basisschool 250 man buiten geluid?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dj-inkognito
    • Jun 2011
    • 416

basisschool 250 man buiten geluid?

beste mede forummers,

heb een belletje gehad om het geluid te verzorgen voor een basisschool feestje tot max 200/250 man BUITEN dit is voor alle klassen tot groep 8. 12/13 jaar max leeftijd.

nu mijn vraag,

normaal doe ik alleen binnen de boel van geluid voorzien.

ik heb een set te beschikking horende:

4x DAP X-15BA Actieve Sub 15 inch
    2x phonic impression 215 dubbel 15 kasten (mid hoog )
    2x phonic impression 15 top

normaal kan dit binnen zonder moeite die 250 man hebben maar mijn vraag is gaat dit goed buiten?

en wat zouden jullie neerzetten aan eventueel licht. het is overdag van 5 tot 8 dus het is niet donker.

hoor graag wat jullie zouden doen.
    "TheDanceFloorIsYours!" www.dj-inkognito.nl "TheSoundOfSilence"
  • speakertech
    • Jan 2008
    • 1697

Originally posted by dj-inkognito
    beste mede forummers,

heb een belletje gehad om het geluid te verzorgen voor een basisschool feestje tot max 200/250 man BUITEN dit is voor alle klassen tot groep 8. 12/13 jaar max leeftijd.

nu mijn vraag,

normaal kan dit binnen zonder moeite die 250 man hebben maar mijn vraag is gaat dit goed buiten?

en wat zouden jullie neerzetten aan eventueel licht. het is overdag van 5 tot 8 dus het is niet donker.

Hoe hard wil je het hebben?
    Normaal
    Luid
    Oorverdovend.
    Zo hard dat de omgeving met stokken en andere wapens de herrie komen dimmen.
    Geloof me, zolang je niet hevig in de vervorming draait, lijkt het nooit hard genoeg.
    Voor dat je het weet moet je met linearrays komen opdraven.

Speakertech
    Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
    ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• dj-inkognito
      • Jun 2011
      • 416

Originally posted by speakertech
      Hoe hard wil je het hebben?
      Normaal
      Luid
      Oorverdovend.
      Zo hard dat de omgeving met stokken en andere wapens de herrie komen dimmen.
      Geloof me, zolang je niet hevig in de vervorming draait, lijkt het nooit hard genoeg.
      Voor dat je het weet moet je met linearrays komen opdraven.

Speakertech
      haha,

er is gevraagt om een disco volume,

ondanks die vraag zitten ze met een geluidslimiet van 100db voor zover ik weet.

ik wil ook niet dat al die kleine koters straks met boze papa's en mama's aan de deur staan met gehoorschade uiteraard.

nog tips t.b.v licht?

Comment

• T_Sound
        • Sep 2009
        • 267

Ik denk wel dat je het met deze combi gaat redden, 100dB haal je al best snel, je hebt 4 sub kasten, 2 kasten die je vrijwel fullrange aan zou kunnen sturen en een paartje kasten voor het hoog, die je dus hoger kunt plaatsen om achterin ook te bereiken. Stuur je dit wel met apparte versterkers aan of niet? Dus 1 amp voor de fullrange kasten en een amp voor de toppen, (gezien de subs aktief zijn)?

Voor de verlichting zou ik gewoon wat moonflowers, mini strobos en spul mee nemen, tis toch overdag, is gewoon opvulling haha, je zou ook gewoon 2 movers kunnen neerzetten/hangen en een klein rookje voor het effect, show zul je toch niet kunnen maken haha.
        Geluidmixen, doe je met gevoel, maar meer met je gehoor!

Comment

• dj-inkognito
          • Jun 2011
          • 416

Originally posted by T_Sound
          Ik denk wel dat je het met deze combi gaat redden, 100dB haal je al best snel, je hebt 4 sub kasten, 2 kasten die je vrijwel fullrange aan zou kunnen sturen en een paartje kasten voor het hoog, die je dus hoger kunt plaatsen om achterin ook te bereiken. Stuur je dit wel met apparte versterkers aan of niet? Dus 1 amp voor de fullrange kasten en een amp voor de toppen, (gezien de subs aktief zijn)?

Voor de verlichting zou ik gewoon wat moonflowers, mini strobos en spul mee nemen, tis toch overdag, is gewoon opvulling haha, je zou ook gewoon 2 movers kunnen neerzetten/hangen en een klein rookje voor het effect, show zul je toch niet kunnen maken haha.

bedankt voor je reactie.

alles word idd aangestuurt met aparte versterkers. evt kunnen er nog een set topjes bijkomen maar denk niet dat die nodig is als ik die dubbel 15's fullrange laat draaien.

verlichting hoeft idd geen show te worden.

ook heb ik standaart al 4 multicoloured led tubes aan mijn meubel zitten dus dit ziet ook al iets van licht.

evt 2 t4 balkjes + wat effecten en wat rook dus.
          dan gaat het helemaal goed komen bedankt.

Comment

• frederic
            • Jan 2006
            • 3511

beste mede forummers,

nu mijn vraag,

Zo te zien is het geluid geen discussie punt meer, want je moet de apartuur gebruiken die er staat? Dit zal wel lukken.

