Dateq- Pioneer mengtafel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • foxy music
    • Oct 2004
    • 23

en daar komt bij als je ooit problemen hebt met je dateq mixer,je vriendelijk en goed geholpen wordt bij dateq,superservice
    patrick

Comment

• Banned
      Banned
      • Dec 2003
      • 951

Mischien een late reactie maar als je moet kiezen tussen kwaliteit en degelijkheid moet je voor Dateq gaan , of een Rodec zeker voor de garantie en service. Daar laat pioneer op zich wachten.

Wat ook goede mixers zijn ( in vergelijking met Pioneer ) zijn de Allen Heath ( Xones ) en Eckler en Tascam.

Comment

• davehouben
        • Dec 2003
        • 92

Dit is echt een eindeloze discussie zeg! Het is gewoon maar waar je voor kiest. Pioneer is zeker leuk spul, vooral de 600. Bij de 500 wordt er voornamelijk met de cross-fader gewerkt. De 600 heeft beter faders. Sja en dat gedoe over dat een Pioneer niet klinkt als 'ie in het rood gaat dat vin ik ook maar raar want ik heb ut nog nooit meegemaakt en sowieso moet je gewoon zorgen dat 'ie niet in het rood komt! Maar goed, wil je gewoon goeie degelijke kwaliteit en heb je de effecten van Pioneer niet nodig dan moet je zeker gaan voor de Dateq. Kost wat maar je hebt wat zullen we maar zeggen!

Comment

• DJ.T
          • Nov 2002
          • 1502

Zorgen dat ie niet in het rood komt.
          Nee, lekker in de verhuur met die leuke dj's.
          Als je zelf de apparatuur alleen maar gebruikt is het wat anders dan wanneer je ook verhuurt.
          We're ready to party, are you?

Comment

• Banned
            Banned
            • Dec 2003
            • 951

Dat is een feit voor eigen gebruik is die Pioneer een leuk apparaat, maar prijs / kwaliteit vind ik hem te duur tegenover Dateq - Rodec Prijzen schillen niet veel maar de kwaliteit en service ligt bij Dateq en Rodec een heel stuk hoger. Als je die funkties van Pioneer leuk vind moet je gewoon Pioneer nemen als je meer voor goede service en kwaliteit ga zal je in mijn ogen toch een ander merk moeten zoeken dan Pioneer.

ikzelf heb er meerdere in de verhuur en het levert in deze wereld alleen maar ellende en het kost een hoop geld want garantie kennen ze niet bij Pioneer ( plus lange wachttijden op onderdelen )

klanten klagen nooit over slecht geluid bij Daterq of Rodec maar met dezelfde PA en een Pioneer alleen maar klachten ( DJ's voorkeur is Pioneer ) alleen maar omdat hij leuk is vanwege die effekten
            .
            Ik heb als Demo een American Audio QFX19 mixer ( ook met DSP ) en deze klinkt veel beter dan die Pioneer en de prijs is een stuk voordeliger en ik vind dat de schuiven en potmeters degelijker zijn dan Pioneer ( ik bedoel hiermee qua gevoel ) Mocht je interesse hebben in deze mixer hij is inclusief de case en patchpanel te koop.

Comment

• Tristan
              • Oct 2004
              • 121

HEEL SIMPEL!!! koop wat je nodig hebt, neem de pioneer als je de fx echt gaat gebruiken, niet voor af en toe.
              Maar ik raad je zeker een Dateq aan.
              tja....Lekker simpel, Lekker degelijk ofwel gewoon zoals het hoort

Comment

• davehouben
                • Dec 2003
                • 92

Ik heb hier trouwens nog niemand gehoord over dat knopje wat er achterop een Pioneer zit. Dat werkt als een soort gain zal ik maar zeggen. Wij draaien die altijd een heel stuk terug. Maar misschien dat het bij sommige daarom zo beroerd klinkt wanneer ze in het rood komen!?? Weet ut niet maar heb er nog niemand over gehoord dussss...

Comment

• Banned
                  Banned
                  • Dec 2003
                  • 951

Dat klopt van dat knopje ( bij de 600 is het ingewerkt ) 9 van de 10 gevallen staat hij open om een sterker signaal te krijgen. Het is makkelijk dat wanneer de DJ voluitdraait dat je met dit knopje het uigangssignaal zachter kan zetten

Het is makkeleijk als je afstelt op de gain 0db je zet je Master open of driekwart en maet dat knopje regel je de uitgang naar je mixer of versterker-rack toe die dan op 0 db binnenkomt ( kun je als je harder moet de geluids-technicus zijn mixer harder zettenMaar op 0db kun je niet pieken Wat een dj doet om het hoogtepunt op te voeren. In het begin van de avond draaien ze normaal maar halverwege hun set willen steeds meer en het ergste is dat ze dat juist in eigen handen hebben omdat hun zelf de peiken weten van de platen of cd's en wanneer ze het nodig hebben met overmixen. Maar het probleem na die piek ( en ) gaat het signaal niet terug, blijft staan en bij de volgende piek of mix gaat ie weer pieken op een eerdere piek.

Nu zeggen de meeste dat dat flauwekul is maar dat is de praktijk....
                  ( in de verhuur wereld ) Je kunt 100.000 x zeggen tegen de DJ dat ie zachter moet zodat jij harder kunt. Maar ze willen zelf de volume in de hand hebben vooral met hoogtepunten in een plaat.

