sub vraagje

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rk17
    • Sep 2013
    • 11

sub vraagje

hoi,

ik ben een beetje nieuw met alle pa apparatuur

ik heb nu zelf de Behringer Eurolive B2520 PRO luidsprekers met een dap palladium 2000 versterker
    ik zou graag een beetje willen weten welke subs er goed onder zullen presenteren.

Gr Ramon
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Zo ongeveer iedere dubbel 18" sub kan daar wel onder mits je er een goed cross-over bij gebruikt.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Ericsamandj
      • Jul 2010
      • 414

Het liefst een bassreflex subwoofer, dit om het gemakkelijk en gebruiksvriendelijk te houden.
      Dit omdat de toppen ook frontgeladen zijn en je dus niet moet gaan delayen. Wat Musicextra dus bedoelt met een crossover ipv een dure processor.

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

@Eric; als je het echt goed wilt doen zul je bijna altijd moeten processen met delay en all-pass filters.
        Dat is de belangrijkste reden dat vaak het midlaag bijna niet aanwezig is bij heel veel sets wat dan weer wordt gecompenseerd door het sub flink te boosten met alle gevolgen van dien.

Comment

• Ericsamandj
          • Jul 2010
          • 414

laten we er even vanuit gaan dat ts gewoon passief filterd, en dus de standaard crossovers uit de speakers benut.
          Althans, in dat prijssegment kan ik me niet voorstellen dat er budget is voor een degelijke processor.
          Daarom is mijn advies om het niet moeilijker te maken dan nodig is.
          Mocht ts echt alles uit zijn set willen halen wat mogelijk is dan is een processor wel een vereiste ja.

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Wanneer TS passief gaat filteren dan adviseer ik, mits beschikbaar, de bijpassende subs van hetzelfde merk te gebruiken.
            Is alleen wel de vraag of er in die prijsklasse te verwachten valt dat de bijpassende subs ook echt aansluiten qua fasegedrag.

Comment

• rk17
              • Sep 2013
              • 11

oke welke sub/sub's zouden jullie dan aanraden bijv.?

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Heel eerlijk, de speaker is uit een zo lage prijsklasse dat ik niet verwacht dat er een bijpassende subwoofer is welke qua fase gedrag ook werkelijk aansluit bij de top.
                In feite kom je dan weer bij mijn eerste reactie uit dat iedere dubbel 18" subwoofer gebruikt kan worden.
                Kijk of Behringer iets heeft of anders misschien DAP en probeer het.

Comment

• frederic
                  • Jan 2006
                  • 3511

Originally posted by rk17
                  hoi,

ik ben een beetje nieuw met alle pa apparatuur

ik heb nu zelf de Behringer Eurolive B2520 PRO luidsprekers met een dap palladium 2000 versterker
                  ik zou graag een beetje willen weten welke subs er goed onder zullen presenteren.

Gr Ramon
                  Zoals door MusicXtra gezegd, kijk best eens in het zelfde merk.

Last edited by frederic; 09-09-13, 13:06.

Comment

• rk17
                    • Sep 2013
                    • 11

ja oke maar is het misschien verstandig om wat zwaarders te nemen omdat deze toppen ook al krachtig zijn kwa bass
                    ik dacht misschien aan de DAP X-18B

Comment

• timmetje
                      • Dec 2012
                      • 424

Hoe kom je er bij dat de DAP krachtiger is?
                      Tim

Comment

• rk17
                        • Sep 2013
                        • 11

behringer: nominale belasting van 450W RMS, 1800W piek frequentiebereik van 40 Hz tot 300 Hz (-10 dB),
                        Dap : vermogen: 600W RMS, 1200W Program, 2400W Peak frequentie bereik: 32 - 200Hz (-10 dB)

lijkt mij dap krachtiger en dat hij lager gaat maar ik kan het ook fout hebben hoor

Comment

• timmetje
                          • Dec 2012
                          • 424

Op papier is deze inderdaad krachtiger, maar of dat in de praktijk ook zo is valt te betwijfelen... Het gaat er ook om hoe het geluid er uit komt, en daar zit behoorlijk veel verschil in van merk tot merk.

Je oren zijn een prima raadgever...
                          Tim

Comment

• frederic
                            • Jan 2006
                            • 3511

Dan moet je er 2 per kant zetten?
                            Ik vermoed niet dat je hoorbaar veel verschil zult hebben.
                            En bovendien zal Behringer er wel voor gezorgd hebben dat de speakers binnen dezelfde reeks redelijk goed met elkaar matchen

Comment

• MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

Originally posted by frederic
                              En bovendien zal Behringer er wel voor gezorgd hebben dat de speakers binnen dezelfde reeks redelijk goed met elkaar matchen
                              Weinig kans in deze prijsklasse...
                              Je koopt echt een kist met speakers en een filter, echt niet meer.

Comment

Working...