Drive-in 'reboot'

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Roeltej
    • May 2001
    • 761

Drive-in 'reboot'

Ten eerste, reboot is niet de naam van onze drive-in... gaat het ook niet worden (alhoewel ... ), pas wel op, rommelige tekst.

Ik hoop dankzij dit topic weer even wat ideeën te krijgen. We willen het 'anders' gaan aanpakken met onze drive-in, moderner, hipper... weetiket.

We zijn nu 10+ jaar aan het opbouwen, waarbij we echt een 'alles-in-1' drive-in zijn, een soort zwitsers zakmes, 3 grote (lelijke ondertussen) meubeltjes op wielen, hele hoop apparatuur en bijbehorende zaken erin. Waar ik tegenwoordig hier oa veel 'drive-in-shows' zie wat niet meer is dan een tafel/truss/andersoort onderstel, een paar cd spelers, wat verlichting en klaar.
    Vaak moet je blij zijn als er 1 mic aanwezig is, wij hebben een tijd gehad dat we 7 mics meenamen... (omdat het kon) 2x draadloos, rest met snoer... 'voor als het nodig was'. Ook zit er bv een 19" krachtstroomverdeelding in ons meubel (bekende PSA van showtec), een dmx splitter, zelfs een Chamsys pc wing.
    Muziek wordt al enkele jaren via software verzorgt, steeds minder cd's. Voorheen PCDJ, nu BPM Studio, wat ook al achterhaald begint te raken.

Maar we beginnen de weg 'kwijt te raken', druk met baan, feestjes die 90% hetzelfde zijn (25j bruiloftjes ed, beetje Meatloaf draaien) en qua prijs moeten we concurreren met andere drive-in shows uit het dorp, die eigenlijk allemaal veel te laag inzetten.

Recent geïnvesteerd in wat spullen zodat we nu ook bands kunnen uitversterken, wat wel goed gaat/tof is, maar nog amper tot geen klussen en we blijven vraag houden naar die drive-ins.

Wat we willen, even lekker bijtijds raken, zorgen dat we weer zin krijgen om op pad te gaan met de disco, misschien een wat ander soort feesten doen.
    Af van dat grijze meubel...

Idee wat we nu beetje hebben is de zaak wat meer modulair te maken, paar kleine kistjes met alleen basis erin, mixer+mp3 sturing, kistje met mp3 pc en kistje met pc voor lichtsturing, al dan niet met wing ingebouwd.
    Mocht er meer nodig zijn, kistjes erbij.
    Willen ook wat meer met andere dj's gaan werken, maar is het dan weer handig die 'in te lijven' of ergens anders in te huren. Maar er moet wel gewerkt worden met materiaal dat er is, niks geen cdj's en djm's.

Topic is dus een beetje en waar moet een moderne drive-in show aan voldoen. En hoe kunnen we onze focus een beetje wegkrijgen bij de standaard feestjes.
    Vitality Show
  • hardstyle
    • Jan 2010
    • 427

Wat zeker van nu is: LED, effecten, sunstrips etc etc.

Comment

• jurrikka
      • Jun 2009
      • 96

Wat je ook steeds meer ziet is beeldschermen waar je bijvoorbeeld de vindeo clip van het nummer op afspeelt.

Comment

• Roeltej
        • May 2001
        • 761

Leds zijn we al mee bezig... goede kosten alleen wel geld. Beeldschermen ook... moeten alleen nog laptop oid hebben om s goed aan te sturen...

Ben ook meer op zoek naar algemeen plaatje ipv koop apparaat x antwoorden ... ;-)
        Vitality Show

Comment

• jurrikka
          • Jun 2009
          • 96

Scrim King om al je statieven enz. en met led parretje eronder... Ziet er ook netter uit

Comment

• showband
            • May 2001
            • 4516

mm. ik zou toch eens anders kijken.

Neem jezelf voor om de komende tijd alle uitgaans agenda's van zaken in jouw omgeving te bekijken.
            En kijk op uitgaansfora / flickr naar reacties.

En turf dan wat in jullie regio nu werkelijk de trend is.
            Kijk welke zaken leuk + haalbaar + in jullie plaatje valt.

het kan gewoon zijn dat je oud bent.

