Beste amp voor JBL SRX728s ????

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HR Soundproductions
    • Oct 2005
    • 650

Originally posted by laptop
    Heb je al aan een tweedehands Labgruppen FP6400 gedacht?
    Is soms net binnen je budget te vinden.

klikerdeklik
    Inderdaad, zou een optie kunnen zijn.... Echter voor de duidelijkheid de 4000 is GEEN Fp6400 (maar zijn voorganger). Moet wel opmerken dat deze klankmatig elkaar niet ontlopen (tenminste mij nooit opgevallen).

Even een stukje tekst dat ik teruggevonden heb hierover;

One of the drives to development of the fP series after the LAB4000 series was to make changes necessary to gain ETL approval. That was mostly paper work, but it did require the replacement of certain components. At the same time it was a good opportunity to upgrade the amp to the latest released components in the market.

Technically, the biggest change compared to the LAB4000 was our decision to phase reverse ch. B, both input and output. By doing so the amp can draw from both the + and – side on the power supply at the same time, giving 10% more efficiency, and resulting in a better performing amp in the low end and below 4 ohm.

Even though the fP6400 is slightly more powerful we have a lot of customers that are driving the fP6400 and the LAB4000 together. That is how small the differences are between these two ranges.

Comment

• laptop
      • Jan 2009
      • 187

Oke, weer wat geleerd vandaag. Ik dacht dat het alleen een andere benaming was.

Comment

• krizzz
        • Aug 2009
        • 10

Crown is het vaste merk wat JBL meewerk, 9 van de 10 x als je een redelijke set koopt koop je ook crown erbij.

Wil je verdere info willen hebben dan kan ik je naar deze site sturen. excess.nl
        Hun zijn professional dealer van jbl of naar de importeur is audio xl
        In the beginning there was Jack. And Jack had a groove. And from this groove came the groove of all grooves. And while one day viciously throwing down on his box Jack boldly declared "Let there be house!" And house music was born

Comment

• HR Soundproductions
          • Oct 2005
          • 650

Originally posted by krizzz
          Crown is het vaste merk wat JBL meewerk, 9 van de 10 x als je een redelijke set koopt koop je ook crown erbij.

Wil je verdere info willen hebben dan kan ik je naar deze site sturen. excess.nl
          Hun zijn professional dealer van jbl of naar de importeur is audio xl
          Inderdaad maar een belletje naar Rotjeknor gedaan en na wat gedachtenomzwervingen (en mijn budget in ogenschouw nemende) is de keus gevallen op 3x XTi4000. Per sub dus 1 gebrugde amp (welke dan 3200 W levert) en 1 amp voor de tops. Inmiddels netjes in een case en gisteravond eens getest voor ongeveer 3 uur. Instellingen netjes aangehouden wat JBL adviseert en moet zeggen dat het netjes/strak klinkt. Ik ben normaal enigszins gereserveerd om versterkers in brug te laten draaien, maar de XTi's zijn best wel koele kikkers en zeker geen heethoofden. Heb de temperatuur niet echt boven de 55 graden zien komen....

Wat de klank betreft; het gaat absoluut laag en is drukvol, maar het hele vette/volle mis ik een heel klein beetje (met deze enigszins kritische noot bedoel ik zeker niet dat het dun klinkt).

Al met al ben ik ben ik positief verrast over de prestaties van de XTi's op de SRX728s.

Comment

• frederic
            • Jan 2006
            • 3511

Originally posted by HR Soundproductions
            Ik neig naar hoge impuls en wil dat het strak klinkt (maar daarbij ook nog "vol" en "vet"), dus zal op definitie waarschijnlijk concessie doen.

Ik heb inderdaad de berichten over de 6000 gelezen en dit ook opgemerkt hieruit. Een mogelijk zou kunnen zijn om 2x XTi 6000 aan te schaffen en van beide versterkers 1 kanaal voor het laag en 1 kanaal voor de tops (geknepen) te gebruiken. Op die manier moeten zelfs het uitgangsvermogen voor de subs iets omhoog getrokken worden (omdat je niet dual vol belast en de vermogens voor beide kanalen zijn opgegeven). Als tops moeten hier of 2 de 722 of 4x 712 bovenkomen.

