Stanton "Final Scratch"

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dj kevin kd
    • Jul 2004
    • 74

    #31
    hoi,


    betreft die cue heb ik nog paar vraagjes.
    vb met pcdj start ik soms liedjes in een brake halfweg het liedje ergens.
    die ik dan in een cue point heb opgeslaan.

    - hou zou ik me dit dan moeten voorstellen als ik het zelfde wil doen maar dan met final scratch, serato live of dergelijke.
    (want ik snap niet als je uw naald half weg de time code plaat neer laad , dat de pc (het liedje) weet waar ik die naald zet op de time code plaat).

    maw ik zou moeten van het begin van het liedje voort gaan spinnen tot ik halfweg ben ?.

    of versta ik dit verkeerd ?

    grtzz

    Comment

    • dj kevin kd
      • Jul 2004
      • 74

      #32
      Originally posted by dj kevin kd
      hoi,


      betreft die cue heb ik nog paar vraagjes.
      vb met pcdj start ik soms liedjes in een brake halfweg het liedje ergens.
      die ik dan in een cue point heb opgeslaan.

      - hou zou ik me dit dan moeten voorstellen als ik het zelfde wil doen maar dan met final scratch, serato live of dergelijke.
      (want ik snap niet als je uw naald half weg de time code plaat neer laad , dat de pc (het liedje) weet waar ik die naald zet op de time code plaat).

      maw ik zou moeten van het begin van het liedje voort gaan spinnen tot ik halfweg ben ?.

      of versta ik dit verkeerd ?

      grtzz

      hey

      ik heb onder tussen op de serato site de serato live gedownload.

      Nu heb ik hier de mogelijkheid enkele cue points per song op teslaan (stuk of 5 pionts) is voldoende.

      Maar ik heb hier op de gedownloade software maar 1 player .

      dus geen 2 players zoals voor te draaien.

      weet iemand hoe ik dit moet veranderen ?

      of is deze software maar een met beperkte functie's ?

      grtzz

      Comment

      • Stoney3K
        • Sep 2007
        • 1399

        #33
        Originally posted by dj kevin kd
        hoi,


        betreft die cue heb ik nog paar vraagjes.
        vb met pcdj start ik soms liedjes in een brake halfweg het liedje ergens.
        die ik dan in een cue point heb opgeslaan.

        - hou zou ik me dit dan moeten voorstellen als ik het zelfde wil doen maar dan met final scratch, serato live of dergelijke.
        (want ik snap niet als je uw naald half weg de time code plaat neer laad , dat de pc (het liedje) weet waar ik die naald zet op de time code plaat).

        maw ik zou moeten van het begin van het liedje voort gaan spinnen tot ik halfweg ben ?.

        of versta ik dit verkeerd ?

        grtzz
        Nee, je legt de naald halverwege en de PC springt netjes naar halverwege je track ... de timecode op de plaat is namelijk absoluut, niet zoals op een CD-speler met een jogwheel. Dus dan is het (net als met echte vinyls) gewoon de naald op de goeie cuepoint zetten, de plaat tegenhouden en als het moment daar is gaan met die banaan.

        Originally posted by dj kevin kd
        hey

        ik heb onder tussen op de serato site de serato live gedownload.

        Nu heb ik hier de mogelijkheid enkele cue points per song op teslaan (stuk of 5 pionts) is voldoende.

        Maar ik heb hier op de gedownloade software maar 1 player .

        dus geen 2 players zoals voor te draaien.

        weet iemand hoe ik dit moet veranderen ?

        of is deze software maar een met beperkte functie's ?

        grtzz
        Gebruik Serato Scratch ... Serato Live is inderdaad een 'uitgeklede' versie net zoals de gratis Traktor DJ Player.
        First make it work, then make it look pretty!

        Comment

        • dj kevin kd
          • Jul 2004
          • 74

          #34
          Originally posted by Stoney3K
          Nee, je legt de naald halverwege en de PC springt netjes naar halverwege je track ... de timecode op de plaat is namelijk absoluut, niet zoals op een CD-speler met een jogwheel. Dus dan is het (net als met echte vinyls) gewoon de naald op de goeie cuepoint zetten, de plaat tegenhouden en als het moment daar is gaan met die banaan.



          Gebruik Serato Scratch ... Serato Live is inderdaad een 'uitgeklede' versie net zoals de gratis Traktor DJ Player.

          ja maar via de serato site kan ik enkel serato live downloaden
          Serato Audio Research - Downloads

          Comment

          • Stoney3K
            • Sep 2007
            • 1399

            #35
            Originally posted by dj kevin kd
            ja maar via de serato site kan ik enkel serato live downloaden
            Serato Audio Research - Downloads
            Dat komt omdat alleen Serato Live gratis is ... Serato Scratch moet je (net als Traktor) gewoon kopen.
            First make it work, then make it look pretty!

            Comment

            • dj kevin kd
              • Jul 2004
              • 74

              #36
              Originally posted by Stoney3K
              Dat komt omdat alleen Serato Live gratis is ... Serato Scratch moet je (net als Traktor) gewoon kopen.

              en wat rade jullie aan ....
              - stabiel
              - gebruiksvriendelijk
              - en met cue's

              serato , final scratch , traktor ?

