Kwaliteit DAP audio

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sjig
    • May 2012
    • 909

    #76
    Dap heeft geen verkeerde series. Maar vooral de mc serie heeft dap z'n slechte naam gegeven. dap pro zetten ze er zeer waarschijnlijk gewoon op zodat de koper denkt dat het om een 'pro' serie gaat (nee, gaat het dus vooral niet om)

    Ik heb hier ook hun catalogus liggen, ik geloof de laatste versie. Staan wel wat rare dingen in. De K serie zou compleet nieuw zijn, en de ps serie hadden ze al.

    Ook op de voorkant staat een plaatje waar de dap/dmt/highlite logo's er met de meest beroerde fotoshop op zijn geplakt, ziet er niet echt zo 'pro' uit.

    Comment

    • frederic
      • Jan 2006
      • 3511

      #77
      Ik blijf erbij, ik koop dan lever voor de prijs van een nieuwe DAP set, een tweedehands set van een ander merk.

      Comment

      • drbeat
        • Jun 2012
        • 671

        #78
        Om eerlijk te zijn zie ik DAP net als de Ikea..de starter op de woningmarkt koopt vaak bij dit soort winkels de meubels.goedkoop, snel mee te nemen en goedloop doordat het op grote schaal de markt op wordt gebracht en ziet er gezellig uit en als je het zat bent of je gaat groter wonen pleur je het weg en is het ook niet dat je een knoop in je maag hebt omdat t niet versleten is.

        Dat is met DAP en budgetmerken ook zo. Je koopt het, het is goedkoop omdat het op de markt groot wordt verspreid.
        Het marktsegment is niet bij de veel al pro's onder ons maar voor de hobby personen en bandjes en dj. Dit budget is niet vergelijkbaar met de budgetten onder pro bedrijven. Net als de gebruiksinzet.
        Dit soort bedrijven bestaan voor de hobbyist, welke lekker tijdens een bbq of een buurtfeestje of de 3e helft bij de lokale voetbalclub een cd draait, of een zangeresje of band of tapeartiest die 2 of drie keer per jaar optreed en dit doet met de set die ook wordt gebruikt met repeteren.

        Deze klusjes gaan niet naar de pro, want dat kost geld en dat is er juist niet want het is vaak al vrijwillig.
        Het gaat dan om de gezelligheid en het plezier samen, niet dat gelikte geluid of die super cd speler.
        Zeker in deze tijden wordt er juist op dit soort zaken beknibbelt..men moet meer met minder...en dat bied DAP..

        Om mee te starten prima spul, je kunt snuffelen of dit wat voor je is en of je dit leuk vind. Is het niets dan verkoop je het of je zet het op zolder. Het heeft niet de wereld gekost en je zit er niet mee opgescheept...

        En ssst....maar de meeste zijn op budget begonnen..uitgroeien naar pro kan altijd.

        Ik ken een bedrijfje in rotterdam waar ze alleen DAP verhuren en budget spullen en de bbq met vleesch en sallades enz...daar zet je toch geen mooie nexo set neer.....



        Enne Marco Borsato is ook begonnen bij de soundmixshow van Henny Huisman en zong acapella onder de douche....
        Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

        Comment

        • Rolandino
          • Mar 2007
          • 1451

          #79
          ik ben nog steeds van mening dat DAP niet slecht is voor de prijs die je betaald. voor elke portemonnee is er wel iets te koop.

          over dit forum waar veel leden werkzaam zijn bij een baas en die het beter weten dan de rest omdat ze met a merken werken dieze niet hoeven te betalen is alveel gezegd.

          Laat de mensen in hun waarde die DAP of andere Bmerken willen aankopen. Als je hier in de webshop kijkt wordt er hier ook een hoop meuk aangeboden waar helaas voor de A merken meer aan wordt verdient. Ook de pro's hier onder ons kopen de Amerken vaak niet bij een webshop maar vrij rechtstreeks bij importeur en of distributeur.

