sub vraagje

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • timmetje
    • Dec 2012
    • 424

En waar/hoe/wanneer heb je zo'n sub gehoord? In combinatie met je eigen speakers, in dezelfde ruimte, met dezelfde temperatuur en hetzelfde ontbijt?
    Tim

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Originally posted by rk17
      nou ik heb 1 zon EV gehoord en ik vond het echt wel slecht mijn speakers komen er zekerweten hard boven uit dat had ik dus niet verwacht
      Dan moet je die dus niet kopen....
      Het is heel simpel, wil je kwaliteit dan zul je wat dieper in de buidel moeten tasten.
      In feite is iedere sub niet meer dan een kist met speakers maar toch zitten er grote verschillen in, de keuze van de driver, de constructie en het materiaal van de kast en vooral hoe goed de kast af is gestemd op de driver bepalen bij elkaar de kwaliteit.
      Dat een fabrikant die voor pakweg € 300,- niet de kwaliteit kan bieden die een fabrikant biedt welke € 3000,- voor zijn subs heb je geen hogere wiskunde voor nodig om dat te snappen.
      Alle subs in de lagere prijsklassen zitten dus met hetzelfde euvel dat er overal op is bezuinigd en dat de specificaties uit de duim gezogen zijn.
      Luisteren is dus echt de enige manier om je keus te bepalen.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Ericsamandj
        • Jul 2010
        • 414

nou ik heb 1 zon EV gehoord en ik vond het echt wel slecht mijn speakers komen er zekerweten hard boven uit dat had ik dus niet verwacht
        Misschien niet aan gedacht maar als je eigen speakers staan te nekken en die ev sub speelt zuiver strak dan zal je inderdaad ervaren dat voor jouw gevoel je eigen speakers harder gaan.
        Iets wat niet clipt LIJKT minder hard te gaan.

Comment

• rk17
          • Sep 2013
          • 11

ik heb er een gehoord in een audio zaak dat was een active met een ev top erop en de sub stond bijna max en ik dacht 1 ding waar is dan de echte bass? en ik in de clip met mijn toppen? nee hoor gewoon zuiver geluid ik overbelast ze niet en dan heb ik toch een betere druk

Comment

• timmetje
            • Dec 2012
            • 424

Wat wil je eigenlijk dat je sub doet? Zo hard mogelijk, zo laag mogelijk, zo strak mogelijk?

In dit topic zie ik je alleen maar vragen stellen, suggesties negeren en een EV sub afzeiken. Zoals al heel vaak gezegd: gooi je toppen in de auto en ga luisteren naar wat mogelijke kandidaten.
            Tim

Comment

• rk17
              • Sep 2013
              • 11

nee ik zeik hem helemaal niet af ik vind het alleen raar dat hij zo weinig deed en ja met de toppen in de auto maar waar kan je dan het beste heen gaan in de buurt van overijssel hun hadden dus alleen die ev subs ik zou wel graag die daps willen horen ik heb zo idee dat die harder zouden gaan maar misschien heb ik het ook wel helemaal fout

Comment

• timmetje
                • Dec 2012
                • 424

Waar zit je in Overijssel? Decilux in Hengelo heeft geloof ik nog een actieve DAP sub staan.

Er is overigens een verschil tussen een sub die je toppen ondersteunt, of een sub die daadwerkelijk het laag gigantisch oppompt... Bij mij begint sterk het gevoel op te komen dat je vooral op zoek bent naar dat laatste.
                Tim

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

nee ik zeik hem helemaal niet af ik vind het alleen raar dat hij zo weinig deed
                  Zou best kunnen dat ze in tegenfase met de toppen stonden, dan doet zelfs de beste sub niet zoveel....
                  De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• rk17
                    • Sep 2013
                    • 11

ik zit zelf in goor dus is hengelo geen probleem
                    en ja zoek gewoon subs die goeie druk hebben,
                    hebben hun echt een goeie showroom dan? want ik was namenlijk naar rijssen de rj shop en die hadden bijna niks

Comment

• SPS
                      • Mar 2004
                      • 1662

hebben hun echt een goeie showroom dan?
                      Hebben zij echt een goede !

moeilijk he Nederlands...
                      Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• DJ Paul M
                        • Mar 2011
                        • 70

Originally posted by SPS
                        moeilijk he Nederlands...
                        Hullie, gullie en zullie!
                        Je hoort vaak zeggen dat geluk niet zo te koop is
                        Maar geld doet wonderen en vooral als het een hoop is!

Comment

• Gast1401081
                          • Mar 2001
                          • 7999

hebben hun echt een goeie showroom dan? want ik was namenlijk naar rijssen de rj shop en die hadden bijna niks
                          sja - hallo - dacht ff dat in goor de grootste subwooferclub van twente zat - als ze niet tijdelijk failliet zijn...

Enterseweg 15
                          7471 SB GOOR

Wel je vingers natellen als je er bent geweest...

Comment

• timmetje
                            • Dec 2012
                            • 424

Ze hebben een kleine showroom, maar als er staat wat je zoekt moet dat toch geen probleem zijn.
                            Tim

Comment

• NesCio01
                              • May 2010
                              • 1987

ik heb er een gehoord in een audio zaak dat was een active met een ev top erop en de sub stond bijna max en ik dacht 1 ding waar is dan de echte bass? en ik in de clip met mijn toppen? nee hoor gewoon zuiver geluid ik overbelast ze niet en dan heb ik toch een betere druk
                              Als je gaat luisteren is het goed om je ook eens te verdiepen in
                              wat frequenties doen in een ruimte.

Het laag waar jij over spreek pak ik ff op 40 - 80 Hz?
                              Het karakter hiervan is een hele lange golf.

Grote kans dat als je op 2 meter van de sub staat, die golf precies
                              over je heen gaat.
                              Het lijkt dan idd net of er geen laag is.
                              Loop je dan 2 of 3, of 4 meter verder, dan ervaar je opeens dat er
                              veel meer laag is dan eerst.

Loop dus gerust eens door de zaak heen waar ze je die subs laten
                              horen en willen verkopen.

Je zult de meest wijze les op dit forum daar echt ervaren:

L U I S T E R E N

grtz

Nes
                              Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• DJ Antoon
                                • May 2005
                                • 1681

Originally posted by NesCio01
                                Als je gaat luisteren is het goed om je ook eens te verdiepen in
                                wat frequenties doen. Grote kans dat als je op 2 meter van de sub staat, die golf precies
                                over je heen gaat.
                                Het lijkt dan idd net of er geen laag is.
                                terug naar school dan maar. De vraag is alleen jij of ik...

Comment

Working...