              Comment

              • Stoney3K
                • Sep 2007
                • 1399

                #37
                Originally posted by dj kevin kd
                en wat rade jullie aan ....
                - stabiel
                - gebruiksvriendelijk
                - en met cue's

                serato , final scratch , traktor ?
                Volledige versie van Traktor (Traktor DJ Studio 3) ondersteunt een behoorlijk aantal cue-points per track, is een van de stabielste oplossingen (ASIO onder Windows, Mac aanbevolen) en ondersteunt 99% van de gangbare controllers en geluidskaarten.

                Het enige nadeel van Traktor wat ik kan bedenken is dat het geen video ondersteunt, maar de vraag is of je dat echt nodig hebt. Ik kan het wel goed gebruiken omdat ik ook karaoke-shows draai (en dus de karaoke-platen door de normale tracks heen kan draaien)

                Voor de volledige versie van Traktor 3 met timecode-ondersteuning (en dat is inclusief low-latency geluidskaart met 8 in/8 uit) ben je 698 euro kwijt. (dat is Traktor Scratch + Traktor 3 Upgrade) Ik ben niet zo op de hoogte van de prijzen van Serato.
                First make it work, then make it look pretty!

                Comment

                • gioooow78
                  • Nov 2009
                  • 1

                  #38
                  Originally posted by dj kevin kd
                  hoi,


                  betreft die cue heb ik nog paar vraagjes.
                  vb met pcdj start ik soms liedjes in een brake halfweg het liedje ergens.
                  die ik dan in een cue point heb opgeslaan.

                  - hou zou ik me dit dan moeten voorstellen als ik het zelfde wil doen maar dan met final scratch, serato live of dergelijke.
                  (want ik snap niet als je uw naald half weg de time code plaat neer laad , dat de pc (het liedje) weet waar ik die naald zet op de time code plaat).

                  maw ik zou moeten van het begin van het liedje voort gaan spinnen tot ik halfweg ben ?.

                  of versta ik dit verkeerd ?

                  grtzz
                  Ik zal even een update'je geven.
                  Ik draai met Traktor pro.. daarvoor ruim 12 jaar met normale platen.

                  De cue's! : Traktor kent 3 mogelijkheden betreffende het timecode systeem .1 is gewoon play stop en pitch via je computer..draaitafels uit.
                  2 is een combinatie.. de draaitafel reageert op bepaalde akties, of juist niet..na gelang je instellingen.... nummer loopt..je drukt op cue 1 en hoppa..hij speelt gewoon je cue 1 af.. scratchen en pitchen is gewoon mogelijk! 3 de rechtstreekste timecode, zoals je normaal gewend bent plaatjes te draaien.Begin van plaat is begin van nummer..in tegenstelling tot optie 2.
                  De voordelen?! pfff té veel...
                  1je gooit er een nieuw nummertje op..maar bent éigenlijk nét te laat om het begin/lege stuk van de plaat door te spinnen opzoek naar de eerste bas. GEEN PROBLEEM! Traktor geeft iedere eerste noot/bas van een nummer cue1 mee.. dus: Naald op plaat, druk op 1 van je toetsenbord en het nummer loopt direct mee:-)
                  2 het toonstabiel knopje! zet deze functie aan en tijdens het mixen blijft bij het versnellen of vertragen de toonhoogte van het nummer gelijk! SUPERFUNCTIE! life timestrechen zegmaar
                  3 Je lijst met nummers... heerlijk...eerst op je pc de nummers uitkiezen voor je mix, deze zet je in de map "preparation". Nu... klik op BPM.. en alle nummers worden van langzaam naar snel gesorteerd. vrij handy! Maar leuker is dat als je je mix KLAAR hebt... je op Hystory drukt.. alles in kan voeren wat je er in wilt hebben (Tracknummr/Artiest/jaartal/bpm etc) en traktor maakt een playlist voor je aan! Inclusief met welk nummer je hoelang hebt gedraaid op welke platenspeler!
                  4 de effecten... met traktor dj heb je 8 ingangen en 8 uitgangen op de bijgeleverde externe geluidskaart.. gebruik 1 van de uitgangen voor effecten, zet ze onder een schuif van je mengp. en spelen maar!
                  5 De optie om zonder hoofdtelefoon...draaitafels.. of what the fuck...zonder enige kennis van draaien te draaien! Klik op MASTER.. en de andere "platenspeler"op SYNC... dan op 1 (cuepoint 1) en de zooi loopt gelijk... niet erg spannend meer... maar wel makkelijk om bij een klein feestje te mixen zonder ook maar iets in huis te hebben!(op een paar speakers en je laptop na)

                  Nee.. ik was hardcore vinyl... maar dit is gewoonweg hetzelfde..alleen met tíg meer digitale opties! Ik ben om.. hou je platen lekker heel zou ik zeggen. Traktor RULES!

                  Comment

                  Working...