Speaker set 1000 euro

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Ben ook niet echt verbaasd dat Meyer beter klinkt dan QSC.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• showband
      • May 2001
      • 4516

het gaat er mij over dat ik niet de conclusie ondersteun dat het
      alleen om warme of heldere klank gaat

Afhankelijk van je smaak kun je die prima naast een Meyer UPA houden en een keuze maken (waarbij je dan Meyer voor een wat warmere klank kiest en QSC voor een wat heldere klank).
      levensduur, (wat mij betreft een groot vraagteken) kijk alleen al naar de opzet van de koeling met een miniscule ventilator ipv een groot koelprofiel. Mijn ervaring eerste hand met QSC china versterker is dus gewoon slecht.
      geluidsdruk vind ik zeker wel een factor om te weten wat je er mee kan..
      afschrijving. mmmm meyer is heeeeel weinig.

uiteraard heb ik ze los van elkaar ook gehoord en ik vind het echt niet iets wat vergelijkbaar is. JA ik ken zeker 3 bedrijfjes die er vol tevredenheid mee draaien. Dat zijn alledrie 1 mansbedrijfjes "soundmixzangers met verhuurtak" Ik wacht vol spanning op hun berichten qua betrouwbaarheid op termijn. (Gezien het aangename prijspeil) Vooralsnog zie ik qua totaalplaatje geen verschil met de toplines van andere chinese verkopers. Maar dat er andere bedrijven een hoop research moeten terughalen in hun prijzen is duidelijk. Dus stukprijzen kunnen omlaag via de markt.

en "waar naar zijn geld" moet je echt wel meenemen. Want het klinkt ok Maar als je het bv naast RCF spul zet is al eerlijker en dan is stiekem RCF toch qua prijs/totaalplaatje misschien al weer erg interessant.

laten we zeggen, ik sta er geïnteresseerd conservatief tegenover.

Last edited by showband; 30-07-11, 13:17.
      lekker belangrijk!

Comment

• Tommes
        • Sep 2005
        • 60

Dag Jorrit,

Heb zelf net een discussie gestart ivm topjes.
        het gaat over de DAP X-reeks, de 4AC FCS-reeks en de dB ARENA-reeks.

Welk de meeste stemmen gaat halen weet ik nog niet, maar met dat budget zou ik toch naar één van deze merken gaan (12" of 15").

Versterkers, daar ken ik dan weer wel iets van
        Steek er een tweedehandse QSC MX (niet RMX!) op en klaar is kees.
        Of een Crest CA is ook altijd mooi.
        klinken beiden als muziek in de oren (grapje) en zijn onverwoestbaar!
        If it ain't broken, don't fix it.

Comment

• djspeakertje
          • Oct 2008
          • 1912

Crest CA erachter met een budget van 1000 euri voor een complete set? Vul jij de bankrekening aan? Op MP staat een CA6 (waarschijnlijk veel te licht voor je speakerset, wat het dan ook worden mag) voor 300 euri, zeg dat je een CA9 nodig hebt, dan ben je bijna de helft van je budget kwijt aan de amp...
          I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
          I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• Tommes
            • Sep 2005
            • 60

ongeveer 350 voor een topje (DAP of 4AC) 15", maakt 700, dan schiet er nog 300 over.
            300 is inderdaad misschien krap, maar ik ben er zeker van dat je een MX2000a voor 400 moet kunnen vinden.
            Wat de X-15 of de FCS-115 in hun mars hebben weet ik niet, maar de QSC zal zijn ding doen en blijven doen.
            komen we op 1100, lijkt mij toch sterk in de buurt van de 1000, niet?

Comment

• Jorrit
              • Aug 2010
              • 51

bedankt voor alle opties. ik heb ze allemaal even doorgekeken en zelf ook nog even gezocht. Is dit ook een optie? http://4-acousticnederland.nl/index....aid=76&lang=NL
              my mom thinks LOL stands for "Lots Of Love" ....the other day she texted me "Grandma just died. LOL"”

Comment

• Tommes
                • Sep 2005
                • 60

990 euro voor twee topjes en een sub en dit alles versterkt, met statieven en kabels als ik mij niet vergis?!

