Goede EQ ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rolandino
    • Mar 2007
    • 1451

Goede EQ ?

Ik ben van plan een goede EQ aan te schaffen die betaalbaar is>

Twijfel tussen DBX - Behringer.

Natuurlijk is DBX beter dan Behringer maar toch twijfel ik ermee.

DBX2231 / DBX1231

Behringer FBQ6200 / Behringer DEQ1024 / FBQ3102

Wat is jullie mening ?

Hoofdzakelijk wil ik hem gebruiken om een DJbooth aan te sluiten en vanuit de EQ naar de livemixer.
    EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.
  • BJD
    • Oct 2007
    • 771

Die Behringer EQ's is brol. Dat heb je er liever niet tussen zitten dan wel. (ervaring)
    De DBX1231 is wat mij betreft het minimum van EQ'ing. De 2231 klinkt wel weer een stap beter dan de 1231 maar is ook 2x zo duur.

Comment

• daviddewaard
      • Mar 2008
      • 627

Domme vraag de 2231 natuurlijk,
      is weer typisch zo'n vraag van zal ik een lada of een bmw nemen
      en als je voor de rolls royce wilt gaan neem je een Klark Dn360 of Audient 231
      A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• Big Bang
        • Apr 2008
        • 652

Als je value for money wilt zou ik de Rane ME60(s) willen adviseren. Komt tweedehands regelmatig voor zeer schappelijke prijzen voorbij!
        It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• showband
          • May 2001
          • 4516

als je alleen een of twee probleem frequenties wil doen zou ik gewwon een simpele maar goedklinkende parameet nemen.
          Goedkope grafische EQ op master klinkt echt slecht.

De behringers laat je na een tijdje alsnog weg is de conclusie die ik bij vrijwel alle gebruikers zie.
          lekker belangrijk!

Comment

• Rolandino
            • Mar 2007
            • 1451

Hoezo een stomme vraag ? Behringer maakt leuke dingen ( dacht ook de eq ) vandaar de vraag.

Ik zie in veel PRO racks echt wel iets van Behringer tussen zitten hoor.

Ook hoor ik veel over Behringer en DBX produkten waarvan de Behringer beter schijnt te zijn.
            EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• vasco
              • Oct 2003
              • 2567

Stom op zich niet inderdaad.

De EQ's van Behringer laat je beter links liggen, dat zijn nu juist de apparaten waar ze niets van bakken en o.a. hun "minder goede" naam door hebben. Dat je hier en daar iets van Behringer in een rack aantreft is zeker waar maar EQ's van deze fabrikant ben ik echt nog nooit tegen gekomen in pro racks (gelukkig, ja ook ik heb helaas eigen ervaring met deze rommel uit een ver verleden).

Comment

• showband
                • May 2001
                • 4516

behringer...hmm.
                de tweeweg crossovertjes en composers. De DI doosjes, en nog wat grut werken prima. Zeker als je een oude (met flipschakelaar) hebt.

De EQ's zuigen. Hoewel de digitale 2496 wel goed werkt en klinkt. Maar die schijnt nou weer net je tweeters slopend te sterven bij optredens. (zie ook dit forum voor eerste hand ervaringen) Dus die zou ik weer even live niet toepassen. Dat was ook zo met hun digimixer. Prima klank, prijs, mogelijkheden voor het geld. Maar nogal een gok wat betreft de behoefte aan stervensbegeleiding.
                lekker belangrijk!

Comment

• Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

Originally posted by Rolandino
                  Hoezo een stomme vraag ? Behringer maakt leuke dingen ( dacht ook de eq ) vandaar de vraag.

Ook hoor ik veel over Behringer en DBX produkten waarvan de Behringer beter schijnt te zijn.
                  Dan neem je toch lekker Behringer? moet niet zo moeilijk zijn dan, denk ik.

Comment

• Rieske
                    • Aug 2002
                    • 544

Originally posted by Rolandino

Waarom stel je een vraag terwijl je schijnbaar je keuze al gemaakt hebt ?
                    Life is what you make it

Comment

• Rolandino
                      • Mar 2007
                      • 1451

keuze heb ik nog niet gemaakt.

stel een gewoon simpele vraag die duidelijk beantwoord wordt.

Aan een kant is het antwoord logisch maar behringer maakt op zich ook goede produkten waar dus tot op heden nog geen EQ behoord.

Comment

Working...