draaien in discotheek met pc

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ_Snaky
    • Sep 2002
    • 272

draaien in discotheek met pc

hoi,

wat denken jullie van het draaien met de pc in een club/discotheek?
    er zijn vele programma's (zoals virtualDJ atomixmp3 enz) waar je vlekkenloos mee kan beatmixen.
    maar waarom word het dan nog niet veel gebruikt??

ik ben van plan om het misschien een keer te proberen, maar ik weet niet wat ik kan verwachten i.v.m. reacties van het publiek enz.

kortom: zijn jullie voor of tegen het draaien met pc
    [:D] zin in een feestjuh [:D]
    <center>groeten <b>DJ <font color=\"red\">Snaky</font id=\"red\"></b></center>
  • Jasper-Lichtbron
    • Jun 2001
    • 2155

Tegen... ten eerste is het not done omdat erg veel van die "DJ's" (durf dat echt geen DJ te noemen... die kan wat meer in mijn ogen) de muziek maar van internet plukt. Hoef hopelijk niet uit te leggen waarom ik daar tegen ben.
    Ten tweede: auto-bpm'en haalt het hele charme van DJ-en weg; een goeie DJ heeft een lekkere techniek waar je elke keer weer van onder de indruk bent, samen met een juiste platenkeuze maakt dat een DJ... wanneer je dan de computer het mix werk laat doen, wat blijft er dan nog over???
    Ten derde: het is absoluut NOT DONE in het wereldje. Het enige dat een beetje geaccepteerd begint te raken is het draaien met FinalScratch of CDJ1000 spelers, maar dingen als BPM-Studio kom je echt alleen in kroegen tegen, serieuze discotheken zullen altijd Technics spelers hebben staan, en da's niet voor niks.

Oh nog een laatste argument uit mezelf: ik zou aan het hele draaien echt niks meer aan vinden als ik niks meer zelf kan doen... BPM -&gt; play? Wat doe je dan in de rest van de tijd?

Comment

• mbottens
      • Feb 2004
      • 743

Als er een goede controller bij zit (ongeveer gelijk aan een 19" cd speler controller), dan vind ik het wel leuk, maar het blijft op een PC draaien dus vind ik het wel belangrijk dat je het erbij gebruikt maar als basis een dubbel loopwerk erbij houd (standaard cd spelergie).

Soundgraph heeft een erg leuk systeem, kun je je platenspelers op koppelen en dan kun je ook nog scratchen. met echte vinyl met je mp3tjes.

Groeten Martin
      Kan het niet harder?? en er kan altijd meer speelgoed (apparatuur) bij!!!!

Comment

• jurjen_barel
        • Jun 2003
        • 3148

citaat:Geplaatst door mbottens

Soundgraph heeft een erg leuk systeem, kun je je platenspelers op koppelen en dan kun je ook nog scratchen. met echte vinyl met je mp3tjes.
        Stanton ook

Mee eens verder: ik heb dan liever een goede 19" controller erbij. Kep graag knoppen die ik kan voelen en alles met de muis en sneltoetsen doen vind ik niets. Verder altijd gewone cd-spelers ernaast.

Comment

• Thix
          • Jan 2004
          • 99

Ik ben er ook niet zo direct voor te vinden. Discotheek muziek staat vooral nog op vinyl. Omdat men daar gewoon echt feeling met kan hebben om leuke mixen te maken. Met de CDJ1000 lukt het mij ook wel tegenwoordig.

Grootste probleem momenteel vind ik het foute gebruik van mp3'kes. Kan er niet aan doen maar soms zijn er van die mensen die met een computer of cd-rkes heel de avond dj'en zonder een € uit te geven. Ze moesten is weten hoeveel werk en geld je nodig hebt om een liedje te maken. Daar wordt ik dus [xx(] van. Nu zeg ik niet dat jij zo iemand bent maar hoe meer dit in trek komt draaien met computer hoe meer van deze mensen je gaat krijgen. Nog een reden dat ik daar tegenwoordig tegen ben is doordat ik hier al 2keer een cd winkel heb weten stoppen omdat de verkoop volledig dood is gevallen en hier in de buurt veel van die mp3 feestje worden gehouden.
          Er is niks fout als je is een mp3tje gebruikt omdat je het nummer niet direct in de winkel vindt en het dringend nodig hebt. Maar zo'n hele collectie waar je heel de avond mee kan vullen, sorry hoor.

