Led parren

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tom_nieskens
    • Jul 2011
    • 9

Led parren

hallo

ik maak al jaren gebruik van par 56's
    ik wil nu een paar nieuwe parren gaan halen
    ik heb filmpjes gezien over led parren en was meteen verkocht
    ik vond de mogelijkheden geweldig
    hiervoor heb ik altijd gezegd dat ik led parren niks vond
    je bent de charme van gewone parren volledig kwijt vind ik
    maar ik wil nu eens graag de mening van andere horen
    zou ik mij 8 extra par 56 kopen
    of 8 American DJ LED Par 64 Plus

ik hoop dat jullie meningen ervoor gaan zorgen dat deze keuze snel gemaakt is
  • tha_dj
    • Jan 2004
    • 375

Kunnen we lekker kort in wezen !!!

Koop gewoon die LED parren, heb je tich kleuren, en een energie zuinig niet zo warm licht setje.

Kom ik steeds vaker tegen in tenten, dat ze i.v.m de airco die te licht is liever LED willen. en decoratief ook heel goed inzetbaar in combi met halogeen.

Voor bands ook handig om op het podium te kleuren en de oude par op front voor de gezichten !!!

Ik zeg kopen kopen kopen

your light !

Comment

• laserguy
      • Jun 2003
      • 2755

LED parren met van die losse LED's zijn verschrikkelijk lelijk om naar te kijken. Niet kopen -> ga voor LED parren met interne kleurenmenging (R+G+B in 1 LED), al zijn die duurder...
      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• tha_dj
        • Jan 2004
        • 375

Ach.....met een frost filtertje ervoor, weinig last tot nog toe, niet werelds, maar ook niet lelijk !!!

Nee, voor sommige prijzen, al mooi dat het gemaakt wordt in china, een boot mee op rit is geweest en een winkelier er op verdient heeft

Dus voor de disco wel leuk, en daarnaast wat multi inzetbaarder als de gewone halogeen parren.
        your light !

Comment

• tom_nieskens
          • Jul 2011
          • 9

Originally posted by laserguy
          LED parren met van die losse LED's zijn verschrikkelijk lelijk om naar te kijken. Niet kopen -> ga voor LED parren met interne kleurenmenging (R+G+B in 1 LED), al zijn die duurder...
          daarom ook dat ik de American DJ LED Par 64 Plus wil kopen
          die grote losse leds vind ik ook op niks trekken
          ik heb liever veel kleinde ledjes op elkaar geduwt

Comment

• bommen
            • Nov 2009
            • 37

Originally posted by tom_nieskens
            daarom ook dat ik de American DJ LED Par 64 Plus wil kopen
            die grote losse leds vind ik ook op niks trekken
            ik heb liever veel kleinde ledjes op elkaar geduwt
            Ik denk dat het punt juist was dat grote 3-in-1 leds mooier zijn dan 3 losse leds. Bij 3-in-1 leds wordt de kleur in de led "gemengd" en zal je de rode, groene en blauwe ledjes dus niet zien. Bij losse ledjes zal je altijd, tenzij je er een frost-filter voor hangt, de losse kleuren zien als het om een mengkleur gaat. Met een frost filter ervoor is dit niet, afhankelijk van de toepassing, niet zo heel erg, maar je verliest er wel wat lichtopbrengst door en de lichtbundel wordt heel diffuus.

Comment

• tom_nieskens
              • Jul 2011
              • 9

Originally posted by bommen
              Ik denk dat het punt juist was dat grote 3-in-1 leds mooier zijn dan 3 losse leds. Bij 3-in-1 leds wordt de kleur in de led "gemengd" en zal je de rode, groene en blauwe ledjes dus niet zien. Bij losse ledjes zal je altijd, tenzij je er een frost-filter voor hangt, de losse kleuren zien als het om een mengkleur gaat. Met een frost filter ervoor is dit niet, afhankelijk van de toepassing, niet zo heel erg, maar je verliest er wel wat lichtopbrengst door en de lichtbundel wordt heel diffuus.

dan zal ik effe wachten tot ik ze hier heb
              er zit toch al een filter frame bij
              als het licht te verdeeld is zal ik er wel een doorzichtig filtertje in steken

Comment

• ethen
                • May 2010
                • 92

moet je eens kijken naar cls ledpar 64 daar komt aardig wat licht af.

heb er laatst nog op het werk evne mee lopen spelen na dat ik ze had gemaakt

Comment

• Tom06
                  • Aug 2009
                  • 161

Originally posted by ethen
                  moet je eens kijken naar cls ledpar 64 daar komt aardig wat licht af.

heb er laatst nog op het werk evne mee lopen spelen na dat ik ze had gemaakt
                  Ik heb die nu ook op een musical klus hangen, werk super!
                  Koop dus nooit budget led parren want die zijn het niet waard.
                  (ookal zijn er wel een paar goede)
                  Echo! echo .. cho .. ho .. o ... , goede akoestiek!

