Stanton "Final Scratch"

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jeroen 2-dance.com
    • Feb 2002
    • 115

    #1

    Stanton "Final Scratch"

    Kennen de forumbezoekers dit technisch hoogstaande snufje al?
    Het systeem word door vele wereldberoemde DJ's gebruikt!
    Wat vinden jullie ervan?

    Play digital the analog way! FINALSCRATCH has built the best and only real bridge for the professional and home dj to enter and control the digital world. By using any turntable and any dj set up, a dj can now manipulate digital music formats the way he or she has always done it...by hand and by vinyl. A dj can now mix both traditional analog records and digital files the way they way the have always been accustomed to and prefer.

    Just load any digital music file onto your computer, then pick and choose from your own play-list on your computer. Your computer becomes your record box. As well for the professional, save and then load any production, remix or new edit you have made and play it that very moment without the need to cut an acetate or make test pressings.

    plaatje kijken?: http://www.finalscratch.com/html/img/fs-cd_0.gif

    FinalScratch allows mixing of digital songs, controlled with any DJ turntable. The specially manufactured FinalScratch vinyl record can be used to mix digital songs, like MP3, WAV and audio CD. Besides the record, you also need the ScratchAmp to connect the turntables to your computer, and special software.

    While mixing, you don't have to worry about the computer at all. The only interaction with the computer is selecting tracks and mapping them on a spot of the same FinalScratch record. Seeking, pitchshifting, cueing, spinning up and down, even scratching can all be done with the FinalScratch vinyl record.

    op www.finalscratch.com vind je nog meer info...


    2-dance.com

    Bijgewerkt door - geluidmoderator op 09/09/2002 23:00:26
    2-dance.com
  • Jeroen 2-dance.com
    • Feb 2002
    • 115

    #2
    Mag je hier geen plaatjes posten dan? :?

    2-dance.com
    2-dance.com

    Comment

    • CyberNBD
      • Aug 2000
      • 1318

      #3
      Waarom is er anders een fotoforum als je hier ook plaatjes mocht zetten...........<img src=icon_smile_evil.gif border=0 align=middle><img src=icon_smile_evil.gif border=0 align=middle><img src=icon_smile_evil.gif border=0 align=middle>

      Greetzzz,
      Tom
      CyberDance Sound & Light -- Turbosound Flashline & FlexArray, LabGruppen, Midas, HES Solaspots & GrandMA2

      Comment

      • Jeroen 2-dance.com
        • Feb 2002
        • 115

        #4
        Ik dacht dat het fotoforum voor hele fotolijsten e.d. was, waar de foto dus centraal staat. Een klein simpel plaatje ter ondersteuning van je topic kan toch weinig kwaad? :S

        2-dance.com
        2-dance.com

        Comment

        • bertuss
          • Jan 2002
          • 816

          #5
          ik denk dat het gewoon voor de goede orde is.
          het is een proforum, en er zijn mensen met een modempie, die het leiver zonder fotos hebben. kan ik me iets bij voorstellen. maar al het een klein fototje is, moet je ff heel lief aan MR.Menno vragen....

          by the way, wel een heel mooi systeem.
          het je ok nog geinige software voor, voor op je pc.
          traktor heet het.

          Comment

          • Jeroen 2-dance.com
            • Feb 2002
            • 115

            #6
            Software voor op je PC? Kan nooit vergelijkbaar zijn met dit denk ik?

            Dit is dus je Mp3tjes afspelen met je normale draaitafels, het verschil tussen vinyl en digitale muziek draaien word zo dus miniem!

