Led parren

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tom06
    • Aug 2009
    • 161

Originally posted by Trooper
    die cls is toch ook opgesplits in Rood , groen en blauwe leds,
    dus als je daar in kijkt, zie je ook de rode en groene tegelijk branden,
    dat vind ik echt niet mooi.
    Ooit gehoort van een frost filter?
    Als je een latje cls koopt met een paar frost filtertjes dan zit je zoieso goed.
    Nog even voor de duidelijk heid; die filtertjes gaan amper ten kosten van de lichtopbrengst.

Mijn cls parren zijn trouwens prima te dimmen, zonder flikkeren.
    Echo! echo .. cho .. ho .. o ... , goede akoestiek!

Comment

• bones2001
      • Aug 2003
      • 741

Kijk anders eens naar de eurolite KLS-1001? Daar zijn al veel tevreden gebruikers van.
      die wil ik gerust catalogeren onder CHINESE BROL zoals de Spral,
      voor de mobiele DJ die de beperkte en voorgerprogammeerde functies gebruikt is dit zeker OK,
      voldoende licht en met de bijgeleverde controller werkt het prima,

maar bij gebruik met ander licht en DMX is het niet aan te raden.

uit de omschrijving:
      - DMX-aansturing via bijna elke willekeurige DMX-controller op 15 kanalen
      Eurolite KLS 1001 heb ik sinds enkele weken naar volle tevredenheid in gebruik.
      Ding wordt aangestuurd door een Showpech SC 2412, en dat werkt gewoon prima. Scenes en chases programeren is een fluitje van een cent.
      Lichtopbrengst is gewoon prima, kleuren zijn echt heel mooi, en ga zo maar door.
      Mixen is net als schilderen.
      Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• laserguy
        • Jun 2003
        • 2755

Nog even voor de duidelijk heid; die filtertjes gaan amper ten kosten van de lichtopbrengst.
        Maar wel voor een groot stuk ten koste van je stralingshoek, heel veel strooilicht.
        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• lichtpuntje
          • Sep 2003
          • 79

Originally posted by Trooper
          die cls is toch ook opgesplits in Rood , groen en blauwe leds,
          dus als je daar in kijkt, zie je ook de rode en groene tegelijk branden,
          dat vind ik echt niet mooi.
          Ik vind het knap als je vanaf 3 meter nog enig RGB-onderscheid kunt maken bij een CLS-par (dan baseer ik dit op mijn ervaring met de par64). CLS heeft in de 64 een hele berg kleine ledjes gestopt, i.p.v. een handje vol mega-leds. Door die verfijning zie je op een afstandje geen onderscheid meer in de hoofdkleuren. Qua opbrengst vallen ze absoluut niet tegen en het dim-verhaal loopt ook soepel (in ieder geval beter dan het gros van die chinese prut)..
          dus...

Comment

• bassie b
            • Nov 2004
            • 57

nu we het toch over ledjes hebben
            heb 8 cls 56 ledparren twee jaar geleden gekocht en die hebben meer bij de winkel gelegen waar ik ze gekocht heb als in mijn truss.
            iedere keer de blauwe leds kapot.
            nu de garantie natuurlijk voorbij is moet ik zelf aan de slag .
            weet iemand een adres waar je die blauwe leds los kan bestellen
            matthijs

Comment

• DJ Antoon
              • May 2005
              • 1681

Originally posted by apenzuursound
              1 ding wat je bij led parren nooit moet doen is dimmen, dan gaan ze flikkeren
              Dan heb je dus ook rotzooi, tussen 100% en 10% moet het met een triac dimmer goed kunnen.
              Meestal gebruik je led parren met dimmer (op DMX) ingebouwd, dan moet het helemaal goed gaan. Wat voor iets gebruik je?

Comment

• apenzuursound
                • Nov 2009
                • 37

nouja, we gebruiken ze al een poosje maar ze kost ruim €600 dus ik denk niet dat het rommel is.

Comment

• laserguy
                  • Jun 2003
                  • 2755

Dan heb je dus ook rotzooi, tussen 100% en 10% moet het met een triac dimmer goed kunnen.
                  Dat hoeft helemaal niet te kunnen! Is afhankelijk van de stuurelektronica!
                  Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• tha_dj
                    • Jan 2004
                    • 375

Originally posted by apenzuursound
                    nouja, we gebruiken ze al een poosje maar ze kost ruim €600 dus ik denk niet dat het rommel is.

Tja.....sommige mensen kun je alles DUUR slijten !!!

Dus dat je er veel voor betaald hebt, betekend NIET dat je top spul hebt

your light !

Comment

• dirksken
                      • Sep 2011
                      • 12

google eens naar FARNELL, grtz

Comment

• dirksken
                        • Sep 2011
                        • 12

Originally posted by bassie b
                        heb 8 cls 56 ledparren twee jaar geleden gekocht en die hebben meer bij de winkel gelegen waar ik ze gekocht heb als in mijn truss.
                        Google eens FARNELL

Comment

• laserguy
                          • Jun 2003
                          • 2755

Je kunt naar alles Googlen maar zolang je niet weet van welke fabrikant en welk type die LED's van CLS zijn, zul je altijd verschillen in kleur en helderheid hebben.

Comment

• vdbeke
                            • Aug 2011
                            • 74

Originally posted by bassie b
                            Als het telkens de blauwe leds zijn, lijkt het me dat er een probleem is met de driver van de blauwe leds. Op samenkopen.net is er een actie waar je goedkoop leds kan bestellen.

Even bij vermelden dat er onderlinge kleurverschillen kunnen zijn! Wil je dit niet bestel je er bij Farnell, betaal je 5 à 10 keer zoveel. Of je moet ze zelf gaan uitsorteren.
                            Last edited by vdbeke; 07-09-11, 18:56.

Comment

• bassie b
                              • Nov 2004
                              • 57

dit is niet alleen bij de cls parren.
                              mijn collega heeft zo`n 80 jb system parren 64 en heeft ook zeer regelmatig een berg parren kapot ook de blauwe leds.
                              maar denk dat er wel meer mensen zijn die regelmatig leds kapot hebben
                              matthijs

Comment

• SPS
                                • Mar 2004
                                • 1662

Voor het eerst LED parren gebruikt met 7 RGB LED's.
                                Ik vond het erg lastig om mooie kleuren te maken via dmx. Bijv. oker, geel en zo.
                                Zijn daar handige dingen voor?

Paul (zijnde geen lichtnicht maar geluidsfluit)
                                Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

Working...