Het kan ook zijn dat inderdaad "nieuw bloed". Bijvoorbeeld een ambitieuze 16 jarige met de vinger aan de pols je zo kan uitleggen waarom jouw richting niet meer van deze tijd is.

Aan de andere kant. Je HEBT nu een steady stroom bruiloften. Die doe je goed. Misschien zoeken naar de bijzondere bruiloft en haar wensen. Ga een op een bruidskledingdag tussen de dames zitten en LUISTER wat zij willen maar vinden dat niet aangeboden wordt. Kijk eens waar de buitenissege / niet standaard bruiloften in jouw regio vallen en ga praten. Wie weet zoeken ze decors, of attributen zoals paaldanspalen. Sideacts. Noem maar op. Verbreden is altijd makkelijker dan een revolutie. Zoeken ze alles in bijpassende kleur van de trouwzaal? Of zoeken mensen naar de eerste Gohtic/metal discobar?

Als je trouwens na al die jaren genoeg ervaring hebt zou je ook gewoon kunnen brainstormen. :
            "wat zou ik willen als ik een feest zou organiseren en een oneindig budget had?"
            Later kun je kijken of dit niet een kern van een nieuw concept heeft wat je stripped to the core als eerste kan aanbieden.
            Last edited by showband; 09-03-11, 09:04.
            lekker belangrijk!

Comment

• DJ Antoon
              • May 2005
              • 1681

Originally posted by Roeltej
              Maar we beginnen de weg 'kwijt te raken', druk met baan, feestjes die 90% hetzelfde zijn (25j bruiloftjes ed, beetje Meatloaf draaien) en qua prijs moeten we concurreren met andere drive-in shows uit het dorp, die eigenlijk allemaal veel te laag inzetten.

Wat we willen, even lekker bijtijds raken, zorgen dat we weer zin krijgen om op pad te gaan met de disco, misschien een wat ander soort feesten doen.
              Hier 1 van die andere drive in shows uit het dorp..., die net wakker is.
              Ik hoop dat jullie (ondanks dit verhaal) toch een leuke carnaval hebben gehad, en dat het druk is geweest bij de heren. Maar dat hoor ik zaterdag wel, als ik daar (al)weer ben.

Jullie probleem is niets bijzonders, ik zie dat al jaren. Dj's die fanatiek beginnen, succes hebben en vervolgens op een punt komen dat het allemaal moeilijker word. Velen daarvan haken dan uiteindelijk ook af.
              En ja een baan (belangrijk!) en of vriendin maken het niet makkelijker.

Het is aan de andere kant wel makkelijk om te beweren dat die andere drive in shows onder de prijs zouden werken. Als dat zo is, moet je jezelf toch kunnen onderscheiden? Aan de andere kant hoe ben je zelf aan werk gekomen?
              Ja er zitten er erg veel hier, kan ook zijn voordelen hebben. Toen mijn pa met zijn drive in begon (begin 70's) was er geen enkele in de verre omtrek...

Ik ben er ook ooit tussenuit geweest, doe het nu anders en met veel plezier. Doe ter afwisseling ook bandjes, in hele kleine maar ooit ook grote zalen / tenten.

Moraal van mijn verhaal, je zult er zelf uit moeten komen, niemand hier kan zeggen wat voor jullie situatie de goede richting is. Geloof alleen niet, dat wat anders ingedeelde kistjes en lampjes de oplossing zijn...

Comment

• Roeltej
                • May 2001
                • 761

Net wakker? Wat heb je uitgespookt met carnaval

Was gezellig in de Heeren, niet gek druk, maar wel genoeg om gezellig te zijn. Te weinig in dorp vierende carnavallers om kroegen vol te krijgen, magoed.

We willen de opzet qua uiterlijk iig wat aanpassen/moderner maken om te beginnen, naar ons idee kan het kaler, compacter... als ik zie dat iemand met 2 cd spelers en mixer al een 'drive in show' is... dan moeten wij dat ook kunnen. Maar dan meer premium.
                (Ben gewoon die grijze bakken zat...)

Oud wil ik mezelf nog niet noemen, misschien wel wat minder betrokken ... minder interesse in muziek. Keer praten met iemand die wel weer iets jonger is/een frisse blik heeft kan werken. Af en toe met iemand anders op pad wisselt ook wel lekker af, keer wat andere muziek uitproberen enzo.

