Mixers

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jurjen_barel
    • Jun 2003
    • 3148

ff een vraagje:
    waarom persee een van die drie (Apollo, 7.3 of 600 DJM)?

En verder: een crossfader heb je niet echt nodig, alleen als je van plan bent te gaan scratchen kan het wel eens nuttig zijn.
    Als je niet scratcht is ie verder toch een beetje overbodig? Kan verder alleen maar kapot gaan.

Comment

• johan L.
      • May 2001
      • 384

Die 7.3 is vooral handig als je dr nog is wat andere dingen mee wil gaan doen,

Kan alle kanalen omschakelen naar microfoon kanaal en hij heeft gebalanceerd uit.

En als er regelmatig andere mensen mee moeten werken is t geweldige spreekwoord:
      Iedere gek kan draaien met een dateq.

Net deed ie het nog.

Comment

• skylineshow
        • Oct 2003
        • 71

de 7.3 is idd door elke leek nog normaal te gebruikken, wij draaien al jaren met dateq en nog nooit problemen mee gehad. En o ja nog een voordeel. Als er nu een fadertje kapotgaat kan je deze bij de dateq zo verwisselen, ik weet niet hoe dat met de andere micers zit??

Comment

• gerttt
          • Oct 2003
          • 5

Ik heb afgelopen vrijdag moeten draaien met een Ecler Mac 70v en dat viel zeer goed mee! Goeie klank en voelt goed en robuust aan. Niemand anders ervaring mee? [?]

Comment

• ronny
            • Dec 2002
            • 2138

heb er ook al eens mee gewerkt. is best wel een fijn ding alleen gingen de faders bij mij redelijk stroef toen.
            niet zagen, gewoon doen!

Comment

• skylineshow
              • Oct 2003
              • 71

Draai in het jongerencentrum bij ons met een setje van ecler gecombineerd met adsystems. Vind idd dat mengpaneel zeer lekker draaien, en over die stroeve faders... daar heeft ons mengpaneel geen last van.....

Comment

• - -Niels- -
                • Aug 2003
                • 253

Hé lui,

'k Ben laatst in de Inhof (voorheen de Dansfabriek) geweest. (www.inhof.nl). Daar hadden ze de Dateq Appollo... zekrs niet mis hoor! Ik heb er ook nog eff mee lopen 'fader-schuiven', en ik kan je vertellen; ze lopen zeeer soepel... en het geluid is gewoon helder, en prachtig... en de eq is ook niet slecht --> goed! 'k weet niet precies hoeveel dB +/-, maar het klonk zo tegen de 30 dB... (tja, op gevoel...) Dus als de keus aanmij was voorgelegd om te kunnen kiezen (ik ben nu helaas heel arm...), zou ik kiezen voor de Dateq Appollo

Groeten,

Niels

Comment

• davinci
                  • Sep 2003
                  • 19

wat mij opvalt bij RODEC is dat ze een losse voeding hebben en dat DATEQ gewoon een 220v euro kabeltje gebruikt......
                  geluid is niet licht maar licht maakt soms wel geluid....

Comment

• Kingafric
                    • Sep 2003
                    • 33

Ik zou zeggen probeer is een keer een ECler 70v. Ik heb er een paar in de verhuur steken en ik heb nog geen enkele klant weten zeuren dat het geen rodec was, alhoewel het rodec gebruikers waren. Ze waren er op het einde van de avond meer tevreden over dan over een rodec, mzt gevolg dat die rodec gebruikers nu achter men ecler mixers vragen

Comment

• hansje
                      • Jun 2003
                      • 40

En bijvoorbeeld de Allen & Heath tafels? En dan met name de Xone 62 of de 464 ?? Zijn toch wel prima tafels met split-mid sections en fijne filters, voor de rest gewoon degelijk ....ennn er komt een nieuwe de Xone 92, ben erg benieuwd, ze doen er nogal geheimzinnig over, kijk maar...: http://www.allen-heath.com/xone/

Comment

• MSSS
                        • Jul 2003
                        • 365

Ik ben erg tevreden over de Allen & Heath Xone 62. Hij werkt lekker voelt goed aan en de geluidskwaliteit is hoog. Alleen voor een leek lijkt het me niet echt een handige tafel omdat ie heel uitgebreid is.Verder vind ik het niet echt fijn dat die schuifjes zo kort zijn ik heb liever 100mm maar ja daar valt mee te leven.
                        oleole ik heb EV :)

Comment

• hansje
                          • Jun 2003
                          • 40

Klopt, maar dit geeft de hamvraag al aan, Waar wil je hem voor gebruiken? Een "babbel/top 40 dj" zal eerder gaan voor een dateq achtig iets, de laten we zeggen "dance dj's" zullen vanwege het snellere werk en de effectenbak voor een pioneer gaan, degene die iets meer budget heeft en vooral een betere klank wil gaat dan voor de Allen & Heath. Vindt het aan de Pioneers wel 3x ruk dat ze in het rode gebied zo snel over hun nek gaan.
                          Trouwens in een testje hebben we eens een Pioneer naast een Dateq geprobeerd, eeh...laten we zeggen dat kwa signaal/ruisverhouding de mensen met een Pioneer hier niet blij van worden[V] ten opzichte van de Dateq. Maar goed, Pioneer is wel de pionier met dit soort tafels, en als je dan ziet waarmee de "slaapkamermerken" hun proberen na te doen, nou...geef me dan maar een Pioneer.
                          Een mixer die overigens ook super werkt en idem klinkt is de Dynacord M1. Wordt in Nederland heel weinig toegepast in clubs, Duitsland staat(stond) er vol mee. Leuk ding![8]

Comment

• kwaak
                            • Jun 2003
                            • 177

was het ook niet zo dat er in de apollo totaal andere faders zitten dan in de lpm 7.3?
                            tot 0 db heeft de lpm toch geen weerstand en daarna gaat ie versterken? de apollo versterkt toch continu?
                            of haal ik nu een paar andere mixers door elkaar?
                            greetz,

LJ Kwaak (Jeroen)

Comment

Working...