En waar/hoe/wanneer heb je zo'n sub gehoord? In combinatie met je eigen speakers, in dezelfde ruimte, met dezelfde temperatuur en hetzelfde ontbijt?
sub vraagje
Collapse
X
-
Het is heel simpel, wil je kwaliteit dan zul je wat dieper in de buidel moeten tasten.
In feite is iedere sub niet meer dan een kist met speakers maar toch zitten er grote verschillen in, de keuze van de driver, de constructie en het materiaal van de kast en vooral hoe goed de kast af is gestemd op de driver bepalen bij elkaar de kwaliteit.
Dat een fabrikant die voor pakweg € 300,- niet de kwaliteit kan bieden die een fabrikant biedt welke € 3000,- voor zijn subs heb je geen hogere wiskunde voor nodig om dat te snappen.
Alle subs in de lagere prijsklassen zitten dus met hetzelfde euvel dat er overal op is bezuinigd en dat de specificaties uit de duim gezogen zijn.
Luisteren is dus echt de enige manier om je keus te bepalen.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Iets wat niet clipt LIJKT minder hard te gaan.Comment
-
ik heb er een gehoord in een audio zaak dat was een active met een ev top erop en de sub stond bijna max en ik dacht 1 ding waar is dan de echte bass? en ik in de clip met mijn toppen? nee hoor gewoon zuiver geluid ik overbelast ze niet en dan heb ik toch een betere drukComment
-
Wat wil je eigenlijk dat je sub doet? Zo hard mogelijk, zo laag mogelijk, zo strak mogelijk?
In dit topic zie ik je alleen maar vragen stellen, suggesties negeren en een EV sub afzeiken. Zoals al heel vaak gezegd: gooi je toppen in de auto en ga luisteren naar wat mogelijke kandidaten.TimComment
-
nee ik zeik hem helemaal niet af ik vind het alleen raar dat hij zo weinig deed en ja met de toppen in de auto maar waar kan je dan het beste heen gaan in de buurt van overijssel hun hadden dus alleen die ev subs ik zou wel graag die daps willen horen ik heb zo idee dat die harder zouden gaan maar misschien heb ik het ook wel helemaal foutComment
-
Waar zit je in Overijssel? Decilux in Hengelo heeft geloof ik nog een actieve DAP sub staan.
Er is overigens een verschil tussen een sub die je toppen ondersteunt, of een sub die daadwerkelijk het laag gigantisch oppompt... Bij mij begint sterk het gevoel op te komen dat je vooral op zoek bent naar dat laatste.TimComment
-
-
Enterseweg 15
7471 SB GOOR
Wel je vingers natellen als je er bent geweest...Comment
-
Ze hebben een kleine showroom, maar als er staat wat je zoekt moet dat toch geen probleem zijn.TimComment
-
wat frequenties doen in een ruimte.
Het laag waar jij over spreek pak ik ff op 40 - 80 Hz?
Het karakter hiervan is een hele lange golf.
Grote kans dat als je op 2 meter van de sub staat, die golf precies
over je heen gaat.
Het lijkt dan idd net of er geen laag is.
Loop je dan 2 of 3, of 4 meter verder, dan ervaar je opeens dat er
veel meer laag is dan eerst.
Loop dus gerust eens door de zaak heen waar ze je die subs laten
horen en willen verkopen.
Je zult de meest wijze les op dit forum daar echt ervaren:
L U I S T E R E N
grtz
NesWeest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!Comment
-
Comment
Comment