Welke soort muziek draaien jullie?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dj_lucv
    • Aug 2001
    • 616

Ach ja, wij zijn er met z'n alleen weer druk mee, we moeten toch iets doen

Ik draai overigens thuis verschillende dance stijlen door elkaar, van groove tot hardstyle. Op de meeste feesten waar ik draai zet ik een feest-set neer met vooral dance classics gemixed met 'hippe top 40' zoals sommige oudjes het noemen. Daar bedoelen ze dan Celine Dion met I'm alive e.d. mee. Ook draai ik als het feest er voor geschikt is feestmuziek, en dan echt tot in de extremen van après ski tot de oerhollanders.

Zaterdag heb ik een spaans feest gedraait. De mensen hadden zelf spaanse cd's vanvakantie, een speciale band Raya Royal, die ze graag wilden horen. Die plak ik er dan de gehele avond tussen. Als je het een half uurtje niet draait dan komen ze weer van draai die spaanse nog eens.

Comment

• T-Nuzz
      • Dec 2002
      • 274

Inderdaad een beetje een loos onderwerp, maar dit wil ik wel ff kwijt: Zat net een magazine te lezen waarin een dj aan het woord was. De tekst kwam erop neer dat jongeren normaal op zaterdagavond graag verrast wilde worden door nieuwe muziek. Tegenwoordig, in het TMF-tijdperk, zijn ze pas bereid om te luistern naar en te dansen op muziek wanneer ze het kennen van tv-zenders als "De Muziekfabriek" of "De Doos".

Ik kan hem daar geen ongelijk in geven.....
      Heb je dat echt allemaal nodig?

Comment

• Dj_DR
        • Sep 2003
        • 13

k draai:

- Top 40
        - Trance
        - R&B
        - Rock

En wat k per feest draai ligt aan het soort publiek.
        Ik zag laatst een zwerver uit de prullenbak eten. Ik zei: \"Doe je dat thuis ook?\"

Comment

• dj_lucv
          • Aug 2001
          • 616

Misschien is het ook leuk om behalve dat lijstje eens een beetje aan te geven waar je dan voor draait. Ben je bijvoorbeeld een DJ die alleen maar alle house feesten af gaat met een set van 1 uur voor veel geld of ben je meer iemand die met z'n eigen drive-in de hele dag aan het sjouwen is om daarna een feest van vele uren te gaan draaien.

Comment

• dj beat
            • Oct 2003
            • 30

Ik draai mestaal om te beginnen de top veertig en mixen. die niet door mij zij gemaakt

Comment

• skylineshow
              • Oct 2003
              • 71

Ik draai in verschillende jongerencentrum's en werk bij 2 drive-in shows. Zelf ben ik bezig een drive in schow op te zetten. Vorrnamelijk draaien wij top 40 R&B Bubbeling Apresski 70's&80's en trance.

Dus ik ben idd zo iemand die de hele dag staat te sjouwen en daarna lang gaat draaien

Comment

• ljanton
                • Sep 2003
                • 373

wij draaien wat de klant vraagt en als de klant niets vraagt , dat proberen we in begin van de avond wat verschillende muziek gerne's uit en het muziek gerne waar het publiek het beste op danst gaan wij op verder

greet's ljanton

Comment

• Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

citaat:Geplaatst door ljanton

wij draaien wat de klant vraagt en als de klant niets vraagt.......
                  dan is het mooi rustig, die avond...

Comment

• Manon
                    • Nov 2003
                    • 2

Ik draai in een jongerencentrum en begin meestal beetje relaxed met een gewoon cdtje, meestal ska ofzo om ff te kijken wat voor mensen er komen. Als de plaatselijke gabberscene bv aanwezig is over op trance, techno, hardstyle ed. FF keihard beuken en de buren pesten, daarna beetje rock ska punk, echt het alternatieve werk. Gewoon iedereen blij maken.
                    Op schoolfeesten meestal top 40 muziek (ligt er ook weer aan of het onderbouw, bovenbouw of gemixed is). Natuurlijk ook wel de oudere nummers, Grease, Paradise by the dashbordlights ed.
                    Kortom, gewoon draaien wat jij en je publiek leuk vind.

