Afstellen Technics sl-1200

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gohan
    • Nov 2002
    • 30

    #1

    Afstellen Technics sl-1200

    Hoi,aangezien ik nog niet zolang met vinyl bezig ben heb ik een vraag.
    Ik vraag me af hoe ik mijn draaitafels het best kan afstellen.Ik draai voornamelijk thuis en ben bezig met beatmixen.Ik draai met Ortofon Nightclub E elementen.Sommige platen klinken niet helemaal lekker en ik merk dat als ik de druk op de naald verhoog de plaat beter klinkt.Het gaat me vooral om de afstelling van de anti skate,het balans gewicht (heb ik er nu andersom opzitten,voor meer druk op de naald) en de toonarmhoogte

  • Dj Spyder
    • Jan 2002
    • 190

    #2
    om te beginnen uw gewicht al TERUG OMDRAAIEN da's slecht en maakt ni veel verschil uit
    ik heb hier ook ortofons en het zit er TEGOEI op ( niet helemaal dicht naar achter )
    ga gewoon helemaal naa rachter met je gewicht en draai dan een kwartslag terug

    dit is bij mij PERFECT

    Comment

    • gohan
      • Nov 2002
      • 30

      #3
      MMM ,ik snap niet helemaal wat je bedoeld.

      Comment

      • Dj Spyder
        • Jan 2002
        • 190

        #4
        je GEWICHT NORMAAL zetten zoals het origineel is => omgekeerd is SLECHT

        dan zet je je gewicht helemaal naar voor
        en dan draai je +/- een kwart slag terug , niet zoveel dus
        zo staan ze hier en 'tis heel goe vind ik

        Comment

        • LJ Chris
          • Jul 2002
          • 477

          #5
          Hoe het gewicht in stellen:

          Je moet het gewicht zo plaatsen dat de arm vrij is, dwz de arm kan vrij zweven.
          Nu ijk je het gewicht op 0; en kan je aan het gewicht draaien tot het gewenste gewicht...
          Nu de anti skate waarde laten overeenkomen met het ingestelde gewicht en klaar is kees zoals ze dat hier zeggen.

          Groetjes

          Chris

          Morgen is de drukste dag van je leven!

          Comment

          Working...