Begin Drive-In

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ Frenk
    • Nov 2003
    • 15

Heey dan zal ik alvast reageren op je 'Onderdelen Lijst',

Volgens mij heb je dit lijstje wel goed samengesteld, maar je moet idd wat Niels ook al zei nog een lamp kopen voor je small mushroom en heb je ook al gedacht aan filterframes voor je parcans (teminste als je die wilt gebruiken...)?

Maar ik ben nou eigenlijk wel benieuwd waar je dat die keyboard stand voor gaat gebruiken? Ga je een keyboard spelen met je drive-in?

@ djbirdie

citaat:Geplaatst door Juriaan

Ik heb al een Statief
    Waar acht lampen aan kunnen
    Hij had al eerder in dit topic aangegeven dat hij al een statief had. En ik neem aan dat hij daar de lampen aan wil hangen

Comment

• Juriaan
      • May 2004
      • 190

citaat:Geplaatst door DJ Frenk

Heey dan zal ik alvast reageren op je 'Onderdelen Lijst',

Volgens mij heb je dit lijstje wel goed samengesteld, maar je moet idd wat Niels ook al zei nog een lamp kopen voor je small mushroom en heb je ook al gedacht aan filterframes voor je parcans (teminste als je die wilt gebruiken...)?

Maar ik ben nou eigenlijk wel benieuwd waar je dat die keyboard stand voor gaat gebruiken? Ga je een keyboard spelen met je drive-in?

@ djbirdie

Ik heb al een Statief
      Hij had al eerder in dit topic aangegeven dat hij al een statief had. En ik neem aan dat hij daar de lampen aan wil hangen

Aigan er zit een Lamp Erbij
      en bij de Spots zit al Filterframe
      En Ut Keyboard Gebruik ik om een Stellage te maken:P

Comment

• djbirdie
        • Oct 2002
        • 509

citaat:Geplaatst door DJ Frenk
        @ djbirdie

Ik heb al een Statief
        Sorry, ff overheen gelezen... [:I]
        grtz, Niels

Het is de kunst om van geluidsoverlast een buurtfeest te maken!

Comment

• Mark-LED
          • May 2004
          • 822

citaat:Geplaatst door djbirdie

(off topic: 2 haken aan t plafond ?)
          (Offtopic: verleden tijd jongens, 2 statieven gekocht)

Comment

• rene.derksen
            • Feb 2004
            • 649

Mischien is het slimmer om te wachten met je efectjes, en daarvoor niet 4, maar 8 Parren te kopen, van goede kwaliteit met kwaliteit dimmers, densoods botexbalkjes. En ook wat meer variatie in je filters, wil je het nog beter koop dan LEE filters op een rol. In verhouding een stuk goedkoper En wacht ook nog met je geurtjes en smaakjes van je rokvloeistof, allemaal weggegooid spul. Koop daarvoor in de plaats gewoon kwaliteit vloeistof, is ook nog eens beter voor je publiek. Conclusie: zorg dat je pakweg 8 parren aan 2 four-bars hebt, met een Goede DMX dimmer, of 2 Botexbalkjes. En een mooie lichttafel (de behringer kan ik in dit geval aanradden!)Hierbij zal ik het voorlopig laten met het, licht en wat meer inversteren in het geluid zodat je van je DAP afkomt. Na een paar keer draaien kun je andere dingetjes kopen, 2 mushroompjes ofzo en misschien 4 scan's e.d. En anders kijk je maar eens in het topic van dat 14-jarige jongetje wat het dik voor mekaar heeft, Hij is een goed voorbeeld (iig over het licht!!) En vergeet het belangrijkste niet! Kabels, zijn toch wel duurder dan je denkt!
            Licht is altijd zwaar.

Comment

• vasco

• Oct 2003
              • 2568

Ik lees veel over licht hier. Waar is het geluid. Een lichtshow is leuk maar zonder geluid valt er niet te dansen. Wat zijn jou plannen, budget en wensen met je drive-in? Met 1000 euro ben je nog nergens

Comment

• Juriaan
                • May 2004
                • 190

Ik heb nu 2x200
                Ik Ga Alles 1 voor 1 kopen
                Mijn Budget is 3000 Euro
                Ik heb weer nieuw lijstje gemaakt:P
                Dit is mijn uitgangspunt:http://music.juriaantierie.nl/benodigdheden_Drivein.doc
                En Natuurlijk Ik heb zo'n 300 euro voor kabels
                Statief Voor Licht heb ik al

