Probleem: schoolgear voor weinig

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jurjen_barel
    • Jun 2003
    • 3148

Probleem: schoolgear voor weinig

Hey allemaal,cd-spelers voor school.

Vorig jaar is de hele Technische Commissie bij ons op school ververst en we zitten met een probleem: we hebben een dubbele CD-speler van Conrad "pro"(ahum)-audio staan, maar je kan dat ding repareren wat je wil, maar zodra er een CD-R'tje in gaat, loopt dat ding vast (net Windows )

Nu willen wij nieuwe cd-spelers aanschaffen, maar we weten niets leuks wat in ons budget past. Budget is lager dan laagst: € 400,-
    eigenlijk nog minder, maar ik kan de schoolleiding wel overhalen als ik zeg dat die cd-spelers lang mee gaan en dat de vorige echt vervangen moet worden.

Welke moet ik aanschaffen? Het enige dat past is US Blaster (hell no), DAP, American DJ, die hoek zo'n beetje...

Ik wil wel alle nodige functies hebben: pitch, jog-dial, cue, pitch-bend
    Je weet wel...

Iemand ideeën?
    Steek van wal!
  • ronny
    • Dec 2002
    • 2138

als ik dan moest kiezen uit de 3 genoemde merken zou ik zeker voor american dj gaan. Heb hier namelijk zeer goede ervaringen mee.
    niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Michel_G
      • Dec 2003
      • 376

ik zou voor american dj gaan. Die is (naar mijn bescheiden mening) de beste optie van die drie. US blaster absoluut niet doen want uit eigen ervaring gemerkt (eens een paar keer megenomen naar een feestje), dat deze meestal ophoud na een feestje of 2 a 3. Ik ben absoluut niet de enige met die ervaring.
      Is weer terug !

Comment

• Roeltej
        • May 2001
        • 761

Misschien wat 2e hands... Pio's ofzo
        Vitality Show

Comment

• ronny
          • Dec 2002
          • 2138

de bekende pioneer cdj 100 kom je regelmatig tweedehands tegen ja.
          alleen heb je dan een probleem kwa budget. voor 400€ vind je namelijk geen 2 stuks pioneer.

Nog maar eens american dj is de beste keuze uit de door jurjen genoemde merken. Daar heb je een zeer goede prijs/kwaliteitsverhouding bij.

een voorbeeldje dat binnen het genoemde budget past:

http://www.licht-geluid.nl/shop/detail.aspx?ID=2569

niet zagen, gewoon doen!

Comment

• DJ.T
            • Nov 2002
            • 1502

Enne wat zou je nog kunnen krijgen voor dat ding dat er al staat, als je het een beetje goed doet moet 200 euro toch nog wel lukken
            Dan heb je alweer een budget van 600 euro en kan je gaan voor 2e hands pio's ofzo.
            We're ready to party, are you?

Comment

• Michael
              • Nov 2002
              • 643

Is een american dj dubbele speler niet de beste optie hier? Er zit een nette sony laser in en heeft een goede opbouw. Vergeet niet dat dit een school is en geen roadshow + hebben tweede hands pio's ook een geschiedenis waardoor hun bruikbaarheidsperiode moet worden gereduceerd en ik denk dat de twee opties dan toch dicht bij elkaar komen te liggen. Pioneers die worden aangeboden zijn meestal allemaal on the road gebruikt en velen zijn door verhuurbedrijven goed afgeragd wat het toch weer een minder aantrekkelijke optie wordt als je ook niet moet vergeten dat als een pio kapot gaat ze de reparatie moeten betalen wat ook weer niet goedkoop is en met zo'n budget dan toch weer moeilijk wordt. Ik zou zeggen ga voor de amdj.

Succes

Comment

• jurjen_barel
                • Jun 2003
                • 3148

Ik heb vandaag nog ff gekeken en de CD-speler die we nu hebben staan zag ik in een gids uit het jaar 2000 staan voor iets van €540,-, dus moet k erg mijn best gaan doen bij de schoolleiding.
                citaat:Vergeet niet dat dit een school is en geen roadshow
                Je moest eens weten...

Met een beetje mazzel kan ik er twee van deze uit slaan: http://www.licht-geluid.nl/shop/detail.aspx?ID=47
                Ik hoop van wel...

Nog meer ideeën? Graag! [8D]

Comment

• speakerfreak
                  • May 2002
                  • 1446

dan zou ik voor 2 geminitjes gaan, of de nieuwe reloop spelers

(lees van allebei de revieuws)

gemini heeft een beetje het probleem van het openschiet klepje en de onafgeschermde laser, wat hem mischien minder maakt voor de school, de reloop gaat het kleppie stuk rustiger en is de laser wel afgeschermd
                  Derbi Gpr Project aan de gang

Comment

• Michael
                    • Nov 2002
                    • 643

Kijk als je over zulke bedragen praat dan veranderd het al helemaal he.
                    http://www.licht-geluid.nl/shop/detail.aspx?ID=2570

Ik begrijp niet wat je zo makkelijk vind aan twee enekel cd spelers maar voor op school is een dubbele toch echt prettiger voor inbouw en met deze speler kun je veel meer spelen en klooien. De enkeltjes die je aangeeft hebben echt geen beter loopwerk dan de dcd200 dus daar hoef je eht al helemaal niet voor te doen.

Comment

• jurjen_barel
                      • Jun 2003
                      • 3148

Ja,

die laatste (aangegeven door Michael) had k al gezien.
                      De Gemini CDJ-20 en die van Reloop, daar ben k niet zo onder de indruk van (maarja, wat verwacht je voor zo'n bedrag)
                      Kep ook al zitten kijken voor tweede hands Pioneer CDJ-100's, toch wel iets...

Maar nog steeds mogen er ideeën binnenkomen!

Comment

• Jurrie
                        • Nov 2002
                        • 402

Is de Numark cdn-18 niet iets voor jullie dan? Zit net wat boven het budget, maar een hele redelijke speler (ja, ik heb m hier staan).

Comment

• jurjen_barel
                          • Jun 2003
                          • 3148

citaat:Geplaatst door Jurrie
                          Is de Numark cdn-18 niet iets voor jullie dan? Zit net wat boven het budget, maar een hele redelijke speler (ja, ik heb m hier staan)
                          CDN-18[?]
                          Bestaat die dan? In de webshop niet te vinden, op de Numark-site niet te vinden... Verklaar je nader!
                          Maar als ik de eerst volgende bekijk (de CDN-22 MK III), die heeft echt alleen maar de basisfuncties en niet meer dan dat...
                          Misschien toch maar iets anders?

Comment

• djbirdie
                            • Oct 2002
                            • 509

de CDN-22 MK III heb je al voor 450 euro
                            En die CDN-18, ik ken deze speler wel maar ik denk dat ie niet meer geproduceert wordt ofzo.

grtz
                            grtz, Niels

Het is de kunst om van geluidsoverlast een buurtfeest te maken!

Comment

• Michael
                              • Nov 2002
                              • 643

De cdn-18 is laatst gemaakt in 2001 en sindsdien uit de productie gehaald. Is dus al een ouder model wat waarschijnlijk ook tweede hands wordt aangeboden. Er is wel een nieuwere variant op de markt maar dan met een andere naam: cdn-22. Echter is deze speler nietzo interessant omdat we over dezelfde oem bak zitten te praten als de amdj,dap,omnitronic, enz.... Ze rollen allemaal uit dezelfde fabriek alleen met soms een ander frontje als bij numark.

Comment

Working...