CD-lade schuin

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Destiny
    • Jul 2001
    • 899

    #1

    CD-lade schuin

    Ik wil dus binnenkort beginnen aan een discobar. Deze wou ik maken met een platte bak (cd-speler en mengtafel) en daaronder 2 19" rekken.

    Mengtafel komt dus aan de rechterkant, met daarom de controller van de cd-speler. Links kom de cd-"lade" van de cd-speler, en ik wou deze eigenlijk een beetje naar achteren kantelen.

    Nu heb ik de CMX-5000 van Pioneer, en vroeg me af of het kwaad kan dat ik de player een beetje schuin zet, want bij cd-spelers met lades kan dit gevolgen hebben voor het motortje...

    Hoe denken jullie hieronder in mijn geval?

    _________________________________
    Sander (DJ Jip)
    MSN: destinygemert@hotmail.com

    Zoek en gij zult vinden... vind gij niet dan is het zoek!
  • Wout Laenen
    • Sep 2000
    • 102

    #2
    Destiny,

    Het kan absoluut geen kwaad om één van de Pioneers schuin in te bouwen. Ik heb het ook geprobeerd met mijn CMX-3000 en het lukt perfect, geen enkel probleem dus...

    mvg
    mvg

    WL

    Comment

    • sussudio
      • May 2001
      • 534

      #3
      Vraagje: heb je wel eens geprobeerd zo'n ouderwetse tol schuin te laten draaien ?

      Ik zou zeggen: probeer het eens en geef jezelf dan antwoord op de vraag of het slim is je cd-speler schuin in te bouwen.

      Drive-in Discoshow Sussudio
      Raad onze URL en win een blik op ons fotoboek.
      Drive-in Discoshow Sussudio
      Raad onze URL en win een blik op ons fotoboek.

      Comment

      • ralph
        Banned
        • Aug 2000
        • 2649

        #4
        Ha Sander,

        een kleine hoek (paar graden) moet kunnen, maar onder bijvoorbeeld 30 tot 45 graden een afspeelunit weghangen dat wordt niets... Dat geeft op termijn problemen met lezen van je cd's.

        Een cd is nog steeds geen solide state medium he...de info moet met een laser van het schijfje worden gelezen...

        Het schuin monteren van je bedienignsunit lijkt me wel handig en is ook geen enkel probleem.

        >>>>Hoe meer zielen, hoe minder bier!<<<<

        Comment

        • nicovwijk
          • Sep 2001
          • 239

          #5
          ik zou hem zelf niet te ver kantelen nee.
          Al heb ik wel een keer gezien dat ze cdj100s onder een hoek van 45 graden kantelen.



          Groeten Nico
          Groeten Nico

          Comment

          • sussudio
            • May 2001
            • 534

            #6
            Ook bij een paar graden krijg je al krachten op je spindlemotor die de "tol" weer in evenwicht proberen te krijgen ...

            Een paar graden schuin heeft ook weinig zin lijkt me, dus waarom je motortje extra belasten ?

            Drive-in Discoshow Sussudio
            Raad onze URL en win een blik op ons fotoboek.
            Drive-in Discoshow Sussudio
            Raad onze URL en win een blik op ons fotoboek.

            Comment

            • dj_lucv
              • Aug 2001
              • 616

              #7
              Hebben die standaard steunen van Pioneer ook geen hoek? Daar zal toch ook wel over nagedacht zijn lijkt mij. Toch is het zeker niet goed voor je spelers, door die schuine krachten, volgens mij maakt het ook nog uit hoe de cd in het loopwerk vast zit, als deze op een manier als een discman oid vast zit is het niet zo'n probleem, maar als deze gewoon over een buisje zit zou de cd ook terug kunnen vallen.

