laptop geluidskaart

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ.T
    • Nov 2002
    • 1502

laptop geluidskaart

Hallo,

Ik zoek voor mijn drive-in show nog een goeie geluidskaart.
    Hij is bedoeld voor een pentium 3 laptop en hij moet dus USB zijn aangezien ik hem niet in kan bouwen.
    Wat hij zeker moet hebben is een goede geluidskwaliteit dus geen ruis en tulp uitgangen aangezien ik niet van plan ben om die kist weer in te duiken om dat lullige jack friemeltje er weer goed in te prikken. Prijs van de kaart mag max. 100-150euro zijn, maar het liefst natuurlijk zo goedkoop mogelijk.

Weet er iemand trouwens ook nog een goede maniet om een laptop in een 19 inch rack vast te zetten en misschien hoe ik die geluiskaart erbij vast kan zetten? boven mijn dx1000 is geen plaats meer aangezien daar het bedieningspaneel van mn cd-speler zit.
    Ik dacht zelf aan zo'n toetsenbord laatje maar ik denk dat dat niet goed blijft zitten en als ik hem uitschuif kan hij volges mij ook niet vergenoeg naar voren om het beeld zo plat te leggen dat ik nog wat kan zien.

Alvast bedankt voor jullie meedenken en reacties!!
    We're ready to party, are you?
  • Mathijs
    Moderator
    • Aug 2002
    • 1353

Helaas heb je voor die prijs niet een goede USB geluidskaart.

Voor iets meer heb je een M-audio USB geluidskaart. Erg goed ding. erg goed klinkende converters. http://www.m-audio.nl

te koop bij elke profie zaak.

Comment

• DJ.T
      • Nov 2002
      • 1502

En over welke geluidskaart heb je het dan van m-audio mathijs?
      zie er nl. aardig wat en kom er even niet uit.

Comment

• Dave
        • Jan 2001
        • 757

Kwam laatst ergens een review tegen van een PCMCIA geluidskaart. Het ding kwam er echt goed uit, er was geen ruis te bekennen.
        Dacht dat het op tweakers.net stond. Misschien dat je er wat mee kunt.
        U x I = Boem.

Comment

• Roeltej
          • May 2001
          • 761

Creative Extigy misschien ...

Creative Sound Blaster Extigy kopen? Vergelijk de shops met de beste prijzen op Tweakers. Wacht je op een prijsdaling? Stel een alert in.
          Vitality Show

Comment

• DJ.T
            • Nov 2002
            • 1502

Heej Dave, dat zou echt mooi zijn, hoef ik me tenminste niet meer zorgen te maken over waar ik die kaart kwijt moet. Op tweakers kan ik hem trouwens niet vinden, weet je zeker dat hij daar staat? Ik kijk dan onder reviews--> hardware

Comment

• LJ Chris
              • Jul 2002
              • 477

Voor 150€ heb je al een heel goede externe geluidskaar met USB aansluiting.
              Een collega van mij gebruikt hem op zijn laptop met BPM studio, de kwaliteit is zeer goed.
              Die externe geluidskaart heeft veel uitgangen, masters, booth, rec, monitor....
              Ik zal eens navragen welke het is.
              Morgen is de drukste dag van je leven!

Comment

• DJ.T
                • Nov 2002
                • 1502

Volgens mij bedoeld Dave deze, helaas niet via tweakers gevonden maar na bij google PCMCIA geluidskaart in getypt te hebben. En 80euro is zeker wel een mooi prijsje voor dat ding.

Als ik zou moeten kiezen tussen de SB! Extigy en deze dan zou ik toch voor de laatste gaan, deze kan je tenminste mooi inbouwen in je laptop, het enige wat mij nog steeds een nadeel lijkt is dat jack friemeltje, voordeel is wel dat ik er nu goed bij kan, met die kleine jack stekkertjes heb ik altijd dat je eerst een tijdje moet proberen met heen en weer bewegen enzo voordat je een stereosignaal of uberhaupt ook maar een signaal te pakken hebt. Als dat eenmaal goed zit is er ook verder niks aan de had tenzij iemand per ongelijk er tegenaan komt en dan kan ik weer snel gaan duiken om een stereo signaal te regelen.

Comment

• Mathijs
                  Moderator
                  • Aug 2002
                  • 1353

Als ik zou kiezen:
                  ABSOLUUT GEEN SB
                  als je ooit iets profies wil doen kan je er niks mee. voor het zelfde geld koop je de M-audio. Dit is de audiophile 2496 USB. heb je meteen 2 mic preamps voor als je ooit eens een life registratie wil maken. Komt altijd van pas.

Comment

• DJ.T
                    • Nov 2002
                    • 1502

Die M-audio valt denk ik een beetje buiten mijn budget, zie hem op zijn goedkoopst voor 200euro en ik weet dus nog steeds niet hoe ik zo'n ding in een 19'' rack kwijt kan, voordeel is dan wel ingangen erbij en het werkt fijn met tulpen. SB ga ik niet voor omdat ik dat meer een kaart voor thuisgebruik vindt.
                    Die digital Echo kan ik mooi meenemen omdat je hem gewoon in je PCMCIA slot schuift prijs is ook echt fijn, zo'n 80euro, enige nadeel is dan alleen die 3,5mm jack. Heeft er iemand ervaring met deze kaart en blijft dat ding dan goed zitten en heb je in 1x goed geluid als je hem in prikt of moet je hem eerst een tijdje heen en weer bewegen?

Comment

• robert0593
                      • Aug 2003
                      • 39

gewoon een goed kabeltje kopen heb je helemaal geen slecht contact
                      ik heb het ook gewoon op mijn twee geluidskaarten voor bpm studio en dat werkt perfect!
                      zijn wel kabeltjes van bandridge wel goed spul en bij een beetje elektronica winkel wel te koop!
                      the vitamusic drive in

Comment

• DJ.T
                        • Nov 2002
                        • 1502

Had gewoon neutrik kabeltje ervoor, denk alleen dat het niet aan het kabeltje alleen lag maar aan het feit dat die kleine dingetjes niet echt goed vast klikken, weet iemand daar misschien iets op?

Comment

• dj kingsize
                          • Oct 2003
                          • 1

Hoi,

Ik gebruik al een tijdje een maya geluids kaart.
                          Prima kwaliteit voor live-gebruik en te koop voor 150 euro.
                          (www.pcdj.nl)

Gr

Comment

• moderator
                            Moderator
                            • Apr 2001
                            • 5946

Beste Mensen,

De vraag is: ik ben op zoek naar een goede geluidskaart
                            Als je dan reageert, geef dan ook even aan wat jouw ervaringen zijn met die kaart(...)
                            wat de sterke punten zijn van die kaart (...)
                            en meer bijzonderheden, alleen een linkje met: die zou wel wat kunnen zijn, dat voegt erg weinig toe!
                            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• quincman
                              • Mar 2003
                              • 66

ik werk met een terratec phase 26 usb... is echt een pr8 dingetje.. cker voor het geld! check www.terratec.com maar eens...

Comment

Working...