Tis heel simpel gaat hij te hard ga jij zachter, gaat de dj zachter draaien ga jij harder Maar als jij hard uitstuurt en de dj draait weer een piek omhoog krijg jij problemen met geluid.

Ik denk dat we over dit een oneindige discussie krijgen terwijl de vraag alleen maar was welke tafel goed was.

Mijn mening is nog steeds uit ervaring in de praktijk dat voor de verhuur ( vraag is groot naar Pioneer ) een DAteq of Rodec - Allen Heath - Rane - Eckler - Tascam goed zijn ( de een beter als de ander ) Pioneer daarentegen vind ik bagger kwa kwaliteit en service.

Maar voor iemand die normaal met zijn mengtafel omgaat in drive in gebeuren is een Pioneer een leuke tafel + je hebt effecten maar de kwaliteit en service blijft minder dan de andere merken.

Comment

• djsummerlove
                    • Jul 2007
                    • 7

tjah pioneer korte faders heerlijk want jah de faderstart funcktie ideaal voor en dateq heeft lange schuiven en jah niet ideaal echt en pioneer djm-3000 heb ik lekker velen funkties wat een echte dj zoekt en meeste pro djs gebruiken pioneer,dateq vindyt ik meer persoonlijk voor radiostations omdat zoveel kanlen heeft en pioneer echte dj werk en je eigen cds te maken

Comment

• DJ nn
                      • Jun 2006
                      • 489

Originally posted by djsummerlove
                      tjah pioneer korte faders heerlijk want jah de faderstart funcktie ideaal voor en dateq heeft lange schuiven en jah niet ideaal echt en pioneer djm-3000 heb ik lekker velen funkties wat een echte dj zoekt en meeste pro djs gebruiken pioneer,dateq vindyt ik meer persoonlijk voor radiostations omdat zoveel kanlen heeft en pioneer echte dj werk en je eigen cds te maken
                      hetgeen dat ik hier uit kan opmaken is:
                      pioneer zou een PA-mixer hebben gemaakt ?

lekker oud toppic

grtzz DJ nn
                      ... the sound of silence...

Comment

• AllroundRoLo
                        • Jan 2006
                        • 52

Heb zelf al met verschillende soorten mixers gewerkt

Dateq Apollo, LPM, Synx
                        Rodec 180mk2 180 mk 3
                        Pioneer 500 600 3000 800

Het ligt er maar aan wat je gaat doen als DJ,

Als ik een hele avond house moet draaien wil ik zeker een pioneer, lekker effectjes, loopjes ed. Maar moet ik de hele avond feest draaien doe dan maar een Dateq of Rodec.

en over lampjes in het rood, het ligt eraan wat er achter de mixer hangt. Bij verhuur is het meestal pioneer en die stel ik dan zo in dat hij helemaal in het rood moet staan anders hebben ze geen geluid.

Comment

• dj gemiel
                          • May 2007
                          • 3

Dateq of pioneer

Geef hier eens je mening over of een dateq of een pioneer mengtafel. Zo dat een beginnend en serieuse dj hier zijn of haar voordeel mee kan doen.

Ik zal de voorzet geven. Ik ben zelf helemaal Dateq. Reden: Geeft zeer goede geluidskwaliteit ook bij misbruik. Duidelijke en met name simpele tafel. Mijn apollo is van 1998 en heeft nog nooit problemen of onderhoud nodig gehad. Ik gebruik ook geen effecten die wel weer op de pioneer“s zitten. Ik heb ook wel met pioneer“s gewerkt, is geen slecht product.

deel je ervaring

Comment

• moderator
                            Moderator
                            • Apr 2001
                            • 5950

Emiel,

Even de zoekfunctie gebruikt en kwam een onderwerp tegen wat dezelfde vraag behandeld. Daarom even jouw vraag naar dit onderwerp verhuisd.

Wil direct even meegeven: de ene PIo mixer is de andere niet ( enorm verschil tussen 600-800), zelfde bij dateq ( enorm verschil tussen apollo en LPM7.X)
                            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• flash-a-new-generation
                              • Nov 2006
                              • 228

Ik gebruik momenteel een Denon DN-X1500s aangekocht in 2007. ook heb ik gewerkt met een Pioneer dJm600 en 800. op de 800 zitten meer effecten ma de helft gebruik je niet.... althans ik nie. op de X1500 zit standaard fx waarbij je via USB ofzo de tafel kan up-graden via de website van denon. nog geen tijd gehad om precies te gaan uitzoeken hoe het zit. offtopic: IEMAND ook ervaringen met die tafel van denon?? en dan vooral het FX GEDEELTE?? ik kan twee fx standen nie vinden. ook de handleiding spreekt de figuurlijke boekdelen! maar momenteel ben ik de tafel nog aan het verkennen en ermee aan het spelen.

Maar ik vind dat het grote nadeel van Dateq... (vibe heeft het wel) het ontbrken van de effecten. verder ooerdegelijke bakken die hufterproof zijn. maar de meeste bekende DJ's vragen toch veelal om de DJM800 of iig een FX mixer. of zit ik er nu helemaal langs?
                              EAW SB850 en DVA T-4 array:D

Comment

• sjoerd
                                • Apr 2004
                                • 341

De Pioneer is inderdaad de Standaard geworden, en iets anders willen ze meestal niet nee. Ook in de verhuur. Maar zelf heb ik veel liever een Dateq. Die is kwalitatief ook een stuk beter, zeker een GPM8...

Comment

Working...