Mixers

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dj_paultje
    • Oct 2003
    • 5

Mixers

Ik wil graag ervaringen weten met bepaalde mixers ik ben namelijk zelf op zoek naar een mixer alleen twijfel ik ontzettend tussen een Dateq Appollo of LPM 7.3 of juist Pioneer 600DJM!!! Wie heeft er goeie ervaringen met 1 van de 2???
  • Stefke
    • Sep 2003
    • 259

Geen ervaring met deze tafels, maar er zijn voldoende posts te vinden met de zoekmachine en daar staat pioneer DJM niet echt als super aangeschreven. Dateq blijkt dan wat beter in de smaakt te vallen.

Gebruik even het knopje "zoek", staat rechts boven tussen "leden" en "help".

Bij deze mag je dus de "help" knop rechts laten liggen
    ah zo dan

Comment

• Fridge
      • Mar 2002
      • 153

Hangt er helemaal vanaf wat je in een mixer zoekt,

hou je van lange, soepele faders? (dateq)
      of van korte, stroevere faders? (pioneer)

Hou je van veel "gimmicks" (effectjes, galmpjes, BPM teller) op je mengpaneel? (pioneer)

Ga je em zelf gebruiken? Gaat er netjes met het apparaat omgesprongen worden? (dan is Pioneer nog wel geschikt)
      Of wordt ie ruwer gebruikt, door verschillende mensen gebruikt, vaak vervoerd? etc. (Dateq is dan geschikter. Degelijker, en de faders zijn van betere kwaliteit en kunnen wat meer mishandeling doorstaan)

Kortom, geef je eigen antwoord :-)

Comment

• djbirdie
        • Oct 2002
        • 509

Ik heb wel eens gewerkt met de LPM 7.3, vond ik zelf heel prettig werken, er zit alleen geen crossfader op... Dat heeft de Apollo weer wel maar die heeft geen Master-faders.

Grtz
        grtz, Niels

Het is de kunst om van geluidsoverlast een buurtfeest te maken!

Comment

• Joost van Ens
          • Jan 2001
          • 628

Ik heb een keer uit nood een pioneer mixer moeten huren, en ik vond het gewoon een *** apparaat. Misschien komt dat omdat ik al heel wat jaren dateq gewend ben en momenteel zelf met de 7.3 draai. en daar is volgens mij niks mis mee. De apollo heb ik ook wel eens mee gewerkt, en was ook niet verkeerd, alleen iid geen masterfader (maar die gebruik ik toch bijna nooit) en wel een crossfader (gebruik ik ook niet) verder kun je op de 7.3 wel wat meer apparaten aansluiten, maar dat is ook weer afhankelijk van wat je er mee wilt gaan doen.

Na mijn zeer slechte ervaringen met de pioneer, blijf ik nog wel ff een dateq gebruiker.

groeten

Comment

• wout
            • May 2003
            • 100

Ik zou zeker voor de Apollo gaan.
            Hele goede mixer mét x fader... Enne die masters zijn nu wel met draaiknoppen maar daar is toch niets mis mee...
            De dateq is van kwaliteit stukken beter als zo een pioneer! (Heb al meerdere malen met deze 2 mixers gedraaid.)
            De pioneer heeft wel de beat counter en de effecten maar daar zou ik het zeker niet voor doen.

The leader knows, Dateq
            The leader knows, Dateq!

Comment

• DJ.T
              • Nov 2002
              • 1502

Voor de dateq krijg veel meer terug na een aantal jaar als je hem wilt verkopen dan voor die pioneer, ik denk dat dat ook wel een grote rol speelt.
              We're ready to party, are you?

Comment

• pro`d`user
                • Jun 2002
                • 534

Voor een dateq zal je inderdaad procentueel wat meer terugkrijgen dan een Pioneer,
                maar ik betwijfel of dit echt een enorm groot verschil is.

Die Pioneer is natuurlijk wel leuk, als je beetje thuis zit te klooien en niet zoveel kanalen nodig heb, dan zou ik zeker voor de Pioneer gaan.
                Wil je de mixer echt on the road gebruiken voor wat meer kanalen dan is de Dateq echt top spul.
                Barry K.
                Wij werken met EV ole ole
                In de studio: Tascam, AKG, Shure en Mackie Hr-824

Comment

• dj_paultje
                  • Oct 2003
                  • 5

Ik ben het helemaal me jullie eens als je een Dateq bekijkt zit het er allemaal al veel beter en steviger uit. Zo in zo kan je op een LPM7.3 ook bij wijs van spreke een band versterken alle ingangen kunnen namelijk ook Mic ingangen worden. Alleen zoals de meeste van jullie hebben jullie dus een Dateq maar hoe doen jullie dan effecten die bijvoorbeeld standaard in een pioneer zitten?? Of gebruiken jullie geen effecten??

DJ Paultje

Comment

• Pino
                    • Jul 2002
                    • 390

Hier in de streek zweert men bij Rodec. Hoe zit dat bij jullie eigenlijk want ik lees hier heel weinig over. Slechte ervaringen of zo? Of gewoon minder verkrijgbaar?
                    Groetels,
                    Pino
                    Muziek klinkt voor mij het mooist als een PA niet nodig is...

Comment

• ronny
                      • Dec 2002
                      • 2138

heb ik ook al gemerkt pino. ik denk dat rodec gewoon de belgische tegenhanger is van dateq.

iedereen in belgie ken rodec en wil die omdat deze zo goed is. iedereen in nederland wilt dateq om weer dezelfde reden.

ik denk dat beide mixers gewoon even goed zijn. Ze kunnen beide tegen een stoot, heben veel functies en werken gewoon enorm goed.
                      niet zagen, gewoon doen!

Comment

• dj_paultje
                        • Oct 2003
                        • 5

Wat is de site van Rodec dan???

Comment

• dj_paultje
                          • Oct 2003
                          • 5

Al gevonden zit er inderdaad ook goed uit!!!

Comment

• ronny
                            • Dec 2002
                            • 2138

voor degene die het ook eens willen zien:

Analog Mixing consoles and audio shaping devices

niet zagen, gewoon doen!

Comment

• splash
                              • Aug 2002
                              • 342

citaat:Geplaatst door dj_paultje