              Comment

              • reflection
                • Mar 2002
                • 413

                #8
                in de gebruiksaanwijzing van mijn denon staat dat 15 graden met gemak gaat..heb ik alleen niet geprobeerd, wel lastig met inleggen in ieder geval

                In tilburg is het te doen!!
                Energy base Light & Sound Logic Systems, Turbosound, Dateq, Pioneer, Labgruppen, Qsc

                Comment

                • FiëstaLj
                  • Oct 2000
                  • 2068

                  #9
                  houders voor de pioneer cdj 500mkIIs kunnen ook schuin...

                  Lighting to the MAX !!!
                  Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

                  Comment

                  • Mathijs
                    Moderator
                    • Aug 2002
                    • 1353

                    #10
                    Voor de motor die de CD aandraait zal het echt niet zo veel uitmaken. Een cd is aan alle kanten even zwaar (dat krijg je met een circel) Dus of ie nou horizontaal of 90graden hangt maakt niet zo veel uit. De lazer hangt meestal verticaal dus dat zal ook niet uit maken.
                    Het enigste wat ik mij kan bedenken is de ophanging van de laser. De kans bestaat dat hij nu iets sneller instabiel wordt.

                    Maaaaaaaaarrr ik denk dat dit makkelijk te verwaarlozen is tegen over afschrijving van het apparaat of de normale gebruikslijtage.

                    Mijn conclussie. Als je het handig vind gewoon doen. Kan best.

                    -------------------------------------------------------------------------
                    Maar ik heb: AMC CD8, AMC 1100, 2 AMC CVT 2030 (buizen!)
                    Sony MDS 503 md speler.
                    3 paar Monster interlink 300
                    2 Van del Hul bi-wiring speaker kabels (zilver, the cleartrack).

                    Comment

                    • dj_rick
                      • Aug 2002
                      • 12

                      #11
                      Mijn dapje kan zelfs schuin staan (15 graden)!
                      Staat in de handleiding.

                      mvg, HRV

                      Comment

                      • Jasper-Lichtbron
                        • Jun 2001
                        • 2155

                        #12
                        Er is mij wel eens verteld dat het best gaat, maar wanneer je dit in een vaste setup doet gaat je ophanging na een tijdje ook zo staan. Als je m dan weer eens recht wil gaan gebruiken zijn je veren aan 1 kant uitgerekt en aan de andere kant ingedrukt, het zal er dus niet op vooruit gaan. Maar het kon wel (ging over CDJ100s) volgens die man dus als je niet van plan bent het nog erg vaak te gaan wijzigen kun je het proberen.

                        De groeten, Jasper

                        * lichtnicht, roadie, drive-in dj, student... kheb t maar druk mee <img src=icon_smile_big.gif border=0 align=middle> *

                        Comment

                        • djbirdie
                          • Oct 2002
                          • 509

                          #13
                          Waarom zou je de lades van je CD-spelers schuin hangen? Dat lijkt me alleen maar irritant als je een CD in je lade wil leggen...

                          :: [D J B i r d i e] ::
                          grtz, Niels

                          Het is de kunst om van geluidsoverlast een buurtfeest te maken!

                          Comment

                          • wes340
                            • Sep 2002
                            • 276

                            #14
                            Heej

                            Ik denk dat hij dat wil doen om dat aners zijn lades niet openkunnen omdat ze tegen de kant aankomen, Heb ik gelijk?
                            Ik heb ook zon kist gemaakt maar ik gebruik nog gewone cd spelers.
                            En daar heb ik het probleem ook, en ik wou ze in het begin ook kantelen, Maar ja nu nog niet gedaan (zagen) en zo werkt alles ook. Alleen gaat de lade niet helemaal open bij 1 maar het zijn maar oude dingen dus ik ben niet zo bang dat ze kapot gaan want we hebben altijd een reserve bij!

                            greets esley


                            nederlands is mijn goedste vak hoor
                            ik het 4 jaar gehebt!al
                            Hardcore Is Toch Het Mooiste Wat Er Is!!

                            Comment

                            • Reemski
                              • Dec 2001
                              • 690

                              #15
                              Wes.....

                              De CMX5000 heeft helemaal geen lades....

                              Comment

                              Working...