citaat:
Heej
ik heb niet zoveel verstand van deze zaken enzo maar ik snap het niet helemaal denk ik.
Ja moet dus van dat ding een kabel naar he computer en als je dat ding draait(scracht) doet hij het op de computer na?
Zo lijkt het me, maar waarom zitten die aansluitingen bovenop du kom je telkens tegen die kabels aan als je hem draait (of lijkt dat maar?)
Heej
ik heb niet zoveel verstand van deze zaken enzo maar ik snap het niet helemaal denk ik.
Ja moet dus van dat ding een kabel naar he computer en als je dat ding draait(scracht) doet hij het op de computer na?
Zo lijkt het me, maar waarom zitten die aansluitingen bovenop du kom je telkens tegen die kabels aan als je hem draait (of lijkt dat maar?)
Ik zal even het principe van final scratch proberen uit te leggen...
Er wordt GEEN gebruik gemaakt van gewone vinyl-platen.
De platen die worden gebruik zijn speciale platen met een tijdcode op.
Deze platen genereren een signaal dat door de PC wordt herkent.
Alles wat je dan doet met je platenspeler (scratchen, spinnen, snelheid aanpassen, etc...) heeft invloed op het signaal dat naar de PC wordt gestuurd.
Op de PC staan dan muziekfiles (MP3, wave,...) Het signaal dat nu komt van je platenspeler heeft nu ad.h.v. de tijdcode invloed op het muziekbestand.
Je gebruikt dus de manuele handelingen van een platendraaier om een muziekfile op je PC te beïnvloeden... Door de tijdcode op de plaat kan de PC de handelingen die je doet op die 'plaat' vertalen naar 'softwarematige' handelingen op muziekbestanden...
Het gaat hier dus gewoon om de DJ's het gevoel te laten behouden dat ze met vinyl aan het werken zijn. Alleen slepen ze nu geen vinyl meer mee maar wel een PC met hun nummers...
Misschien maakt het volgende het nog iets duidelijker.
Beschouw final scratch als een remote control voor je MP3-player (zoals je misschien kent van BPM-studio of aanverwanten)
Je gebruikt nu platenspeler (met een speciale plaat met een tijdcode)
om je programma te bedienen.
Hoop dat dit nu voor je een beetje duidelijker is... is misschien moeilijk voor te stellen als je het systeem nog nooit echt aan het werk hebt gezien... maar stel gerust je vragen!
De groe(n)ten
Tom Manshoven
Bijgewerkt door - mansho op 24/11/2002 00:51:56

.

Comment