Speaker set 1000 euro

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jorrit
    • Aug 2010
    • 51

Speaker set 1000 euro

goeienavond,

ik zoek als DJ nog een leuk speaker setje voor een drive in van max 200 man.ik heb zelf nog geen goeie versterker, dus actiefe zet of een versterker erbij.

Graag jullie expertische mening.

gr Jorrit (Dj Turnon)
    my mom thinks LOL stands for "Lots Of Love" ....the other day she texted me "Grandma just died. LOL"”
  • Ericsamandj
    • Jul 2010
    • 414

Originally posted by Jorrit
    actiefe zet (Dj Turnon)
    ?

1 van de velen met dezelfde soort vragen, maar goed ook jij krijgt hulp.
    Vertel eens wat meer. je geeft aan 200 man, is dit voor discowerk, livewerk op alleen spraak? Binnen of ook buiten?
    1000 euro is niet overdreven veel maar mischien 2e hands toch wel een aardig bedrag om mee te starten.

Comment

• Jorrit
      • Aug 2010
      • 51

het is binnen, en dit is echt voor om te dansen.
      my mom thinks LOL stands for "Lots Of Love" ....the other day she texted me "Grandma just died. LOL"”

Comment

• renevanh
        • Oct 2004
        • 2371

Ik kan het niet laten om te roepen: 4-acoustic FCS 115T G2!
        Kun je nog voor ruim 200,- een mooie 2de hands versterker uitzoeken ook
        Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• vegito
          • Dec 2010
          • 18

EVZX1 goeie verhalen gehoord kosten volgens mij 299 per stuk die 8 inch met goeie geluid vermogen. Goeie versterker is uiteraard belangrijk dan zou ik voor een Crown XTI 4000 gaan.

Comment

• dj-inkognito
            • Jun 2011
            • 416

Originally posted by vegito
            EVZX1 goeie verhalen gehoord kosten volgens mij 299 per stuk die 8 inch met goeie geluid vermogen. Goeie versterker is uiteraard belangrijk dan zou ik voor een Crown XTI 4000 gaan.

ja en daar ga je maximaal 20 man van normaall geluid voorzien

en topicstarter vraag om een set van 200 man dan kom je toch echt uit op minimaal 2x 15" subs + 2 toppen liefst zelfs 18" subjes
            "TheDanceFloorIsYours!" www.dj-inkognito.nl "TheSoundOfSilence"

Comment

• vegito
              • Dec 2010
              • 18

4-acoustic FCS 115T G2 zien inderdaad goed uit door die prijs ook!

Comment

• dj-inkognito
                • Jun 2011
                • 416

Originally posted by vegito
                4-acoustic FCS 115T G2 zien inderdaad goed uit door die prijs ook!

235 euro stuk passief,

2 stuks 470 eu heb je nog geen versterker en nog geen subs..

zoon set ga je dus niet neerzetten voor 1000,-
                "TheDanceFloorIsYours!" www.dj-inkognito.nl "TheSoundOfSilence"

Comment

• renevanh
                  • Oct 2004
                  • 2371

Originally posted by dj-inkognito
                  235 euro stuk passief,

2 stuks 470 eu heb je nog geen versterker en nog geen subs..

zoon set ga je dus niet neerzetten voor 1000,-
                  Jij zit volgens mij naar de BCS te kijken...
                  Maar met een setje FCS 115T G2 heb je voor 200 man niet direct een sub nodig

Comment

• padoog
                    • Oct 2005
                    • 68

Heb zelf goede ervaringen met de KME versio serie.
                    Zijn ietsjes duurder (rond de 500 euro per kast), maar zijn het geld zeker waard!
                    Genoeg power, klinken zéér goed voor de prijs, en neodynium (lekker licht dus!)
                    Last edited by padoog; 28-07-11, 13:15.

Comment

• pjadskop productions
                      • Nov 2008
                      • 128

Ik ben sinds een maand een ongelooflijke fan geworden van de qsc K reeks, deze geven al veel bas zonder extra sub, klinken zuiver en gaan hard, maar liggen net iets hoger in prijs, ik geloof dat ik mijn 1350 euro (voor 2 K10) heb betaald.
                      Nu, 200 pers van fuifgeluid voorzien ga je er niet mee kunnen, tonnen en trouwfeesten wel, maar ik denk dat dit voor dat budget sowieso niet lukt tenzij je 2de hands gaat kijken
                      Last edited by pjadskop productions; 29-07-11, 08:31.
                      Nee meneer, de boom staat niet op de bergen, want de bergen zijn op vakantie in Disneyland, meneer

Comment

• showband
                        • May 2001
                        • 4516

ik zie QSC sets, zeker bij de karaokeacts, in een hoog tempo verschijnen.

Er is ook behoorlijk wat advertorial-ruimte bij meet music magazine voor gekocht door de vertegenwoordiger van het merk.

Nou heb ik net wegens aantoonbare onbetrouwbaarheid mijn, jaar oude, qsc GX amp eruit gefl****t.
                        Dus ik sta niet te springen om weer een volgende amerikaans logo op kisten uit china te kopen.

de overstap naar chinese productie van mackie heeft iedereen nu ervaring mee.... gaan we weer met QSC beginnen..

koop dat gelijk de toplijn van behringer of DAP. Dan zit je in hetzelfde segment maar is het wel hoek die er trots op is...
                        lekker belangrijk!

Comment

• renevanh
                          • Oct 2004
                          • 2371

Die K serie van QSC klinkt anders wel erg lekker. K12, zeker met sub erbij, super geluid. Afhankelijk van je smaak kun je die prima naast een Meyer UPA houden en een keuze maken (waarbij je dan Meyer voor een wat warmere klank kiest en QSC voor een wat heldere klank).

Comment

• showband
                            • May 2001
                            • 4516

een QSC K12 van 900euro
                            volgens eigen (chinese fabrikanten) opgave Max SPL 131 dB.

naast een UPA houden?
                            met een betouwbaar gemeten Maximum Peak SPL 133 dB....

klinkt de meyer alleen warmer?

werk je voor seth gaaikema ofzo?
                            lekker belangrijk!

Comment

• renevanh
                              • Oct 2004
                              • 2371

SPL = lekker belangrijk, daar vergelijk ik geen speakers op. Ik wil ze horen (en voelen of ze niet te zwaar zijn ).

UPA en QSC K12 heb ik naast elkaar gehoord, samen met een stapeltje andere (ook als goed bekend staande!) speakers. Gewoon rechtstreeks achter een wizard, geen EQ's of wat dan ook.
                              Dat was geen 120dB(A), dat was een normaal volume (gokje: 95dB(A), niet gemeten).
                              De UPA en K12 staken er met kop en schouders bovenuit, vooral op het gebied van geluidskwaliteit, daar gaat het om. Dat de ene SPL nou hoger is dan de andere of betrouwbaarder is dan de andere interesseert mij veel minder, ook omdat het 9 van de 10 keer helemaal niet klopt, gemeten of niet.

Als je de kans hebt: naast elkaar zetten en luisteren, dan weet je hoe kastjes zich onderling verhouden.

Het bedrijf in kwestie waar ik in deze shout-out terecht kwam heeft ook niet voor iets voor de QSC K12 gekozen en opgenomen in het assortiment in plaats van de UPA voorraad uit te breiden.

Comment

Working...