sub vraagje

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Koelboy
    • Oct 2011
    • 12

Geen reacties meer geweest maar toch even een berichtje om de 'uitkomst' te laten weten!

Ik heb filterkaarten voor XO 100Hz laten maken EN een goede SA P16 sub gekocht

Heb nog niet uitgebreid naar het resultaat kunnen luisteren maar het gaat in elk geval als de brandweer! Vind wel dat het SA F60 crossover (dat ik eerst heb laten nazien door een SA monteur en 100% is bevonden) vrij hoorbaar aanwezig is tov hoe het klonk met de tops fullrange aangesloten (bizar goed maar weinig laag), maar goed, PA is ook vooral gemaakt voor volume en niet voor zitten in een stoel met whiskey en luisteren. De 'stereo' sub klinkt iig prima en is idd op geen enkele manier aan te wijzen in het geluid (staat ook netjes in het midden maar dat had niet eens gehoeven denk ik). Als ik de tops uitschakel vind ik hem wel vrij 'vies' klinken, maar dit is niet hoorbaar met de tops erbij, het zullen waarschijnlijk de afrollende +100Hz frequenties zijn.

Wat betreft de 'magere' yamaha P2100 met zijn 2x100 watt: deze is zoveel gevoeliger op de ingangen dan de BGW750 op de sub dat ik hem flink terug moet draaien om tops en sub in balans te krijgen. Ik neem aan dat ik er goed aan doe om dat op de crossover te doen en niet op de P2100? Dan beperk ik zijn vermogen immers alleen maar meer.

Zoals ik zei gaat het zo hard dat ik geen enkele behoefte heb aan meer dan deze 2x100watts voor de toppen, maar aangezien de p2100 zó vintage is dat ie geeneens clip indicatoren heeft is het wel een beetje eng om het echt open te draaien....

Nu goed, jullie vroegen om mijn ervaringen als leek en dit zijn ze!
    Last edited by Koelboy; 11-10-13, 17:58.

Comment

Working...