Zal eens op wat bruiloftfora rondstruinen (ben al op wat ingeschreven, gewoon je naam ergens laten zien) en eens vragen hoe en wat, wat wel gewenste dingen zijn die niet/amper worden aangeboden.

Bandjes zijn we ook mee begonnen, alleen moeten we daar wat klussen voor zien te regelen, kwak sm57's en 58's gekocht (sorry showband..) en pielen maar, wel weer even lekker anders.
                Vitality Show

Comment

• timedriver
                  • Sep 2010
                  • 144

Wat ik me trouwens wel afvraag...zijn er ook externe factoren die je tot dit besluit doen komen? Dwz, hoor je negatieve geluiden van je klanten?

Je geeft aan je meubel zat te zijn, zijn je klanten dat ook? Waar het mij om gaat is, dat een eventuele verandering ook negatief kan uitpakken, omdat je klanten het nieuwe concept niet zien zitten, of dat men niet bereid is om jouw premium prijs te betalen.

Wij doen ook voornamelijk bruiloften, met een keer een ander feestje er tussendoor. Ik kan dan ook wel begrijpen, dat het soms een beetje sleur wordt. Aan de andere kant is het wel een stabiele vorm van inkomsten, wat natuurlijk een heleboel goed maakt. Ik kijk regelmatig met een scheef oog naar de vooroplopers op het gebied van bruiloftshows; bijvoorbeeld:

- Skyfly
                  - Ambitious Entertainment

Wat je toch erg veel ziet is het trussmeubel en veel ledproducten. Wij hebben express niet gekozen voor een trussmeubel, mede omdat het gemak waarmee wij ergens binnen komen hoger weegt dan het uiterlijk dat een trussmeubel meegeeft. Oftewel het opbouwgemak. Ik heb namelijk niet het idee, dat een bruidspaar veel verschil heeft in het uiterlijk van de show. Veel mensen kunnen zich nauwelijks een voorstelling maken van het gebodene en vinden het uiteindelijke feestje belangrijker dan of wij wel of niet gebruik maken van led etc.

Ik denk echter ook niet, dat een ander meubeltje zal veranderen, dat je in de kern flauw bent van het doorsnee feestje, want daar komt het denk ik uiteindelijk op neer...ik kan alleen beamen dat het wel klopt, 8 van de 10 bruiloften verlopen praktisch hetzelfde. Wij zoeken het dan ook graag in de afwisseling, ook al presenteren wij onszelf als Wedding Show, voor een andere DJ zijn wij een 'normale' Drive-In en kom je ook eens op een andere plaats...

Al met al denk ik, dat jullie een behoorlijk sterk produkt hebben staan, dat in mijn ogen al redelijk basic is. Gewoon een degelijke show met degelijke apparatuur.

Trouwens...bands? Ik heb als drive-in 1x een band gedaan...was geen succes. Al die ego's...
                  Last edited by timedriver; 09-03-11, 20:56.
                  I am a Timedriver!

Comment

• Roeltej
                    • May 2001
                    • 761

Meubel van ons is gewoon oud en afgeragd, we horen er niks negatiefs over (of durven niks te zeggen), maar het is gewoon 'op' en zwaar. Zodra er een podium is is het ook een flink probleem.
                    Over onze 'optredens' horen we alleen maar leuke dingen.

Trussmeubel oogt wel mooi (voor ons iig), maar is redelijk complex qua opbouwen en neemt veel volume in met transport.
                    Iets met wat leds kan wel voor een sjieke sfeer zorgen, wat naar mijn idee wel voor een wat meer 'premium' uitstraling zorgt, zonder veel te kosten.

Dat prijs makkelijk hoger kan hebben we al bewezen, via internet adverteren en dan gewoon 100 euro extra vragen is geen probleem... gewoon show boeken van afbeeldingen.
                    Lokaal kan het iets minder makkelijk en is het vooral boeken op naam (van mn collega...) daar is het ook minder makkelijk om een andere dj neer te zetten, wat ik daarbuiten wel eens zou willen...
                    Ook weer nadeel van lage prijs, goede dj inhuren kost nu gewoon flink geld, dan hou je zelf niks over.

