Welke mengtafel ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • xtof
    • May 2003
    • 19

Welke mengtafel ?

Hello,
    Een van mijn klanten heeft een betaalbare 19inch mixer nodig.
    Hij moet een Denon, een mp3 player (voor omgeving muziek) een een micro verbinden

Het is voor een cafe : dus van zondag tot vrijdag avond enkel muziek niet te hard. Vrijdag avond en zaterdag avond een beetje harder met DJ.

Noormaal gezien had ik een ECLER MAC 50 of een Rodec aanraden maar hier hebben ze het budget helemaal niet.
    Ik heb de behringer tafels gekeken en ze zijn (op papier) zeer goed voor de prijs.Ik heb vroeger gehoord dat behringer gemakkelijk te verleiden was (misschien voor een "on th road use" maar voor een vaste installatie ?). Ik heb nooit met zo'n low cost tafel gewerkt

Wie heeft ervaringen met behringer tafels ?

Dank u voor uwe medewerking
    Excuseer als ik foutje doet maar ik ben franstalig.
  • LuPuS
    • Dec 2002
    • 457

Om alle dagen te gebruiken zou ik alvast geen behringer kopen.

Stanton heeft nog goeie 19" mixers voor een goeie prijs vindt ik.
    ~ Dj Guytn ~ your favourite all-round party deejay...

Comment

• Olaf Duffhuës
      • Oct 2000
      • 2477

Dit soort misschien een idee, een makkelijke rackmixer van rond de 250,-
      Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• marcel
        • Aug 2000
        • 163

Hier in het Café onlangs een Tascam X-15 opgehangen (http://www.tascam.de/en/x-17_15.html).

Leuke compacte mixer, waar wel alles op en aan zit wat je nodig hebt, kwalitatief dik in orde, en niet duur (heb 'm al voor € 279,- gezien).

Enige nadeel aan deze tafel is dat ik 'm niet zo geschikt vind voor echt DJ gebruik. De toonregeling naast de faders ipv er boven vind ik niet echt handig bij actief gebruik. Voor het gebruik achter de bar is het echter een mooi tafeltje (zeker als de ruimte beperkt is).

Marcel
        You don't need eyes to see, you need vision.

Comment

• Olaf Duffhuës
          • Oct 2000
          • 2477

citaat:Enige nadeel aan deze tafel is dat ik 'm niet zo geschikt vind voor echt DJ gebruik.
          Maar volgens mij, wat ik uit het verhaal begrijp, is dat ok niet de bedoeling..

Een voordeel van een rackmixer met draaipotjes, die gaan minder snel kraken..
          Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• marcel
            • Aug 2000
            • 163

citaat:Geplaatst door xtof
            Het is voor een cafe : dus van zondag tot vrijdag avond enkel muziek niet te hard. Vrijdag avond en zaterdag avond een beetje harder met DJ.
            Lees toch echt iets over een DJ

Als ik zelf als DJ ergens binnen kom, en ik zie alleen een mixer met draaiknopjes ..... Denk niet dat het dan goed gaat komen [xx(]

Marcel
            You don't need eyes to see, you need vision.

Comment

• jurjen_barel
              • Jun 2003
              • 3148

Als ik ook een tip mag geven: kijk eens naar Gemini. Ze hebben best veel mooie mixers, waaronder ook 19" varianten. Zelf heb ik ook een Gemini-mixer en nog nooit problemen mee gehad. De prijs is nog lang niet de hoofdprijs, dus wel ff het overwegen waard.

Comment

• djbirdie
                • Oct 2002
                • 509

Als de mixers van Gemini beter zijn dan hun cd-spelers... Daar heb ik slechte ervaringen mee namelijk...
                grtz, Niels

Het is de kunst om van geluidsoverlast een buurtfeest te maken!

Comment

• MSSS
                  • Jul 2003
                  • 365

Mixers zijn zkr beter. Heb er ook nog nooit problemen mee gehad en dat voor een goeie prijs.
                  oleole ik heb EV :)

Comment

• ralph
                    Banned
                    • Aug 2000
                    • 2649

Als ik lees: Kroeg, dan denk ik vanzelf, bier, rook warm, hoge luchtvochtigheid, neit de meest nette dj's...
                    kortom: of om het jaar een budgetmixer vervangen of toch gewoon adviseren een dateq of rodec te nemen.
                    Een kroeg die geen geld heeft voor een nette audio installatie die snapt nog niet hoe het werkt...

Comment

• DJ-JP
                      • Sep 2002
                      • 22

Vorige week nog een Denon DN-X400 geïnstalleerd. Lekker compacte mixer met veel gebruiksmogelijkheden en daarnaast ook nog eens erg betaalbaar.

[off topic]
                      De kroeg draaide eerst met 3 x Freespace 32 zonder controller !
                      Nu 2 x EV Sx-100 en ze zijn blij !
                      [off topic]
                      The Galaxy-drive-in discoshow... more sound, more light, more fun !

Comment

• LuPuS
                        • Dec 2002
                        • 457

Goeie Café mixer die niet veel plaats inneemt voor nog geen 200 €:

~ Dj Guytn ~ your favourite all-round party deejay...

Comment

• Bats
                          • Sep 2001
                          • 134

idd als je denkt aan een kroeg ist idd lekker vochtig, iedereen zit aan de mixert ook mensen die er geen verstand van hebben, en der wil nog wel eens het nodige vocht door de lucht vliegen door welke reden dan ook.
                          ik weet niet wat je budget is maar ik ben toch voor het dateq gebeuren als deze:

nadeel is dat je geen toonregeling + gain per kanaal hebt. verder wel een prima mixer, 2 master dingetjes dus voor bv het terras ofzo.

of deze:

met dit spul kun je iig wel wat jaartjes vooruit denk ik.

Comment

• djbirdie
                            • Oct 2002
                            • 509

@Bats: xtof vraagt hier om een betaalbare mixer, dus dan valt Dateq af lijkt mij....
                            grtz, Niels

Het is de kunst om van geluidsoverlast een buurtfeest te maken!

Comment

• Bats
                              • Sep 2001
                              • 134

ja dan kan je de vraag stellen 'wat is betaalbaar' ik zie dat er een denon en een mp3 pc op moeten, dus daar zullen ze dan wel geld voor hebben.
                              als je kijkt dat je nu voor een kleine 500 euro een goeie degelijke mixert hebt die het waarschijnlijk in de kroeg langer uithoudt dan de gemini enzo mixers dan denk ik dat een dateqje ofzo wel betaalbaarder is.

Comment

Working...