Terug @ topic, heb hier in het lokaal café eens met zo'n BPM gewerkt nu kan je daar nummertjes achterelkaar met draaien maar om echt creatief te doen vind ik het niet echt handig om met te werken. Btw deze mensen hebben hun liedjes gekocht en betalen hun Sabam correct.

Comment

• jurjen_barel
            • Jun 2003
            • 3148

[off-topic]
            Kep niets tegen cd's kopen, ze zijn alleen zo achterlijk duur! Als ze nu eens de helft van de prijs waren, zou ik het waarschijnlijk wel doen, maar ja.

Alsof weet ik veel welke artiest nog een 5de limo nodig heeft...
            [/off-topic]

Comment

• Roland
              • Jan 2001
              • 480

Ik zal nooit een pc als basis gebruiken. De kans dat er iets fout gaat is zeer groot.

maar over dat downloaden, er zijn genoeg legale systemen, met originele tracks op,
              Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.

Comment

• showband
                • May 2001
                • 4516

Gewoon lekker van PC-MP3 draaien. Maakt het publiek echt niets uit.

Ook de vraag of je wat meer of minder te doen hebt dan met vinyl. Of dat het erg makkelijk is allemaal met een BPM-counter is DJ-geneuzel. Jan publiek boeit dat helemaal niets. Goede entertaiment moeten ze hebben.

Het is hooguit wanneer je als drivein met een stel draaitafels komt, dat de huurder denkt dat je spullen meeneemt. Ze betalen liever voor spullen dan voor mensen. Gek genoeg.

| AUB hieronder schieten graag [}]
                |
                V
                lekker belangrijk!

Comment

• Dj peet
                  • Oct 2001
                  • 48

Met een BPM systeem draaien is geweldig en vele malen beter dan vinyl, ik krijg altijd hoofdpijn van het gekraak, bovendien zo'n ronddraaiende plaat is irritant als je ladderzat staat te draaien en erg gevoelig voor overslaan.

Comment

• jurjen_barel
                    • Jun 2003
                    • 3148

citaat:Geplaatst door Dj peet

Met een BPM systeem draaien is geweldig en vele malen beter dan vinyl
                    Dat is jou mening en een kwestie van oefenen/handig ermee zijn...
                    citaat:ik krijg altijd hoofdpijn van het gekraak
                    Veel ouderen vinden dat juist mooi!
                    citaat:bovendien zo'n ronddraaiende plaat is irritant als je ladderzat staat te draaien
                    Daar word je ook meestal niet voor betaald: ladderzat worden! (Zelf weten hoor )

citaat:Geplaatst door showband
                    Ze betalen liever voor spullen dan voor mensen.
                    Zoals een artiest ooit riep: "What do you say to the DJ?" waarop het publiek antwoorde...

Comment

• axs
                      Moderator
                      • Jun 2002
                      • 2687

citaat:Geplaatst door Dj peet

Met een BPM systeem draaien is geweldig en vele malen beter dan vinyl, ik krijg altijd hoofdpijn van het gekraak, bovendien zo'n ronddraaiende plaat is irritant als je ladderzat staat te draaien en erg gevoelig voor overslaan.
                      Mijn conclusie :

- hoofdpijn van het gekraak : zou wel eens aan wat anders kunnen liggen... slechte naald? Vuile plaat? of mijn laatste puntje?
                      - Irritant zo'n ronddraaiende plaat? -&gt; zou wel aan het volgende kunnen liggen :
                      - jij die ladderzat staat te draaien...

Zegt veel over je eigen... als je beetje proffesioneel bezig bent sta je zeker en vast al niet ladderzat te draaien!
                      tsss [V]
                      If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• Dj peet
                        • Oct 2001
                        • 48

hips

Comment

• DeAl
                          • Dec 2003
                          • 114

Hallo,

Ik sluit me aan bij Thix e.a. nl. met een PC heb je minder feeling dan met vinyl of CD-players waar je naar mijn mening nog altijd veel creatiever mee kan omspringen. Ik wil zelf bepalen wanneer een track moet starten, invallen, gesampled worden of wat dan ook.
                          Trouwens, wat kunnen gast DJ-s met een PC-installatie aanvangen?
                          Moeten ze misschien al hun vinyls en CD's op een plugable hard-disk kopiëren (die dan net weer niet compatibel is met de PC...)?