Standaard zit de processor in mijn rack, dus vind dit niet echt bezwaarlijk

Ik heb inmiddels veel leesvoer doorgenomen en vrees des te meer ik lees hoe moeilijker het wordt. Leuk om te zien dat ik zo'n beetje alle amps die je opnoemt "nagevorsd" heb en op mijn lijstje had staan en daarbuiten ook nog de Crown CE4000.

Nope, de TSA is voor mij afgevallen, ik heb deze gehad voor mijn TSA G-subs. Ik heb deze weggedaan omdat ik de set compleet kon verkopen en gedeeltelijk om de reden die jij noemde maar voornamelijk omdat ik hier klankmatig de strakheid miste (liep wel goed laag door, eerlijk is eerlijk). Persoonlijk denk ik dat het voornamelijk werd veroorzaakt door de processing hiervan.

Inderdaad het is moeilijk, gewicht, prestatie, betrouwbaarheid, klank zijn allemaal aspecten die mee spelen en op de achtergrond natuurlijk ook nog de prijs. Jammergenoeg is ook mijn budget niet onbeperkt. De XTi6000 begint steeds aantrekkerlijk te worden, mede omdat dit een uitlopend product is en de prijzen aardig aan het zakken zijn.

Ik houd jullie op de hoogte van de vorderingen.
            Als je 2 XTI 6000 amps koopt, zal dat rond de 3500€ zijn.
            Kun je dan niet beter uitkijken naar 1 i-techversterker 2dehands?

Comment

• HR Soundproductions
              • Oct 2005
              • 650

Misschien was ik niet duidelijk in de voorgaande posting, maar de 3x XTi-4000 zijn alreeds aangeschaft.

Comment

• chippie
                • Jul 2006
                • 528

Wat de klank betreft; het gaat absoluut laag en is drukvol, maar het hele vette/volle mis ik een heel klein beetje (met deze enigszins kritische noot bedoel ik zeker niet dat het dun klinkt).

Al met al ben ik ben ik positief verrast over de prestaties van de XTi's op de SRX728s.
                Vandaar dat we de CSR82L hebben van JBL, is de custom sub met de inhoud van de VT4880. Daarop staat er een I-Tech 8000.
                IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

Comment

• zjeten
                  • Mar 2003
                  • 331

maar het hele vette/volle mis ik een heel klein beetje (met deze enigszins kritische noot bedoel ik zeker niet dat het dun klinkt).
                  .
                  Mag ik je een tip geven? Jbl crost hun subs op 80hz ,cross uw subs eens op 90hz ,Naar mijn mening een stuk beter en je haalt veel meer uit je sub.
                  Had het zelfde met mijn fp10 000 op 2xsrx718. Na te crossen op 90hz veeeell beter :-)
                  Laat me eens weten hoe het bevallen is?
                  Groeten,
                  Jeffrey

Comment

• HR Soundproductions
                    • Oct 2005
                    • 650

Originally posted by zjeten
                    Mag ik je een tip geven? Jbl crost hun subs op 80hz ,cross uw subs eens op 90hz ,Naar mijn mening een stuk beter en je haalt veel meer uit je sub.
                    Had het zelfde met mijn fp10 000 op 2xsrx718. Na te crossen op 90hz veeeell beter :-)
                    Laat me eens weten hoe het bevallen is?
                    Groeten,
                    Jeffrey
                    Inmiddels terug van vakantie. Had hier inmiddels ook al zelf mee geexperimenteerd. De set is nu 2x ingezet en inderdaad als je op 90 Hz crossed heeft het allemaal net wat meer body, drukvoller.... maar heb wel het idee dat het ietsjes minder strak klinkt. Voor drive in show werk is het in ieder geval prima te doen.

Comment

Working...