            2-dance.com
            2-dance.com

            Comment

            • bertuss
              • Jan 2002
              • 816

              #7
              tuurlijk, is ook maar een mb of 8, en is gewoon om ff mee te kloten.
              het progje bevat een aantal leuke features, bv backwrds playing, en een aantal cuepunten, en pitch, en een scratch mode. is niet te vergelijken met wat hier boven staat, zekers niet!.

              wel het testen waard. <img src=icon_smile_big.gif border=0 align=middle>

              Comment

              • Jeroen 2-dance.com
                • Feb 2002
                • 115

                #8
                Hou me er niet aan vast, maar volgens mij kost bovenstaand setjes rond de 1500€

                Hier trouwens een demonstratiefilmpje:


                Ik heb "Luke Slater" dit apparaat zien gebruiken op Teqnology in de HMH in amsterdam vorige maand.

                2-dance.com
                2-dance.com

                Comment

                • Nevelty
                  • Mar 2002
                  • 43

                  #9
                  was live te zien op de frankfurter messe dit weekend, heel goed, zelfs beter dan djs die stonden te scratchen met pioneer cdj 1000 of technics platendraaiers
                  kortom het verschil was niet te horen ...

                  Comment

                  • Disco Service Apeldoorn
                    • Nov 2000
                    • 299

                    #10
                    Kijk even wat ik een paar dagen geleden al heb gepost bij het MP-3 verhaal.

                    stanton had een simpel kastje waar je twee draaitafels en een laptop op kon aansluiten.

                    zelf gezien en geprobeerd, helemaal topppie.

                    Marco

                    Comment

                    • _Jasper
                      • Jan 2001
                      • 330

                      #11
                      Zijn er inmiddels al meer gebruikers ervaringen van de Final Scratch van Stanton??
                      De prijs ligt ongeveer rond de € 900,-.



                      Seeeeeeee ya
                      Jasper
                      Drive-in Show The Dream Team
                      Seeeeeeee ya
                      Jasper

                      Comment

                      • PowerSound
                        • Nov 2001
                        • 1892

                        #12
                        Tja, ik vidn het ook fantastisch, maar ik vind dat ze die module toch beter in een 19" rack konden gieten.

                        Site updated ! Waarom met nieuw als het met oud ook goed gaat ?
                        PSL Bvba powered by
                        L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
                        Yahama LS9-32 / MC7L-48
                        Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
                        Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic

                        Comment

                        • Eduardo
                          • Nov 2000
                          • 28

                          #13
                          Ik vind het echt genant dat dit ontwikkeld is.
                          een pc die je dan toch weer bediend met de ..'draaitafel'.
                          ja hoor...
                          hetzelfde als een supernieuwe ferrari die je aan moet slingeren, om 'het gevoel' te houden.


                          Het bevestigd voor de zoveelste keer dat dj's geen sfatand durven te doen van vinyl. En dat terwijl er al-zo-veel vervangers voor zijn...
                          die soms zelfs perfect werken.
                          ja ja...zelfs beter dat dit finalscratch, met veel geavanceerdere functies, die je set pasécht een extraatje geven..

                          Comment

                          • -Niels-
                            • Apr 2001
                            • 135

                            #14
                            richie hawtin heeft met dit programma een heel album gemaakt. ben de naam ervan even vergeten, moet je maar even zoeken. ideetje voor als je wilt horen hoe final scratch kan klinken.

                            Bij ons in de polder hebben ze het allemaal...
                            <font color=red>Nightlife Event Management & Entertainment</font id=red>

                            Comment

                            • wes340
                              • Sep 2002
                              • 276

                              #15
                              Heej

                              ik heb niet zoveel verstand van deze zaken enzo maar ik snap het niet helemaal denk ik.
                              Ja moet dus van dat ding een kabel naar he computer en als je dat ding draait(scracht) doet hij het op de computer na?
                              Zo lijkt het me, maar waarom zitten die aansluitingen bovenop du kom je telkens tegen die kabels aan als je hem draait (of lijkt dat maar?)

                              greets wesley

                              KEEEEEEEWWWWWWWWWWLLLLLLLLL
                              ik sta in onze dorpskrant met de drive-in omdat we binnekort draaien op een thema feest! VETJESS!!
                              Hardcore Is Toch Het Mooiste Wat Er Is!!

                              Comment

                              Working...