Begrijp me niet verkeerd, ik gebruik thuis ook een PC maar dan wel om (re)mix sessies te maken, maar dus zeker niet om live te draaien.
                          Nog iets: een standaard PC beschikt meestal over een geluidskaart met matige geluidskwaliteit (vervorming, ruis). Ik heb een 5-tal jaar terug toch ongeveer 500 EUR uitgegeven voor een professionele geluidskaart.
                          Verder zijn mp3's, illegaal van het net, soms van een bedroevende kwaliteit...

Greetz,
                          Alain
                          The best way to accelerate a computer running Windows is at 9.81 m/s²

Comment

• joepadmiraal
                            • Oct 2002
                            • 34

Ik heb een drive-in showtje en wil ook even wat toevoegen aan deze discussie.
                            In mn dj meubel zit het volgende aan afspeel apparatuur:
                            pioneer cmx3000, sl1200, pc met bpmstudio + 19" controller.

citaat:met een PC heb je minder feeling dan met vinyl of CD-players
                            Ik ben ook van mening dat je met vinyl meer feeling hebt dan met de pc maar tussen de cd-speler/pc kan ik geen verschil ontdekken.

Ik heb overigens wel een redelijk recente pc met prof. geluidskaart.
                            En het heeft me even wat tijd gekost om alles goed in te stellen (driver problemen etc.) maar nu werkt het absoluut stabiel.
                            citaat:
                            Ik zal nooit een pc als basis gebruiken. De kans dat er iets fout gaat is zeer groot.
                            Ik draai bijna een jaar met de pc en het is echt nog nooit fout gegaan.

citaat:ik zou aan het hele draaien echt niks meer aan vinden als ik niks meer zelf kan doen... BPM -&gt; play? Wat doe je dan in de rest van de tijd?
                            ehh... dat kan met cdspelers ook.
                            die cmx3000 van mij kan ook gewoon zelf beatmixen.
                            alleen niemand die dit soort functionaliteit gebruikt natuurlijk
                            ik het nog nooit echt goed horen werken.
                            en je wilt toch wel de controle over je nummer houden neem ik aan.

citaat:serieuze discotheken zullen altijd Technics spelers hebben staan
                            Lijkt mij ook, alle nieuwe muziek wordt nog op plaat uitgebracht en als je gast dj's krijgt moeten die toch ook kunnen draaien.

citaat:
                            Verder zijn mp3's, illegaal van het net, soms van een bedroevende kwaliteit
                            Ik kan je sterker vertellen:
                            Ik heb een legaal mp3 abonnement en zelfs dan zijn niet alle mp3's van super kwaliteit.
                            Das dus wel een nadeel maar dat kan natuurlijk per mp3 abonnement verschillen.

citaat:Trouwens, wat kunnen gast DJ-s met een PC-installatie aanvangen?
                            Kijk, dat is het nadaal waar ik dus ook tegen aan gelopen ben.
                            Af en toe kom ik op plekken waar alle apparatuur al aanwezig is..
                            Als het dan ff kan zet ik toch me eigen bakkie neer.

Even een paar redenen waarom ik toch een pc mee sleep:
                            1.
                            De overzicht lijsten zijn echt super.
                            Sta je op een club feest pak je gewoon je club lijsie en tijdens de carnaval het carnavals lijstje

2.
                            Cue points/informatie/bpms worden bij elk nummer opgeslagen (kan bij sommige cd spelers ook)

3.
                            Ingebouwde jingle machine

Al met al is mijn mening dus:
                            Als je cd spelers lekker vind werken moet een (goed geconfigureerde) pc met bpm+controller ook zeker voldoen maar in een club/discotheek mag een goede platenspeler+cdspeler natuurlijk een niet ontbreken.

Comment

• zjeten
                              • Mar 2003
                              • 331

wel,ladderzat achter je dj tafel staat--&gt;zegt direkt welk een persoon je bent voor mij!
                              zo'n dj pc systeem kan enkel volgens mij als je legaal liedjes koopt.
                              Ik heb hier ook mp3's staan op mijn computer,maar 9/10 kansen heb ik het ook op vinyl of op cd (legaal).
                              Ik hoop dat de vinyl wereld blijft in de discotheken en danscafe's,want daar hangt toch magic rond?!
                              ik zie ook als je met een dj pc systeem draait of met cd'kes dat de mensen es komen kijken,en terug weggaan.Als je staat te draaien met platen kijken de mensen hun ogen uit.
                              da zijn zo mijn meningen.
                              vriendelijke groeten
                              jeffrey

Comment

Working...