Comment

• vasco

• Oct 2003
                  • 2568

Dit lijstje begint er een heel klein beetje op te lijken. Ik zie heel veel D(r)ap en Skypech (met alle respect) in je lijstje, leuk speelgoed voor de hobby. Blijft het een hobby of wil je prof gaan draaien? Als je prof wil gaan is 3000 euro niet eens genoeg voor alleen het geluid

En hoeveel man wil je aankunnen maximaal etc. Geef eens wat meer info over wat ja al hebt i.p.v. wat je wilt kopen. Kunnen we je misschien beter informeren. Ik heb nu 2x200 (wat, zwarte pieten?) zeggen niet echt veel

Comment

• Juriaan
                    • May 2004
                    • 190

Er Komt 3 X DAP Langs Voor FLightcase en mic acco
                    En ik wil ongeveer voor 100-150 man kunnen draaien

Comment

• LuPuS
                      • Dec 2002
                      • 457

Met die set die je in een nieuwe topic gezet hebt, en in je word documentje kan je niet voor 100 à 150 man draaien. Met twee zo'n setjes misschien wel...

Met dit setje kan je wel voor 150 personen draaien, en is kwaliteit, en kost niet zoveel geld: http://www.b52pro.com/models/Matrix1000.html (ongeveer 3000 € toch...)
                      ~ Dj Guytn ~ your favourite all-round party deejay...

Comment

• Juriaan
                        • May 2004
                        • 190

Oke 3000 Euro
                        Is voor jullie niet veel maar voor mij wel

Comment

• Beginnertjuh
                          • May 2004
                          • 6

op je lijstje staat: Showtec, Par 56 Set Inc Alles voor 159 euro.... kan je dan misschien niet beter bij de f**db*ck voor 159 de Showtec Stage set 2 kopen... dan krijg je 4 Par 56's (met alles dr op en dr aan...) en dan krijg je (voor dezelfde prijs!!) Er nog een statief bij! Enne als je dat niet wilt... die pars 56 zijn daar 35 euro inc. alles!

Comment

• LuPuS
                            • Dec 2002
                            • 457

Oke 3000 Euro
                            3000 € is ook voor mij heel veel!

Ik ben gestart met een self made setje die 2 x 500wrms was ongeveer.
                            Met een stageline versterker van 2 x 380 wrms (wat ook budget is).

Daarmee heb ik 3 jaar gesteeld tot ik in het begin van dit jaar een nieuwe set kocht ter waarde van 3000 € ongeveer...

Sparen is de oplossing...

Speel dan desnoods verder met de speakers die je nu hebt, en als je een iets groter feest hebt, ga iets huren. Als je dan al wat gespaard hebt, en er komen al wat grotere feesten die je niet meer met je huidige set kan spelen, koop dan iets goeds...

Dan zou je niet zoals nu van DAP, terug naar DAP, Gemini gaan... Dan verbeter je je set niet, en pomp je er toch verder geld in...

Comment

• Juriaan
                              • May 2004
                              • 190

citaat:Geplaatst door LuPuS

Oke 3000 Euro
                              3000 € is ook voor mij heel veel!

Ik ben gestart met een self made setje die 2 x 500wrms was ongeveer.
                              Met een stageline versterker van 2 x 380 wrms (wat ook budget is).

Daarmee heb ik 3 jaar gesteeld tot ik in het begin van dit jaar een nieuwe set kocht ter waarde van 3000 € ongeveer...

Sparen is de oplossing...

Speel dan desnoods verder met de speakers die je nu hebt, en als je een iets groter feest hebt, ga iets huren. Als je dan al wat gespaard hebt, en er komen al wat grotere feesten die je niet meer met je huidige set kan spelen, koop dan iets goeds...

Dan zou je niet zoals nu van DAP, terug naar DAP, Gemini gaan... Dan verbeter je je set niet, en pomp je er toch verder geld in...
                              Wat had jij dan verder qua licht?

Comment

• LuPuS
                                • Dec 2002
                                • 457

wij zijn begonnen met:
                                2 color moons, daarna
                                2 x 4 par64 (geen dmx) met 2 statieven + controller, daarna
                                decotruss 6m, daarna
                                stroboscoop (geen dmx), daarna
                                par64 op t4 bar monteren + scenesetter24 controller gekocht, daarna
                                stroboscoop, daarna
                                4 x derby's,

En dat was het al :-)

Nu staat echte quatro truss op het programma, daarna zien we nog wel... scans?

Comment

Working...