          Ik bedoel ermee iedereen kan geld uitgeven en de een is met een Bmerk tevreden en de ander wilt persee een Amerk omdat jan het ook heeft. Een amerk kopen wilt niet zeggen dat je zonder verstand er ook mee kunt omgaan. Heb al vaak kleine bedrijfjes gezien die mee willen lopen terwijl ze geen of weinig kennis hebben van en zo ook het a-merken circuit een vraagteken geven.

          Grotendeels van dit forum betaat uit leden die pas beginnen of gewoon hobbymatig bezig zijn ( maar ook goed werk leveren ) vaak beter dan de serieuzere bedrijven. deze personen hebben het budget niet of ook de interesse om meteen het grote water te gaan varen.

          Mooie is dat e in het schnabbel circuit meer kan verdienen dan in de PRO wereld. Steeds meer Pro bedrijven gaan schnabbels zoeken om de maand door te komen. Heb zelf in het verleden een DAP sopundmate set gehad die ik in het eerste jaar 3x terug heb verdient en dat zonder kosten ( geen stukken ) setje verdient nog steeds geld zonder problemen wat meer rendement heeft dan menig Amerk set in dezelfde tijd.
          EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

          Comment

          • drbeat
            • Jun 2012
            • 671

            #80
            Originally posted by Rolandino
            ik ben nog steeds van mening dat DAP niet slecht is voor de prijs die je betaald. voor elke portemonnee is er wel iets te koop.
            Helemaal met je eens. Zo is het ook met DAP....En inderdaad...ik denk ook zeker dat met dit soort producten net zo veel is te verdienen dan met A merken... en we verwachten (altans ik) geen A merk prestaties in levensduur enz. maar het is gekeken naar de portomonnee wel naar waarde..
            En laten we eerlijk zijn, Op marktplaats staan meer DAP, Behringer, JB, enz te koop, niet omdat het slecht is, en mensen er van afwillen kwa kwaliteit, nee, omdat men een stapje verder gaat, en groter, zwaarder of proffessioneler materiaal wil of nodig heeft..

            Het wordt misschien nog niet zo gezien, maar er is met dit soort merken veel meer te verdienen in de verhuur dan je eigenlijk zou denken....Ook ik heb een Behringer setje te huur voor vrienden en kennisen...
            En die breng ik toch minimaal 1x per week naar een feestje waar er mensen superblij mee zijn en ik dat setje allang weer terug heb verdiend en voor mijn bandje met de opbrengst een nieuw en beter PA setje heb kunnen bouwen....en ik heb er inderdaad never nooit stukken aan....
            Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

            Comment

            • lightjockey ty
              • Jan 2010
              • 36

              #81
              Een collega van mij verhuurt ook dap; pro sets. doet er alles mee. theaterwerk,evenementen en discoshows. klinkt prima. hij heeft de logotjes er bewust af gehaald. menig technicus vraagt hem waar hij dat lekker klinkende setje vandaan heeft. als hij dan vertelt dat het dap pro is gelooft men het nooit. kortom. het is vooral de niet zo goede naam van dap die het ''zo slecht laat klinken''

              Comment

              • vdlaanlichtengeluid
                • Jun 2010
                • 640

                #82
                En ditzelfde gebeurt ook gewoon met behringer enz enz... Het gaat ook zeker om de mensen die aan de knopjes zitten!

                Comment

                • Rolandino
                  • Mar 2007
                  • 1451

                  #83
                  Het ligt er idd ook aan wie er mee werkt. Een Pro technicus kan ook een Amerk k*t laten klinken als hij niet achter het merk staat van wat er op dat moment hangt omdat het niet zijn merk is. Komen er klachten geeft hij de set de schuld want het is niet goed. Dan had je beter deze set moeten huren. Waar ik altijd mee werk.

                  Ieder heeft zijn voorkeur voor iets wat hij kan betalen. Dat moet je in ere houden. Er zijn zeker jongens die met een b-set beter overweg kunnen dan jongens met een a-set
                  EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

                  Comment

                  Working...