Vibe of Sense

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gertje123
    • Aug 2011
    • 61

Vibe of Sense

Beste mensen,

Welke serie vinden jullie beter klinken en betere prijs/kwaliteit verhouding.
    De VIBE serie van JBsystems of de SENSE serie van American audio?

mvg, Gerrit
  • laserguy
    • Jun 2003
    • 2755

Welke Vibe en welke Sense?
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Gertje123
      • Aug 2011
      • 61

De hele serie.

In het bijzonder de 12 inch tops, en de 15 inch subs!!

PS: Wat heb je snel gereageerd!!!!

Comment

• Rolandino
        • Mar 2007
        • 1451

Ik zou geen 12" top met 15"sub gebruiken ( persoonlijk ) Eerder een 18"met een 12 top. Op een 15 sub zou ik gaan voor een 10 of 8' Top. Of minimaal 2x 15 sub per kant met 12 top

Persoonlijk ben ik erg fan van de vibe series ( veel goede resultaten mee behaald op lokatie )

Heb zelf ook een set gehad van 2x 15sub met 12 top per kant

Prijs is erg goed in verhouding :

VIBE10 139,00
        VIBE12 189,00
        VIBE15 245,00
        VIBE30 310,00
        VIBE15S 269,00
        VIBE18S 375,00

Prijzen zijn IN BTW

Voordeel is dat je bij de Vibeserie een AMP kan inbouwen

Voor deze prijzen kun je NIET zelfbouwen maar ook geen ander systeem vergelijken qua kwaliteit.

De SENSE serie van ADJ ken ik niet kost ook niet de hoofdprijs ( ongeveer gelijk als de VIBE serie ) maar deze serie kan ik niet over oordelen.

Andere opties zijn mss 4 Acoustic ( BCS of FCS ) Prijzen zijn ook prima ook iets zoals de VIBE en Sense

Je moet het zo zien : HEt komt allemaal uit de zelfde schuur alleen een iets ander jasje, klank en materiaal.

Mocht je willen heb ik hier de VIBE10 staan MET ingebouwde versterker kun je een idee krijgen.
        Last edited by Rolandino; 04-09-11, 11:20.
        EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• MusicSupport
          • Feb 2006
          • 1016

Originally posted by Rolandino
          Ik zou geen 12" top met 15"sub gebruiken ( persoonlijk ) Eerder een 18"met een 12 top. Op een 15 sub zou ik gaan voor een 10 of 8' Top. Of minimaal 2x 15 sub per kant met 12 top

Persoonlijk ben ik erg fan van de vibe series ( veel goede resultaten mee behaald op lokatie )

Heb zelf ook een set gehad van 2x 15sub met 12 top per kant

Prijs is erg goed in verhouding :

VIBE10 139,00
          VIBE12 189,00
          VIBE15 245,00
          VIBE30 310,00
          VIBE15S 269,00
          VIBE18S 375,00

Prijzen zijn IN BTW

Voordeel is dat je bij de Vibeserie een AMP kan inbouwen

Voor deze prijzen kun je NIET zelfbouwen maar ook geen ander systeem vergelijken qua kwaliteit.

De SENSE serie van ADJ ken ik niet kost ook niet de hoofdprijs ( ongeveer gelijk als de VIBE serie ) maar deze serie kan ik niet over oordelen.

Andere opties zijn mss 4 Acoustic ( BCS of FCS ) Prijzen zijn ook prima ook iets zoals de VIBE en Sense

Je moet het zo zien : HEt komt allemaal uit de zelfde schuur alleen een iets ander jasje, klank en materiaal.

Mocht je willen heb ik hier de VIBE10 staan MET ingebouwde versterker kun je een idee krijgen.
          De eerste goed klinkende VIBE speaker moet ik nog tegenkomen. Zie ik ze in een kroeg hangen dan gaan de dopjes in want anders kom ik met piep in m'n oren thuis.

En een 12" top kan best met een 15" sub. Rendement op elkaar afstemmen en niet de grootte van de speaker.
          d&b Audiotechnik

Comment

• I.T. drive in
            • May 2009
            • 352

Ik vind persoonlijk die vibe wat schreeuwerig.
            Veel te schel.

Comment

• Rolandino
              • Mar 2007
              • 1451

De oude VIBE was meer aggressief dan de nieuwe.

Ligt er ook aan hoe de set gebruikt wordt.

Probeer een NEXO-set ZONDER processor maar eens goed te laten klinken !

In een cafe klinkt alles schel ( geen subs ) en voluit open zonder EQ en toestanden.

heb in het verleden een discotheek ingericht met 8x VIBE12 en 4 glijbanen staat nu toch al ruim 5 jaar te draaien ZONDER problemen voor een man of 600 elk weekend door ! Dj monitoring zijn de VIBE15 kasten deze ook zonder problemen.
              EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• laserguy
                • Jun 2003
                • 2755

Ja, ik moet blijkbaar snel opgestaan zijn vandaag

Voor algemeen gebruik moet je als top de Vibe 12 gebruiken, gecombineerd met een sub. 15" of 18" dat maak je zelf uit. De Vibe 30 en Vibe 15 zijn beukkasten maar kun je niet algemeen als PA-kast gebruiken wegens gat in het mid.

Helaas geen ervaring met de Sense-series.
                Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Gertje123
                  • Aug 2011
                  • 61

Ik denk dat ik voor de VIBE serie ga, maar ik ga eerst LUISTEREN!!

Bose krijg je ook niet goed zonder processor, met ook bijna niet!

Comment

• Rolandino
                    • Mar 2007
                    • 1451

Voor Bose betaal je teveel en je krijgt te weinig !

De Vibe 12 top is een leuke kast en een goede keuze voor het geld de sub is zoalls al werd gezegd een keuze ( mijn keuze is met de vibe 12 OF een enkel 18 OF dubbel 15 )

Maar dat is gewoon een kwestie van smaak.

Comment

• Gertje123
                      • Aug 2011
                      • 61

En wat vinden jullie van twee DAP RX18B aan elke kant met een DAP RX15. Versterkt door een American Audio VLP 2500?? Andere versterker is een optie.

Comment

• Parties With a Message
                        • Aug 2011
                        • 6

Wij hebben zelf in ons budget setje 2x Vibe12 en 2x Vibe15sub zitten. Overigens sturen we deze wel aan met Park versterkers (Marshall).

Vibe12 jes zijn redelijk aggressief, houd hier rekening mee met je speakerprocessor.
                        Hebbem wel hele duidelijke spreidingshoek en drukken best lekker door.

Basjes zijn gewoon leuk, zeker voor het geld.

Let wel op: Kasten (lak) slijten extreem snel!!!

Comment

Working...