Probleem: schoolgear voor weinig

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jurrie
    • Nov 2002
    • 402

De cdn-25 en cdn-18 zijn identiek, alleen een ander naampje.

En Jurjen... je gaf deze functies aan: pitch, jog-dial, cue, pitch-bend.

Wat zit je dan te zeuren dat er echt alleen maar de basisfuncties op zitten? Dat was je eis toch?

De functies om te mixen ja! En mixen is een vak apart, als je dat niet kan moet je niet allerlei 'trucjes' op je cd speler nodig hebben vind ik.

Voor jullie budget krijg je toch alleen maar bagger 'trucjes'.

Comment

• DJHanSieV
      • Jan 2003
      • 79

Anders verwijder je mn bericht effe

Ik heb dus de Numark CDN 20, prima ding die ook aan je eisen voldoet, heeft alleen geen jog dial, maar ja, pitch bend is opzich hetzelfde (gebruik ik veel meer als de jog)

Comment

• jurjen_barel
        • Jun 2003
        • 3148

citaat:Geplaatst door Jurrieje gaf deze functies aan: pitch, jog-dial, cue, pitch-bend.

Wat zit je dan te zeuren dat er echt alleen maar de basisfuncties op zitten? Dat was je eis toch?

De functies om te mixen ja! En mixen is een vak apart, als je dat niet kan moet je niet allerlei 'trucjes' op je cd speler nodig hebben vind ik.

Voor jullie budget krijg je toch alleen maar bagger 'trucjes'
        Ja Jurrie, scherp! Ik had idd gevraagd om iig de basisfuncties, maar ja.... Extra dingen zijn altijd meegenomen. Een vriend van me heeft juist 2x de CD-400x van Gemini aangeschaft: erg goedkope effectjes idd (zoom, filter, echo, brake), maar het is ook een kwestie van die dinge beheersen en niet achteloos heen en weer draaien. En ik heb laatst iemand ook iemand met een effect hore spelen die op de CDJ-100 van Pioneer zou moeten hebben (nooit gezien dat het erop zat, maar ook nooit op gelet ). Dus goedekope CD-spelers, maar wel effectjes [|)]

Enne... met dat mixe zit wel goed []

Maar ik had nog ff met onze begeleider erover gehad en had de resultaten van dit topic erbij betrokken. Hij zei ineens dat hij 2 toploaders van JVC had gezien van iets van € 275,- / stuk. K weet niet zo snel over welke hij t heeft, maar k ga wel zo ff kijke.
        Nog commentaar over die speler?

O ja, hij wilde absoluut geen 2de hands. Weinig vertrouwen, hij dacht dat een laser al veel te veel versleten zou zijn, etc. Dus 2x Pioneer CDJ-100 gaat helaas niet door.

Comment

• Koszmo
          • Nov 2002
          • 185

ik zou je ten zeerste een spelertje aanbevelen met een (kleine) antishock buffer, vandaag weer open podium gehad, na die dat theater trilde op z'n grondvesten toen iedereen mee begon te klappen, de cd ook ... dus antishock is dus een must, hoe ver dat natuurlijk mogelijk is.

Dan nog iets nooit voor toploaders gaan op een school! veel te veel gedoe snel brokken, zitten toch mensen achter met wat minder verstand en... inbouwen is erg makkelijk!

Dan zou ik uit de 3 merken die je zelf aangaf toch voor de ADJ gaan, beste prijs/kwaliteit... simpel [^]

Suc6 ermee!

Grtz,

Koszmo
          Profiel - Mailtje

Comment

• DjDiego
            • Dec 2003
            • 9

ben het met Koszmo eens, twee toploaders is verre van ideaal voor een school/drive-inn
            voor een vinyl/cd dj is het een ander verhaal maar dan is het onafhankelijk plaatsen van de spelers bijna een must.

Ik zou in jou geval voor een eerder genoemde ADJ gaan, zitten idd goede sony spulletjes in en zijn behoorlijk degelijk. nog beter zou zijn om een dualcd te kopen zonder cdlade maar dat zal gezien het budget niet echt kunnen.

Die JVC's bekijk ik een beetje argwanend, een merk dat goede hifi spullen maakt is niet direct ook een geweldige dj producent. Verder kan ik bij JVC zo geen toploaders vinden dus pas daar een beetje mee op. (bij JVC toploader denk ik meer aan een soort discman )
            Cs-overflow *live the experience* www.cs-overflow.com

Comment

• jurjen_barel
              • Jun 2003
              • 3148

ja, kon die van JVC ook niet vinden.
              als k me goed herinner, weet k uit ervaring (ooit eens een foto gezien ) dat het qua behuizing vaag op de CDJ-100 van Pioneer lijkt

Comment

• RDH
                • Aug 2001
                • 298

Toploaders op school is zoals iedereen al zei geen optie vind ik. Ik zit ook op zo'n school, nou als het niet weggejat is, dan wel gesloopt. Dus met toploaders zou er zeker bij ons zo eentje gejat zijn danwel de klep eraf liggen.

