Hoe doen jullie dat?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rieske
    • Aug 2002
    • 544

Zucht... passie voor muziek is bij deze jongen echt ver te zoeken
    Life is what you make it

Comment

• Jan van Duren
      • May 2004
      • 204

Originally posted by MusicXtra
      Lekker compact, niks geen CDJ's meer, gewoon twee Ipod Nano's.
      Ik kan me dus echt scheel ergeren aan zogenaamde DJ's die MP3's van 10bps draaien, dat is echt een aanfluiting en de kwaliteit is daar zo slecht van dat je er beter aan doet een antiek cassette deck op te graven en lekker tapes gaat draaien. Kom op zeg! Muziek is waar het om draait bij een drive-inn, daar mag je dan toch wel wat geld aan uitgeven?

helemaal mee eens! Met dergelijke slechte kwaliteit mp3's de bink uithangen en het publiek maar klagen dat de geluidsinstallatie zo slecht klonk.

Ben van mening dat er kwaliteitsnorm moet komen voor de mp3's van de proffie dj's.

Comment

• renevanh
        • Oct 2004
        • 2371

Originally posted by Jan van Duren
        Ben van mening dat er kwaliteitsnorm moet komen voor de mp3's van de proffie dj's.
        Naja, die norm stel je als DJ zelf vast toch?
        Lage bitrates komen er bij mij niet in, maar alles op 320kbps is ook overdreven. Over het algemeen is 192kbps voldoende. Een bezoeker hoort het verschil tussen 192 en 320 echt niet.
        Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• tha_dj
          • Jan 2004
          • 375

Maar goede TIP !!!

Rij naar de MAKRO......kijk bij de cd's en gooi de leukste in je karretje.
          Geen Makro in de buurt, ga naar BOL.com, kijk bij cd's en gooi er een paar € 50,- in je karretje en je hebt muziek.
          Downloaden......lekker bij de top 40 site van radio 538 en je hebt alle nieuwste hits.

Verders niet moeilijk, winig moeite en muziek.

Maar goed, WIJ zijjn vroeger begonnen met cd's van de Pa en Ma ( oudere mensen vinden dat leuke muziek ) en hadden zelf de hitjes op singeltjes die wij wekelijks gingen halen bij de lokale platenzaak.
          Hier kon je ook toekomstige singeltjes krijgen TOEN die pas over een aantal weken officieel uitkwamen en zo had JIJ de primeur al !!!

Tegenwoordig is het allemaal via mp3 of youtube filmpjes online !!!

En zoals vele hierboven ook al zeggen, drive-in en muziek gaan niet zonder elkaar......dus bedenk goed of je wel de juiste hobby hebt als je hier zelf allemaal al niet op kunt komen.
          your light !

Comment

• moderator
            Moderator
            • Apr 2001
            • 5946

en als Apres Ski/NL talig je ding is : Berk Music & Entertainment
            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Originally posted by renevanh
              Een bezoeker hoort het verschil tussen 192 en 320 echt niet.
              Misschien niet op een ultra low budget setje maar op een deftige geluidsset hoort het publiek dat toch echt.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• tha_dj
                • Jan 2004
                • 375

Originally posted by moderator
                en als Apres Ski/NL talig je ding is : Berk Music & Entertainment

Jawel ! Koop standaard de Hollandse nieuwe, apres ski hi en party hits cd's

Heb je een hoop gezellige leuke platen op het gebied van feest en nederlands talig.

Mp 3 liever NIE ( t ) dus heb altijd gewoon een koffertje vol cd's mee en een laptop voor de backup voor die ENE plaat die je net niet bij hebt op cd !!!
                your light !

Comment

• BvE
                  • Oct 2004
                  • 385

Jongens, ik nomineer de openingspost van dit topic alvast voor het topic van het jaar! Dit moet haast wel een grap zijn...