When it sounds too good to be true, it usually is!

Zoals gezegd zou ik voorlopig voor twee stevige toppen gaan met een zeer goede amp.

Een paar feestjes draaien en wat sparen en dan voor de subs gaan.
                Ik zeg trouwens subs en niet sub, want Tommes houdt niet zo van mono of L/R gemixt op één kanaal

Echt, spaar gewoon even door en dan heb je een super set.

Laat je in het begin zeker niet verblinden door al dat moois, want het mag dan wel mooi zijn, maar later ga je er toch spijt van krijgen.

Comment

• Jorrit
                  • Aug 2010
                  • 51

dit is op de officieele site van acoustics nederland, dus ik denk niet dat ze me zullen oplichten, of was dat niet wat je bedoelde? En ik draai de laatste tijd al vrij veel. En alles wat ik hiermee verdien bewaar ik. Zit nu al op de helft van de benodigde 1000 euro....
                  my mom thinks LOL stands for "Lots Of Love" ....the other day she texted me "Grandma just died. LOL"”

Comment

• renevanh
                    • Oct 2004
                    • 2371

Originally posted by Jorrit
                    bedankt voor alle opties. ik heb ze allemaal even doorgekeken en zelf ook nog even gezocht. Is dit ook een optie? http://4-acousticnederland.nl/index....aid=76&lang=NL
                    Nah, TRIAS serie is niet echt een geniale serie.

Kijk anders eens naar de BCS serie. Iets minder dan de FCS, maar ook goed te doen.
                    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• Jorrit
                      • Aug 2010
                      • 51

ok, goed dat jullie mij zo helpen. Ik weet namenlijk niks van de acoustics serie. Heb alleen een aantal gehoord maar dat was zo kort dat ik daar niet over kan oordelen....

Comment

• Jorrit
                        • Aug 2010
                        • 51

bedoelde je zoiets: http://4-acousticnederland.nl/index....aid=29&lang=NL en welke versterker zou ik hiervoor moeten hebben?

Comment

• renevanh
                          • Oct 2004
                          • 2371

Bijvoorbeeld, al kan je voor dat geld ook 2x FCS 115T G2 kopen, ben je ook al een heel eind.

Qua versterking, denk aan American Audio V3001/V4001 of Synq 2K2.
                          Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• Tommes
                            • Sep 2005
                            • 60

ik bedoelde natuurlijk niet dat ze je zullen oplichten , ik bedoel allen dat je voor dat geld niet te veel mag verwachten.

Ik zou ook de BCS reeks van 4AC links laten liggen en voor de FCS reeks gaan.

zoals hiervoor reeds voorgesteld de FCS-115T G2.
                            Dat is dus een 15" top waarmee je volgens mee al heel ver komt.

Echter zou ik persoonlijk kiezen voor een tweedehandse QSC of Crest ipv een American Audio.

Comment

• Jorrit
                              • Aug 2010
                              • 51

Maar is die 4AC FCS-115T G2 dan egt beter ZONDER sub, dan dit: http://4-acousticnederland.nl/index....aid=29&lang=NL setje MET sub?? Dat het die 2 bankjes scheelt maakt me niet uit, want dan wil ik het ook gelijk goed doen. en met die fcstjes moet je ook nog een goeie versterker hebben. Die van de bcs zijn actief.
                              Last edited by Jorrit; 02-08-11, 11:24.

Comment

• vasco

• Oct 2003
                                • 2568

Originally posted by Jorrit
                                en met die fcstjes moet je ook nog een goeie versterker hebben. Die van de bcs zijn actief.
                                Is niet waar, de BCS serie is net zo passief als de FCS dus ook daar komt nog een versterker bij.

Comment

Working...