Dateq- Pioneer mengtafel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Whitefarmer
    • Oct 2003
    • 1244

Beste flash a new generation,

welke effecten kun je niet vinden??
    in de FX hoek (rechts onderin) zitten zo uit mn hoofd o.a.:
    delay, hi-mid-low kill, ik dacht flanger enz..

loop zit daar weer net boven.

ik lees het wel.

Groet John
    Groeten John
    ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
    Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• flash-a-new-generation
      • Nov 2006
      • 228

Denon dn-x1500

ja, klopt er zitten 4 effecten
      maar volgens de handleiding zijn er twee selecties van de Effectormodus. de eeste selectie en een tweede selectie. ik kan de effecten echo2 , PAN, Trans en key% niet vinden in de display. of moet je deze selecteren dmv het indrukken van de effector?

de loopfunctie is weer wat anders. deze kan ik wel vinden. ik weet alleen niet:
      A: wat deze effecten doen/klinken... ben maar hobbyist DJ hé
      B: Hoe ik deze moet selecteren. want zo als ik het lees hebben de de effecten PAN,Trans en Key% betrekking op de flanger??

maar ik kan ze niet in de display aflezen.. iemand wel een idee hoe dan moet?

het is wel een beetje offtopic. maar om hier een nieuw topic over te starten??

ik hoop dat iemand een antwoord heeft op mijn vraag!
      EAW SB850 en DVA T-4 array:D

Comment

• dj gemiel
        • May 2007
        • 3

Originally posted by moderator
        Emiel,

Even de zoekfunctie gebruikt en kwam een onderwerp tegen wat dezelfde vraag behandeld. Daarom even jouw vraag naar dit onderwerp verhuisd.

Wil direct even meegeven: de ene PIo mixer is de andere niet ( enorm verschil tussen 600-800), zelfde bij dateq ( enorm verschil tussen apollo en LPM7.X)
        Dank voor de verplaatsing, geen probleem.
        Ik heb zelf de ervaring met dateq dat de verschillen tussen de 7.x en de apollo met name zit in de voorbeluistering, bij de apollo krijg je direct op de vu de uitsturing van het inputsignaal, bij de 7.x moet je nog een knop indrukken hiervoor. Voorts zit het verschil in een schuif of draaiknop voor de master en de crossfader extra op de apollo. Qua kwaliteit en handling zit er volgens mij weinig verschil in...
        De pioneers vergeet ik liever, ik heb altijd ruzie met gadgets die erop zitten die ik niet aan wil hebben. Ook een keer meegemaakt op een huurset dat de pioneer geen signaal van de microfoon over de monitor gaf maar wel de rest.....dat was erg lastig, schijnt er een knop aan de achterkant te zitten die deze funktie aan en uitzet....lastig!!!
        Maar oke mijn idee was om met name voor de serieuse beginner een duidelijk beeld te geven zodat deze ervaring gebruikt kan worden.
        Mijn eerste advies, bespaar niet op de mixer!!
        De dateq kun je extreem mishandelen qua ingangssignaal voordat hij gek gaat doen, ook de faders, van de nieuwere modellen, zijn ideaal. Sommige kan je erg simpel schoonmaken. Bespaart je kosten!!
        Ook hebben de latere modellen gebalanceerde outputs. De Vibe heeft er zelfs meer. Ook heeft de vibe compressors per kanaal....ik heb met de vibe geen ervaring helaas....de compressor vind ik interessant ivm inprikken van externe artiest oid....

Comment

• Stoney3K
          • Sep 2007
          • 1399

DJM800 is een beetje de standaard aan het worden in de verhuur. Geen slechte tafel overigens, vooral als je met CD of laptop draait zijn de S/PDIF inputs ook wel handig.

Staar je alleen niet blind op gadgets. Kijk liever naar de dingen die een mixer degelijk maken: Goeie stevige behuizing, VCA op faders enz...

