de pioneer djm-600 of djm-3000?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Destiny
    • Jul 2001
    • 899

Klopt ja, ik zal er ook weinig om geven dat ie warm word. Daarnaast hoor ik ook echt heel positieve verhalen over deze mixer, vaak van de gebruikers zelf. No offence... maar ik denk dat er ook veel mensen zijn die gewoon mensen nalullen

Daarnaast is een fadertje vervangen niet zo heel erg (30 euro ofzo?) en is idd makkelijk als je een mixer goed kent als je er mee draait!

Comment

• pro`d`user
      • Jun 2002
      • 534

No defence maar toch... wij hebben er zelf ervaring mee en moeten toch echt de faders minimaal een keer per jaar vervangen.
      Ik kan ook niet ontkennen dat heel veel mensen waarschijnlijk hetzelfde zeggen omdat ze dit weer van anderen hebben gehoord maar je moet ook bekennen dat de geluidskwaliteit en de faders en dergelijken toch wel de minpunten van de Pioneer zijn. Er zijn toch wel erg veel klachten over (van mensen die ze echt gebruiken) vergeleken met bijvoorbeeld Dateq.
      Barry K.
      Wij werken met EV ole ole
      In de studio: Tascam, AKG, Shure en Mackie Hr-824

Comment

• Destiny
        • Jul 2001
        • 899

Oh nee, geloof het ook allemaal wel hoor...

Maar denk dat als je hem thuis gebruikt je echt niet iedere maand een fader moet vervangen. Ik weet niet of jij hem in de verhuur hebt maar daar geven de huurders minder om omdat ie toch niet van hun is, en natuurlijk door de slechte omstandigheden op feesten...

Comment

• pro`d`user
          • Jun 2002
          • 534

Dat is het natuurlijk, als je slecht (of gewoon minder goed) met spullen omgaat gaat het sneller stuk. Wat ik maar wil aangeven is dat een Pioneer daar sneller gevoelig voor is dan een A&H en Dateq is mijn ervaring.
          Het is natuurlijk geen battle mixer, maar sommige gaan er wel zo mee om.
          Maar voor thuis en in clubs gewoon een prima mixer als je maar niet in het rood draait
          Barry K.
          Wij werken met EV ole ole
          In de studio: Tascam, AKG, Shure en Mackie Hr-824

Comment

• jens
            • Aug 2004
            • 1066

ik heb zelf een djm-600 al 3 jaar in mijn bezit. Ik heb er nog nooit iets aan vervangen. ik gebruik hem thuis voor een beetje hobby draaien mixen en ongeveer 1 a 2x in de maand met een disco showtje. heb er nog steeds geen spijt van dat ik hem heb gekocht ( ik heb hem wel goedkoper gekocht)

wel word ie idd warm als ie lang aan staat. en ik vind het onhandig dat de master fader net zo soepel is als de rest van de faders. soms trek je hem wel is mee per ongeluk (net zo stom als op stop drukken van de cd speler die draait wat ook iedereen wel is heeft gehad)

Tevens hebben wij deze tafel ook in ons jongerencentrum staan waar ik me regelmatig met het geluid bemoei. daar word ie het hele weekend gebruikt en staat ie soms de hele dag aan (je weet hoe dat gaat als iedereen het vrij kan gebruiken) ook hier hebben ze nooit problemen met de tafel. wel hebben ze een keer gehad dat bij het wisselen van de koptelefoon het insert deel los raakte of afbrak...maar dat was ook weer zo gefikst.

nee ik ben wel tevreden over de tafel maar jah ik draai er geen dancevalley producties mee

Comment

• DeAl
              • Dec 2003
              • 114

OK, hier gaan we weer: de ervaringen met de DJM 500/600.
              Al diverse keren aan bod geweest in dit forum en sommigen kunnen het blijkbaar niet laten om Pioneer af te doen als minderwaardig.

Daarom nog eens mijn positieve ervaringen als tegengewicht...
              Ik ben heel tevreden over mijn DJM 500!
              Waarvoor ik hem gebruik: thuis en slechts af en toe op een fuif.
              Thuis gebruik ik hem als mixer voor PC recording en geluidskwaliteit is dus wel van belang. Uiteraard hou ik alle signaalniveaus rond de 0 dB, pieken gaan zelden boven de +4 dB.
              Heb 'm ook eens als test heel ver uitgestuurd, maar geluid blijft wel goed. Ik snap de negatieve ervaringen van anderen dus niet.

Wat ik me wel kan voorstellen is dat verhuurbedrijven er problemen mee hebben omdat ie minder robuust is dan een Rodec of Dateq.
              Maar in mijn geval speelt dat dus geen rol: mijn 500 wordt goed behandeld.
              Oh ja, hij wordt inderdaad beetje warm. Maar is dat een probleem? Niet voor mij.
              The best way to accelerate a computer running Windows is at 9.81 m/s²

Comment

• Destiny
                • Jul 2001
                • 899

Denk dat dat warm worden voor weinig mensen echt een probleem zal zijn

Comment

• Destiny
                  • Jul 2001
                  • 899

Vrijdag dus toch nog maar een keer in de winkel wezen mixen met de Pioneer en hij word het waarschijnlijk toch... maar eerst m'n Dateq XTC maar eens verkopen

Comment

Working...