddelde cd passen zoon 150 mp3's dar kom je de avond wel mee door, en neem anders 2 of 3 cd's mee is toch makelijker dan een hele koffer
wat vinden jullie hiervan?? is dit een ideaal systeem????

Comment