Crossfader heb je als doorsnee drive-in jock niet echt nodig. Als je gaat beatmixen of met draaitafels aan de slag gaat kan ik hem zeker aanraden, maar om gewoon plaatjes aan elkaar te ritsen of door te starten heb je hem niet per sé nodig. Ik draai zelf ook regelmatig beatmixes en mijn crossfader gebruik ik nooit. Alleen als je echt gaat scratchen oid heb je een cross nodig.

Als drive-in jock zou ik, als je wat budget hebt, zeker voor een Dateq gaan. Je zit misschien wel met wat minder fancy features te kijken, maar qua constructie is Dateq wel beter en degelijker. Dateqs kom je ook regelmatig tegen in de wat kleinere (lokale) radiostudio's. Weinig poespas, maar praktisch en goed geluid.
          First make it work, then make it look pretty!

Comment

• Upgrading your system
            • May 2003
            • 1684

Heb hier zowel pio's als dateq, maar is vind allen&heath beter klinken, even niet kijkend naar de prijs vindt ik dit een mooier product welke ik dan ook met veel plezier een de klanten meegeef.

mag ik dit zeggen of was dit een puur dateq en pio topic?

heb ik nog meer medestand of sta ik aan eenzame hoogte?
            Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• moderator
              Moderator
              • Apr 2001
              • 5950

Qua markt acceptatie sta je in ieder geval in een hoop dj segmenten solitair

Vestax maakt ook bijzonder goed klinkende dj/battle mixers....maar volgens mij moet ik er juist voor waken dat we NIET off-topic gaan!
              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Stage-Q
                • Sep 2007
                • 389

ik maak zelf gebruik van de Pioneer DJM400... maar ook veel gewerkt met de DJM800 en de Dateq's...

toch vind ik zelf de Pioneers erg fijn en kwalitatief prima.

Wat wel weer goed is aan Dateq...ze gaan bijna nooit kapot en vaak zijn ze zo simpel dat elke DJ ermee kan werken.
                Mag ik wat meer laag in 't hoog?

Comment

• Niels Van Woinsel
                  • Jan 2013
                  • 4

Je moet eens kijken in het preset menu, effectenrouting af zetten, lang op de TAP knop blijven duwen en dan kan je door de menu scrollen met je effecten selectie knop, selecteren doe je door erop te drukken, als je alles hebt gevonden, vergeet dan niet de TAP knop enige tijd in te drukken totdat de display "PRESET WRITE " aangeeft anders ben je al je opgeslagen instellingen kwijt!

hopelijk heb ik je al een beetje geholpen.

Comment

• Gast1401081
                    • Mar 2001
                    • 7999

Niels, kijk ff naar de datum van de vorige post... je antwoordt op een topic uit 2007...

Comment

• R. den Ridder
                      • Sep 2000
                      • 1500

Originally posted by MacGyverSounds
                      Niels, kijk ff naar de datum van de vorige post... je antwoordt op een topic uit 2007...
                      Op zich wel leuk om zoveel jaar later te constateren dat cd-spelers en mengtafels instrumenten zijn geworden. waar in 2007 Dateq en Denon nog flink marktaandeel hadden is het nu wel een feit dat Pioneer heeft gewonnen.
                      En dat is niet vanwege kwaliteit van d'r producten, maar vanwege de functionaliteit.

Comment

• Rolandino
                        • Mar 2007
                        • 1451

Zeker leuk om een oud topic te lezen. Echter is in de loopder tijd Pioneer wel vooruitgegaan. Echter blijft mijn mening toch dat het kinderspeelgoed blijft. Je koopt een mixer die vol zit met de nieuwste snufjes voor een veelste dure prijs plus is de kwaliteit bij intens gebruik K*T Tafeltjes hebben veel onderhoud nodig Knoppen gaan snel kapot faders gaan regelmatig stuk Kosten een peanut tegenover aanschaf prijs ( ik bedoel een 4 kanaals mixer van rond de 1500 euro waarvan de fader nog geen 40 euro kost ........ zal ik toch eens over nadenken ) Als er bij een dateq een glas bier valt blijft ie spelen bij een pioneer moet je dat geluk hebben dat hij blijft funktioneren voor de volle 100%.

