Drive-in 'reboot'

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dj-wojcik
    • Jul 2008
    • 911

Even een off-topic vraagje....

Is dit DE World Sound waar ik ooit eens 2 x Community CSX60-S2 heb van overgenomen?
    [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
    [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• showband
      • May 2001
      • 4524

Originally posted by Dr. Mono
      Ik ben momenteel zelf ook bezig met een complete vernieuwing van mijn show. Van een standaard showtje met 2 T4's en een afgerokte tafel naar een ultra strak Wit LED meubel met animaties en 4 scx-500 scanners.
      Dat is een behoorlijk stukje huisvlijt.
      even wat vraagjes.
      Ga je dat werkelijk telkens in-en-uit elkaar schroeven?
      Doe je die dingen in flightcases?

Ik zou misschien in de pootjes nog rembare wieltjes meedesigned hebben. Omdat je dan bij het bouwen wat relaxter qua plaats bent.

en belangrijke hint:
      Doe iets onder die pootjes! Als je een keer in een plas bier komt te staan trekt dat zo de sterkte uit je hout. (die verf blijft aan de onderkant niet zitten na gebruik op steen/tegel/houten vloeren, De verf slijt er af en dan gaat het hout vocht absorberen waarna het hele meubel wankel zal worden.
      Last edited by showband; 22-03-11, 09:29.
      lekker belangrijk!

Comment

• showband
        • May 2001
        • 4524

even een algemeen stukje.

"Andere spullen kopen" is niet een "andere richting".
        Dat je hier op een techneutenforum zit merk je wel erg aan de antwoorden op de thread hier.

Antwoord op "ik zou wel eens een ander soort feesten willen doen, hoe pak ik dat aan"

stuiten op een rij antwoorden " koop eens een nieuw meubel, koop eens andere lampen" Ik zou dan minimaal verwachten " koop eens een andere soort platencollectie"

De man vraagt naar mogelijke richtingen. Welke spullen nodig zijn volgen daar weer uit.
        Last edited by showband; 22-03-11, 09:30.
        lekker belangrijk!

Comment

• DJ Antoon
          • May 2005
          • 1681

Originally posted by showband
          Antwoord op "ik zou wel eens een ander soort feesten willen doen, hoe pak ik dat aan"

stuiten op een rij antwoorden " koop eens een nieuw meubel, koop eens andere lampen" Ik zou dan minimaal verwachten " koop eens een andere soort platencollectie"
          Correct me if I'm wrong, maar de beste man is volgens mij zelf geen DJ. Misschien heeft hij zelf wel helemaal geen platen collectie?

Comment

• Stoney3K
            • Sep 2007
            • 1399

Originally posted by DJ Antoon
            Correct me if I'm wrong, maar de beste man is volgens mij zelf geen DJ. Misschien heeft hij zelf wel helemaal geen platen collectie?
            Voor zover ik de TS lees dus wél. Alleen is ie het zelf beu of is ie niet altijd thuis in een bepaald platengenre (of hij heeft ten tijde van feest XYZ geen tijd) waardoor ie een externe DJ moet huren voor een aantal feestjes.

Als je een andere richting op wil, dan is het inderdaad de vraag wat voor stijl je precies wil gaan doen. Ik wil zelf graag bijvoorbeeld in het oude jaren 70-disco-circuit gaan zitten, ook omdat ik de nodige kisten vol met vinyl heb met de muziek die je op die feesten graag hoort. Dus dan krijg je een beetje het old-school Veronica idee, waar je misschien je meubel en licht op aan kan passen.

Een andere richting uitgaan is geen compactere kistjes maken ten behoeve van je eigen logistiek (dat hoor ik hier meer in terugkomen), je wil sneller op lokatie kunnen staan en flexibeler zijn en daardoor beter kunnen concurreren met de kleinere jongens die redelijk snel aan kunnen bieden voor een matsprijs -- dat is puur stroomlijnen van je show en niet een andere richting inslaan.
            First make it work, then make it look pretty!

Comment

• Dr. Mono
              • Feb 2011
              • 3

Originally posted by showband
              Dat is een behoorlijk stukje huisvlijt.
              even wat vraagjes.
              Ga je dat werkelijk telkens in-en-uit elkaar schroeven?
              Doe je die dingen in flightcases?

Ik zou misschien in de pootjes nog rembare wieltjes meedesigned hebben. Omdat je dan bij het bouwen wat relaxter qua plaats bent.

en belangrijke hint:
              Doe iets onder die pootjes! Als je een keer in een plas bier komt te staan trekt dat zo de sterkte uit je hout. (die verf blijft aan de onderkant niet zitten na gebruik op steen/tegel/houten vloeren, De verf slijt er af en dan gaat het hout vocht absorberen waarna het hele meubel wankel zal worden.
              Het opbouwen van het meubeltje gebeurt onder de 10minuten en voor de complete opbouw van de show reken ik tegenwoordig 40 minuten alleen, en 25minuten met collega. Voor het transport ben ik er nog niet 100% uit, het zal waarschijnlijk een flightcase op maat worden waar alles in past of eenvoudige propere plastic bakken. Voor de voetjes was ik van plan om viltjes te zetten, maar is dit voldoende? (Poten en tafelblad zijn niet uit MDF maar met berken multiplex gebouwd. 2cm dik voor de poten)

Comment

• showband
                • May 2001
                • 4524

viltjeszuigen misschien nog harder vocht op dan hout...
                Gewoon even wat rubber / kunststof eronder en zeker een centimeter van de vloer.

toch zou ik een bout onder elke staander draaien en dan een bokwiel met rem eronder zetten.
                Daar zijn allemaal gaffelbevestigingen voor. Dan staat ie vrij van de grond en je kan alles nog even makkelijk tien centimeter verplaatsen als dat nodig is.

-iets uitsteken voor de personeelsdoorgang naar de opslag. Als er halverwege de avond even een keer een kar met eten doormoet kun je een keertje opzij. Maar je staat lekker breed voor de rest van de avond.
                -opbouwen in de coulissen tijdens de uitvoering van de locale show en dan het toneel oprijden voor het eindfeest
                -enz

Ga je zeker plezier van beleven als je meubel op wielen staat. Wel geremde natuurlijk.
                Kleine moeite veel plezier.
                lekker belangrijk!

Comment

Working...