Comment

• chippie
                    • Jul 2006
                    • 528

Neem een mp3 (128kbps,192kbps en 320kbps) een cd en een single (vinyl) van hetzelfde liedje.
                    Sluit je computer, CD speler, pick-up aan op een fatsoenlijk setje boxen en versterkers.... (fatsoenlijk zeg ik ) doe dan de test eens.
                    Indien je geen verschil kunt horen zou ik je aanraden naar de oorarts te gaan en je oren te laten testen. Neem diezelfde 320kbps mp3 laat deze spelen en kijk met je pink noise meetset even op je grafische equilizer(smaartlive).....verrek laag en hoog zijn weg.....doe hetzelfde met de cd en de single, als je dan geen verschil ziet zou ik je de oogarts ook even aanbevelen (Kan zijn dat je zicht mss goed is maar dat je armen te kort zijn ). Je moet die test maar eens doen, neem er de tijd voor en je komt tot een eenvoudige conclusie. mp3's enkel te gebruiken indien je niets anders hebt of liever als je die niet op cd of vinyl bij hebt kortom hoogst uitzonderlijk gebruiken. Mp3 geluid klinkt bagger slecht, geen dynamiek niks nul nada.....metaalachtig gekletter en met bovenstaande kun je dat simpel bewijzen. mp3 kan misschien wel leuk klinken op je laptopje met een headset maar verder kom je niet.....en de geluidskaart van de laptop is meestal ook niet fameus.

Als backup voor bepaalde songs (het gebeurd wel eens dat er iemand een song vraagt en dat je die dan niet bij hebt op cd) gebruiken we een server (4Tb) en kijk goed, de cd's die we niet meegenomen hebben staan daar op in WAV 1440kbps en niet in mps 320kbps.
                    Op de PC hebben we een extra externe geluidskaart aangesloten.....goeie kaarten zijn legio te vinden kosten ook geld maar of het top kwaliteit is heb ik nog niet gemeten en/of bekeken. (Dit laatste is als backup !!)
                    IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

Comment

• Roeltej
                      • May 2001
                      • 761

Niks mis om mp3 te gebruiken hoor, mits je maar zorgt dat het 320kbps of vergelijkbaar is.
                      Al onze cds zijn geripped naar VBR kwaliteit 0 oid, qua geluid vergelijkbaar met 320kbps, maar iets compacter.

Wav is onzin, daar kan je ook totaal geen metadata aan hangen, gebruik dan flac.

Wij draaien 99% mp3's op het moment en niemand die klaagt over slecht geluid.
                      Vitality Show

Comment

• Shock
                        • May 2009
                        • 44

Kan je niet, als je echt niks anders weet, beginnen met Spotify?

Comment

• DJ Paul M
                          • Mar 2011
                          • 70

MP3 faalt. Niet persé MP3, maar het soort dat je (meestal) download. Maar aangezien je voor de eerste keer moet draaien kan het nog wel met MP3. Toch zou ik als ik jou was CD's gaan kopen, veel betere geluidskwaliteit, en je kunt ze altijd nog rippen naar je computer/ipod of wat je ook wilt gebruiken. Zelf vind ik met CD's draaien ook gewoon leuker, beetje met je vingers over de topjes van de CD hoesjes gaan totdat je een leuk CDtje vind. Maarja, iedereen zijn eigen mening.
                          Last edited by DJ Paul M; 13-03-11, 14:22.
                          Je hoort vaak zeggen dat geluk niet zo te koop is
                          Maar geld doet wonderen en vooral als het een hoop is!

Comment

• MusicXtra
                            • Feb 2006
                            • 9316

Originally posted by Roeltej
                            Wav is onzin, daar kan je ook totaal geen metadata aan hangen, gebruik dan flac.

Wij draaien 99% mp3's op het moment en niemand die klaagt over slecht geluid.
                            Tsja, een fotocamera met 2 MP kun je ook een herkenbare foto mee maken maar één met 20 MP geeft toch net iets meer detail weer.
                            Met die laatste opmerking zeg je eigenlijk dat het zinloos is te investeren in een goed geluid, dus ook in goede luidsprekers, versterkers, enzovoort.
                            Ik kan je vertellen dat 99,9% van het publiek inderdaad nooit zal klagen over slecht geluid maar dat wil nog niet zeggen dat ze het niet horen.... En reken maar dat ik uit ervaring spreek.
                            Eigenlijk is een dergelijke discussie tussen mensen die pretenderen professioneel met geluid bezig te zijn te triest voor woorden.
                            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• chippie
                              • Jul 2006
                              • 528

Originally posted by MusicXtra
                              Eigenlijk is een dergelijke discussie tussen mensen die pretenderen professioneel met geluid bezig te zijn te triest voor woorden.
                              En daar heeft MusicXtra gelijk in.
                              IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

Comment

• markie74
                                • Mar 2011
                                • 9

Ik vraag naar waar jullie het vandaan halen niet dat ik de muziek verkracht ofzo;s... en heb ook wel singels en platen..

Comment

Working...