Mijn keus is tussen deze 2 merken gewoon Dateq echter de markt vraagt om Pioneer terwijl in dat segment betere mixers te krijgen zijn zoals Allen Heath. Maar goed ieder zijn ding en voor de verhuur geld maar 1 merk in DJwereld en dat is Pioneer ! Waarom omdat het simpelweg de standaard is voor elke DJset Helaas zijn er meer Wannabe DJdie ook zo een ding willen maar niet weten hoe hij werkt ( is ook met de cd spelers )
                        EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• timmetje
                          • Dec 2012
                          • 424

Dateq en Pioneer hebben verschillende toepassingen.

Voor intensief mixwerk en muziekstijlen waarbij veel effectjes en dergelijke worden gebruikt, is een Pioneer vele malen handiger. De compacte layout en korte faders zorgen er gewoon voor dat je vlotter kan mixen. Overigens werkt een Allen & Heath ook heel fijn, maar die missen weer de zo gevraagde FX-sectie van de Pioneers... Qua bouw- en geluidskwaliteit pissen ze echter aan alle kanten over Pioneer heen.

Dat gezegd hebbende draait een 'ouderwetse' Dateq LPM 7.3 nog steeds heel fijn. Als ik in een feestcafé sta te draaien gaat er niets boven de kwaliteit en degelijkheid van een Dateq.

(heb stiekem spijt dat ik de mijne toen verkocht heb om een Pioneer te kunnen kopen... ach, twee mixers is ook één teveel.)
                          Tim

Comment

• twinss
                            • Jan 2010
                            • 24

Hallo,
                            heb zelf een Dateq-appolo.
                            Mijn faders waren kapot en bracht het naar dateq.
                            Tot mijn verrassing,hoefde ik niks te betalen.
                            Eigenaar zij:dat dit niet mocht gebeuren met het beste mengpaneel van Nederland!!
                            Ik blij natuurlijk.
                            Goede service van Dateq.
                            Groetjes Herman

Comment

• beyma
                              • Oct 2002
                              • 1614

Kijk Twinss, daarom doet Dateq dit nu: jij post je goede ervaring met hun op internet !! En dat is vaak meer waard dan een dure advertentie in een blad....

Ik heb zelf vorige week nog mijn Pioneer DJM 400 verkocht en ben weer terug naar de goede oude Dateq XTC ! (gekocht voor weinig op de PA-markt hahaha)
                              Die gebruik ik als "tussen mixer" , ik draai soms samen met een vriend en hij wil zijn eigen midi controller gebruiken en ik mijn Pioneer DDJ T1 , deze twee gaan aan de XTC (....de midi controllers dus....) en vandaar gaat het signaal gebalanceerd naar de amp's.
                              Plus dat er op de DJM 400 geen booth uitgang zit en op de XTC wel maakte dat voor mij de meest logische keuze.
                              Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• Ruudlankman
                                • Dec 2013
                                • 9

Zo, na een dik half jaar weer even verder met dit topic.

Heb nu dik anderhalf jaar de LPM7.4 van Dateq.
                                Ben er zeer tevreden over.
                                De reden voor deze tafel was mee het feit dat ik een nieuwe moest hebben en al Dateq bezat en ook omdat ik uit de geluidstechniek kom en altijd werkte met 100mm faders.

Ook had en hebben de meeste dateqs een effect send and return zodat je een galmpje kunt aansluiten (kan met een pioneer ook).

Wel ben ik jalours op DJ's die werkelijk van alles kunnen op die Pioneers, zoals effecten en what the hell nog meer.

Wel gebruik ik Pioneer cd spelers..........Dateq maakt die niet

Ruud.

Comment

Working...