Comment

• Trooper
                    • Aug 2006
                    • 90

die cls is toch ook opgesplits in Rood , groen en blauwe leds,
                    dus als je daar in kijkt, zie je ook de rode en groene tegelijk branden,
                    dat vind ik echt niet mooi.

in mijn eigen zoektocht naar LED PAR:
                    vereisten:
                    - compact
                    - veel lichtopbrengst
                    - 3in1 RGB
                    - budgetprijs
                    - DMX stuurbaar of audio voor simpel discobar

na enkele test kwam ik op deze uit: en voldeed aan mijn vereisten
                    ongeveer 500euro per lat , inclusief statief, draagtas, simpele controller voor stand-alone

Eerste test in mijn demoruimte:
                    +zeer positief over lichtopbrengst
                    +voetcontroller werkt perfect
                    +draagtas openen, statief opzetten, stekker erin en klaar

dan even aan mijn showtec DMX 48kanaals stuurtafeltje:
                    +voldoende mogelijkheden met DMX, (RGB, dim, strobo, vaste program, ...)

Minpunten:
                    - bij mij kon dit latje ledpar maar ingesteld worden tot DMX adres 37,
                    vanaf 38 begint die compleet te flippen, hetzelfde met een ander latje ledpar.
                    - bij wijze van test even op verticale buis gemonteerd , ziet er goed uit, maar toestel begon ook eigenzinnige dingen te doen...... raar
                    - vanaf DMX (en ook met de voetcontroller) worden alle LEDpars tegelijk van hetzelfde kleur voorzien, tenzij je een preset gebruikt, dan kan het per 2.

Bij live gebruik : buitenpodium van 6x4:
                    +statiefje links en rechts beetje aan de voorkant podium, snel opgesteld,
                    +voldoende licht voor een coverbandje uit te lichten en sfeer te maken op een kermis
                    tot plots 1 lat ledpar opnieuw eigenzinnig doet -> stekker eruit, opnieuw in -> OK

Later thuis opnieuw testfase en ondertussen al 1 lat laten wisselen.
                    Blijkbaar doen ze het alletwee niet meer naar behoren.
                    Enkel op de voetcontroller werken ze perfect,
                    maar ik kon geen DMX adres meer ingeven, of zelfs geen andere setting in het menu gebruiken. CRASHED

Alles opnieuw ingepakt en mooi teruggeleverd. Heel jammer want mocht de elektronica goed werken is dit een mooi setje.
                    Maar het is en blijft CHINESE BROL

Comment

• Trooper
                      • Aug 2006
                      • 90

dus op zoek naar iets anders, want ik heb licht nodig.

uitgekomen op de
                      showtec M800 tour
                      http://www.licht-geluid.nl/shop/p-4392-showtec-spectral-m800-tour.aspx

- niet zo compact meer
                      - geen statief bijgeleverd
                      - iets duurder (ong 350 per lamp)

+ betere kwaliteit
                      + lichtopbrengst van 4 van deze lampen is net ietsje minder dan 2x lat LEDPAR, maar voldoende voor 1 spot
                      + apart instelbaar
                      + kan als floorspot gebruikt worden
                      + robuuster
                      + deze wordt door meer en meer verhuurbedrijven als standaard ledpar gebruikt, dus als ik er meer nodig heb, weet ik er snel te vinden.

dus best tevreden over mijn aankoop

Comment

• Trooper
                        • Aug 2006
                        • 90

zulke goedkopere ledpar met R , G, B apart onlangs zien hangen,
                        een hondertal van deze ledpar hingen in het dak van het podium op
                        vestrock. Echt niet mooi om zien, en er komt geen licht uit trouwens.

Comment

• Big Bang
                          • Apr 2008
                          • 652

Kijk anders eens naar de eurolite KLS-1001? Daar zijn al veel tevreden gebruikers van.
                          It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• Trooper
                            • Aug 2006
                            • 90

Originally posted by Big Bang
                            Kijk anders eens naar de eurolite KLS-1001? Daar zijn al veel tevreden gebruikers van.
                            die wil ik gerust catalogeren onder CHINESE BROL zoals de Spral,
                            voor de mobiele DJ die de beperkte en voorgerprogammeerde functies gebruikt is dit zeker OK,
                            voldoende licht en met de bijgeleverde controller werkt het prima,

maar bij gebruik met ander licht en DMX is het niet aan te raden.

uit de omschrijving:
                            - DMX-aansturing via bijna elke willekeurige DMX-controller op 15 kanalen

Comment

• apenzuursound
                              • Nov 2009
                              • 37

Wij hebben iets van 10 van deze: Klikkerdeklik dit zijn hele leuke dingen. Ze zijn behoorlijk duur maar het licht wat er afkomt is erg goed te noemen. 1 ding wat je bij led parren nooit moet doen is dimmen, dan gaan ze flikkeren, zo ook deze. ze zijn alleen wel een beetje aan de dure kant!

Joeri
                              Last edited by apenzuursound; 10-08-11, 16:27. Reason: typ foutje

Comment

Working...