sub vraagje

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rk17
    • Sep 2013
    • 11

sub vraagje

hoi,

ik ben een beetje nieuw met alle pa apparatuur

ik heb nu zelf de Behringer Eurolive B2520 PRO luidsprekers met een dap palladium 2000 versterker
    ik zou graag een beetje willen weten welke subs er goed onder zullen presenteren.

Gr Ramon
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Zo ongeveer iedere dubbel 18" sub kan daar wel onder mits je er een goed cross-over bij gebruikt.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Ericsamandj
      • Jul 2010
      • 414

Het liefst een bassreflex subwoofer, dit om het gemakkelijk en gebruiksvriendelijk te houden.
      Dit omdat de toppen ook frontgeladen zijn en je dus niet moet gaan delayen. Wat Musicextra dus bedoelt met een crossover ipv een dure processor.

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

@Eric; als je het echt goed wilt doen zul je bijna altijd moeten processen met delay en all-pass filters.
        Dat is de belangrijkste reden dat vaak het midlaag bijna niet aanwezig is bij heel veel sets wat dan weer wordt gecompenseerd door het sub flink te boosten met alle gevolgen van dien.

Comment

• Ericsamandj
          • Jul 2010
          • 414

laten we er even vanuit gaan dat ts gewoon passief filterd, en dus de standaard crossovers uit de speakers benut.
          Althans, in dat prijssegment kan ik me niet voorstellen dat er budget is voor een degelijke processor.
          Daarom is mijn advies om het niet moeilijker te maken dan nodig is.
          Mocht ts echt alles uit zijn set willen halen wat mogelijk is dan is een processor wel een vereiste ja.

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Wanneer TS passief gaat filteren dan adviseer ik, mits beschikbaar, de bijpassende subs van hetzelfde merk te gebruiken.