Of huren zij dit ook? Indien ja, vraag eens de huurprijs.
            Dan kan je zien of er voor diezelfde prijs niks beters te huren is.
            Last edited by frederic; 16-08-11, 09:53.

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

alles word idd aangestuurt met aparte versterkers. evt kunnen er nog een set topjes bijkomen maar denk niet dat die nodig is als ik die dubbel 15's fullrange laat draaien.
              Dit snap ik niet helemaal.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• dj-inkognito
                • Jun 2011
                • 416

Originally posted by frederic
                Zo te zien is het geluid geen discussie punt meer, want je moet de apartuur gebruiken die er staat? Dit zal wel lukken.

Of huren zij dit ook? Indien ja, vraag eens de huurprijs.
                Dan kan je zien of er voor diezelfde prijs niks beters te huren is.

nee dit word niet gehuurt.

dit is de set die ik zelf in eigen beheer heb.
                is eventueel best een discussie punt maar als ik het hier mee kan redden ga ik natuurlijk niet huren dat zijn extra kosten.

@musicXtra

wat snap je daar niet aan...

de vraag was of ik de 2 dubbel 15's apart aanstuur van de toppen.

ja dit gebeurt en wel 1 versterker per dubbel 15 kast dus 2x bridge mode. en de toppen samen op 1 versterker.
                de subs zijn actief .

zoals de set staat beschreven had ik in gedacht om dit op te stellen maar ik beschik eventueel dus nog over 2 extra topkasten. dan word het dus

4x sub 15
                2x dubbel 15 fullrange
                4x top 15 ( in eerste instantie dus 2 toppen )
                Last edited by dj-inkognito; 16-08-11, 15:09.

Comment

• frederic
                  • Jan 2006
                  • 3511

nee dit word niet gehuurt.

dit is de set die ik zelf in eigen beheer heb.
                  is eventueel best een discussie punt maar als ik het hier mee kan redden ga ik natuurlijk niet huren dat zijn extra kosten.

@musicXtra

wat snap je daar niet aan...

de vraag was of ik de 2 dubbel 15's apart aanstuur van de toppen.

ja dit gebeurt en wel 1 versterker per dubbel 15 kast dus 2x bridge mode. en de toppen samen op 1 versterker.
                  de subs zijn actief .

zoals de set staat beschreven had ik in gedacht om dit op te stellen maar ik beschik eventueel dus nog over 2 extra topkasten. dan word het dus

4x sub 15
                  2x dubbel 15 fullrange
                  4x top 15 ( in eerste instantie dus 2 toppen )
                  Die extra topkasten zet je best niet fullrange in. je laat ze samen spelen met je andere toppen. (dezelfde filter)
                  Maar dan moet je wel kijken of je nog voldoende vermogen, hebt met je versterker.

Nog een vraag waar wordt er gefilterd?

Comment

• dj-inkognito
                    • Jun 2011
                    • 416

Die extra topkasten zet je best niet fullrange in. je laat ze samen spelen met je andere toppen. (dezelfde filter)
                    Maar dan moet je wel kijken of je nog voldoende vermogen, hebt met je versterker.

Nog een vraag waar wordt er gefilterd?

mochten er 4 toppen nodig zijn worden er max 2 aangestuurt per 1 versterker dus dan komt er een extra versterker bij.

ik gebruik crown versterkers met ingebouwde crossover.

Comment

• vdlaanlichtengeluid
                      • Jun 2010
                      • 640

Moet toch zeker wel haalbaar zijn met jou set.
                      Staar je niet blind op al die mensen die denken dat het harder moet.
                      Bij dit soort basisschool feesten moet je ook rekening houden met de oortjes van de kinderen en gewoon niet te hard draaien.

Comment

• dj-inkognito
                        • Jun 2011
                        • 416

Originally posted by radioactivediscoshow
                        Moet toch zeker wel haalbaar zijn met jou set.
                        Staar je niet blind op al die mensen die denken dat het harder moet.
                        Bij dit soort basisschool feesten moet je ook rekening houden met de oortjes van de kinderen en gewoon niet te hard draaien.
                        dit was mijn insteek ook. wil geen boze ouders met kinderen en kapotte trommel vliezen,

ondanks dat is er een db limiet van 100db opgenomen in de vergunning

Comment

• Gast1401081
                          • Mar 2001
                          • 7999

gewoon doen.
                          De Rolling Stones zullen wel niet komen optreden, toch?

Comment

• frederic
                            • Jan 2006
                            • 3511

Originally posted by MacGyverSounds
                            gewoon doen.
                            De Rolling Stones zullen wel niet komen optreden, toch?
                            Sommige plaatselijke groepjes en DJ's breken jou speakers meer af dan de Rolling Stones

Comment

• dj-inkognito
                              • Jun 2011
                              • 416

Sommige plaatselijke groepjes en DJ's breken jou speakers meer af dan de Rolling Stones
                              met deze jeugd van tegenewoordig is dit idd een risico factor:P

Comment

Working...