Remco

Comment

• jurjen_barel
                  • Jun 2003
                  • 3148

Over het stelen: gezien de samenstelling van het huidige TC zal dat niet gebeuren, en al zou er volgend jaar iemand bij komen die het in zijn hoofd haalt, dan zal de rest het wel opmerken en doorgeven aan mij (commissieleider) of de begeleiders.

Verder wordt er ook een flightcase gekocht. Zo'n platte koffer, waar je dan 2 toploaders in kwijt kan + een mixer.

Bovendien zullen mensen die niet kunnen draaien, zo vaak achter de spelers staan, dus met het afbreken zal het ook wel meevallen.

Dat is dus als we toploaders kopen [8D]

Comment

• Michael
                    • Nov 2002
                    • 643

Moet de set steeds verplaatst worden? Anders toploaders met kleine schroefjes in een vast meubel inbouwen dan is stelen geen optie meer tenzij ze kapotte apparatuur willen

Comment

• jurjen_barel
                      • Jun 2003
                      • 3148

Als t verplaatst wordt, is t idd als set. Wordt met name ingezet bij de klassenfeesten, het gala en evt. het eindfeest. Dus in de flightcase zetten kan. Bedankt voor t meedenken.

Maar zoals k al zei is stelen komende paar jaar geen probleem.

Comment

• Thomas
                        • Apr 2001
                        • 49

Ik vind top load geen optie. Verder ben ik van mening dat voor een school al die andere foefjes er ook niet moeten op zitten. Ik zou dus eerder gaan voor een numark, die volgens mij nog iets degelijker lijkt (ben geen dj), dan voor iets van een minder merk met meer foefjes voor dezelfde prijs. Moet die aankoop trouwens gebeuren in het kader van het algemeen nut van de school of meer in het kader van "ik vind dit wel leuk en ik wil er mee spelen, dus we kopen dit".
                        Diefstal is het komende jaar geen probleem zeg je, en daarna is het jou probleem niet meer ofzo?
                        Ik veronderstel dat het de bedoeling is dat die dingen langer dan een jaar blijven staan?
                        Mijn keuze gaat dus naar Numark, maar wie ben ik

Comment

• jurjen_barel
                          • Jun 2003
                          • 3148

citaat:"ik vind dit wel leuk en ik wil er mee spelen, dus we kopen dit".
                          Dat zou de school niet goedkeuren.
                          Het is egt voor de klassenfeesten. Er wordt dan een complete disco opgebouwd in de soos, dus moet er ook normaal gemixd kunnen worden.
                          Heb je wel 2 T-bars staan, maar een heel simpel stereotorentje, nee da komt serieus over...

Cker het gala is het hoogtepunt van het jaar voor de bovenbouw, daar moet cker goed gemixd kunnen worden. Dus dan zijn een beetje degelijke cd-spelers van belang.

citaatiefstal is het komende jaar geen probleem zeg je, en daarna is het jou probleem niet meer ofzo?
                          Ik ben nog 1,5 jaar op school als ik niet blijf zitten. De jaren daarop kunnen ze me altijd nog vragen om te helpen [], maar weet ik niet wie er in zitten.
                          Maar op dit moment hebben we nog 4 3de klassers en een 4de klasser erin zitten, en die zijn ook braaf, dus als er 1 irri persoon bijkomt met criminele neigingen, valt dat wel op. Maar daar heb ik geen zicht meer op. Maar de komende 4 jaar denk ik dat er niet veel mee kan gebeuren.

Foefjes is niet noodzakelijk, maar is altijd leuk om de mix aangenamer mee te maken. (ok, de eq. op de mixer is ook altijd nuttig daarvoor)

Comment

• DJ.T
                            • Nov 2002
                            • 1502

Bedankt voor het verwijderen van mij post!!
                            Wat ik zei was dat iedereen hier met toploaders waarschijnlijk tabletops bedoeld?
                            Ik denk dat je hierdoor wel eens een misverstand zou kunnen krijgen doordat iemand het er over heeft dat toploaders niet handig zijn, hiermee bedoeld hij dan dus tabletops en degene die de vraag stelt denkt van: oo maar dan ga ik toch voor frontloaders.

Vb van toploader: Pioneer cdj 500, hierbij wordt dus een cd ingebracht dmv het openen van een klep aan de bovenkant (de gehele bovenkant is eigenlijk de klep)

Vb van frontloader: Pioneer cdj 100s, hierbij breng je dus de cd aan de voorkant van de speler in, ook hier heb je weer 2 soorten: degene met de slots, bekent van de autoradio's en degene met de laatjes, ik zou in dit geval voor degene met de slot gaan omdat laatjes nogal eens afbreken.

Ach ja, waarom post ik dit eigenlijk nog, het wordt vast wel weer gedelete.
                            We're ready to party, are you?

Comment

• Thomas
                              • Apr 2001
                              • 49

Ik stel dan ook voor van die numarks te nemen, ik heb toch niet gesproken over gewone stereoketen cd spelers?

Comment

• moderator
                                Moderator
                                • Apr 2001
                                • 5946

citaat:Geplaatst door DJ.T

Bedankt voor het verwijderen van mij post!!
                                ....
                                Ach ja, waarom post ik dit eigenlijk nog, het wordt vast wel weer gedelete.
                                Probleem met de moderating: mail!
                                geen topic vervuiling aub
                                Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...