Grtz Manon

Comment

• The provider
                      • Nov 2003
                      • 2

Lo peepz
                      Ik draai:
                      - Dancehall
                      - Hiphop
                      - R&B
                      - Oldskool
                      - 2Step
                      - Bubbling remixes( dit kan van alles zijn)
                      En soms beetje reggea/lounge

Ciao
                      Will-M
                      There\'s No point living if you cant feel alive

Comment

• skyline
                        • Apr 2003
                        • 17

Wij draaien veel apres ski, 70's en 80's beetje top 40 en veel nederlandstalig en schlagers, momenteel doen onze piratenfeesten het goed hier in het oosten en zo te zien zijn we de enige die piratenmuziek draait die gereageerd heeft hier op dit onderwerp. Techno en trance moet je toch echt een ander voor zoeken... Daar zijn we niet in thuis, je moet draaien waar je goed in bent en als je weinig thuis bent in de trance en technowereld moet je het ook niet draaien, beter niet draaien als slecht draaien is ons motto.[:I]

Comment

• sis
                          • Jul 2003
                          • 3305

De laatste tijd steeds meer en meer en meer en meer Frans Bauer, krijg er een depressie van
                          Wat moeten ze toch van die kerel [V]

maar ja , als de feestgenodigden maar tevreden zijn vind ik het wel goed hoor
                          Als ik s'nachts thuiskom nog een beetje Jazz beluisteren om af te kikken

sis
                          Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Michel_G
                            • Dec 2003
                            • 376

citaat:Geplaatst door skylineshow

Dus ik ben idd zo iemand die de hele dag staat te sjouwen en daarna lang gaat draaien
                            En daarna weer sjouwen en dan naar huis

Maarja, voor mij geld hetzelfde[V]
                            Is weer terug !

Comment

• MC Party
                              • Sep 2003
                              • 481

Wat is eigenlijk het nut van dit topic[?], weten welke muziek jantje draait en pietje en klaasje??? [V][xx(][V]

Ik denk dat het veel zinvoller is om te gaan kijken naar welke muziek je draait op welk feestje en wanneer je dan welke muziek draait.

Bijv. op een schoolfeest: bouw je hier de avond op met recente nummers of met hits van een jaar of een/twee geleden[?], om zodoende halverwege de avond (wanneer iedereen al een beetje los is)te gaan beginnen met het draaien van nieuwe nummers om zo de zaal helemaal los te laten gaan zonder bijna alle nummers twee keer te moeten draaien omdat "je muziek op is".[?]

Heb je een ritme in je muziek keuze,
                              bijvoorbeeld: dance , dance , r&b, dance, bubbling, ski hut, ned. talig.
                              Of in blokken bijvoorbeeld: 5* dance 5* r*b 3* skihut 2* ned. talig.

En bijvoorbeeld hoe je dit doet wanneer je op een bruiloft moet draaien.
                              Eerst nederlandstalig en dan disco classics of ............

Barst maar los............

citaat:

Is dit nu een typisch geval van een onzin onderwerp?

Ik hoop dat dit topic nu weer een beetje zinvol begint te worden.[^]

Martin
                              Midas verona 400 + KS audio-T12 + BSS DPR fx => i'm lovin' it ! ;-)

Comment

• Michel_G
                                • Dec 2003
                                • 376

citaat:Geplaatst door MC Party

Wat is eigenlijk het nut van dit topic[?], weten welke muziek jantje draait en pietje en klaasje??? [V][xx(][V]

Ik denk dat het veel zinvoller is om te gaan kijken naar welke muziek je draait op welk feestje en wanneer je dan welke muziek draait.

Bijv. op een schoolfeest: bouw je hier de avond op met recente nummers of met hits van een jaar of een/twee geleden[?], om zodoende halverwege de avond (wanneer iedereen al een beetje los is)te gaan beginnen met het draaien van nieuwe nummers om zo de zaal helemaal los te laten gaan zonder bijna alle nummers twee keer te moeten draaien omdat "je muziek op is".[?]

Heb je een ritme in je muziek keuze,
                                bijvoorbeeld: dance , dance , r&b, dance, bubbling, ski hut, ned. talig.
                                Of in blokken bijvoorbeeld: 5* dance 5* r*b 3* skihut 2* ned. talig.

En bijvoorbeeld hoe je dit doet wanneer je op een bruiloft moet draaien.
                                Eerst nederlandstalig en dan disco classics of ............

Barst maar los............

citaat:

Is dit nu een typisch geval van een onzin onderwerp?

Ik hoop dat dit topic nu weer een beetje zinvol begint te worden.[^]

Martin
                                En dit wil je een zinnig bericht noemen ?!?
                                Is weer terug !

Comment

Working...