Bandjes was even angstig, maar laatst 6 stuks op een avond gehad, zonder problemen... binnenkort weer.
                    Vitality Show

Comment

• timedriver
                      • Sep 2010
                      • 144

Ik zou grondig nadenken over een nieuw meubel...veel gemak en een mooi uiterlijk, dat moet toch mogelijk zijn. Wellicht moet je op sommige punten iets anders gaan werken, maar dat hoort er wellicht bij. (Geen UPS meer etc.)

Ik blijf dit ook een heel mooi meubel vinden: http://fotos.boerboomshowproductions...ses/VJ_Meubel/ of http://fotos.boerboomshowproductions.nl/Cases/Meubel/ en zoals Martijn het gebouwd heeft, neemt het ongeveer dezelfde ruimte in beslag als jullie huidige meubels. Enkel het opbouwen zal iets omslachtiger zijn...maar ik ben bang dat een premium uiterlijk niet gauw gepaard gaat met een simpele klap-open constructie. Misschien moet je eens met hem gaan praten, jullie zijn er toch al klant...

De lagere prijs bij een andere dj kan inderdaad zorgen voor minder inkomsten, maar het zorgt er wel even voor, dat je even een andere wind in de neus krijgt, dan neem ik die 100 euro op de koop toe. Echter, bij ons is het andersom. Wij worden ingehuurd door een DJ zonder apparatuur, die wel shows aanneemt. Hij spreekt een prijs af, deelt mij dit mee en ik lever hem een show overeenkomstig met die prijs. (Natuurlijk is dit vooraf wel gecommuniceerd...)
                      Last edited by timedriver; 11-03-11, 19:58.
                      I am a Timedriver!

Comment

• vdlaanlichtengeluid
                        • Jun 2010
                        • 640

niet alleen het meubel is erg mooi...
                        maar wat denk je van die mixer... dat is ook een plaatje, dit is geen dj maar een VJ

Comment

• Roeltej
                          • May 2001
                          • 761

Die meubels gaat hij iig niet nabouwen... al keer over gehad
                          Hebben Martijn ook al een keer gesproken over ander meubel, maar geheel is wat vastgelopen omdat we zelf gewoon nog niet wisten hoe en wat.

Heb wel heel basic idee in mn hoofd, waarbij we anders moeten gaan werken, maar waarbij een 'inhuur-dj' ook makkelijk met een eigen laptop oid aan de bak kan.
                          Vitality Show

Comment

• world sound
                            • Jan 2007
                            • 77

Wij hebben ook een tijdje minder zin gehad door allerlei omstandigheden.
                            Ik heb nu een paar leuke dj's gevonden die voor mij draaien als ik zelf geen zin heb of niet kan.
                            Ik bouw dan wel mijn installatie op en die gebruiken hun dan.
                            Andersom werkt het ook want deze dj's hebben zelf geen apparatuur dus deze huren ze bij mij als ze zelf een feest hebben.

Prijs verschil zul je altijd houden, je moet gewoon zelf achter je product en je prijs staan en klanten genoeg.

En welk meubel het beste bij jou past is gewoon heel veel zoeken op dit forum en google.
                            Succes.

Comment

• Dr. Mono
                              • Feb 2011
                              • 3

Ik ben momenteel zelf ook bezig met een complete vernieuwing van mijn show. Van een standaard showtje met 2 T4's en een afgerokte tafel naar een ultra strak Wit LED meubel met animaties en 4 scx-500 scanners. Het resultaat is een moderne drive in die opvalt en een echt wauw effect verzorgt. Foto's van de bouw kan je hier vinden; discobar project | MijnAlbum - Fotoalbum Gratis Online!
                              Het meubel is ondertussen helemaal af en ik ben bijna rond met het programeren van de animaties en scanners. Het resultaat zal in de loop van volgende week te zien zijn omdat ik dit weekend de presentatie foto's zal nemen. (De complete show opstelling)
                              Hopelijk kan dit als inspiratie zorgen en aarzel niet om vragen te stellen. Ook sta ik ter beschikking voor het ontwerp en bouw van een project.

Originally posted by timedriver
                              Ik blijf dit ook een heel mooi meubel vinden: http://fotos.boerboomshowproductions...ses/VJ_Meubel/ of http://fotos.boerboomshowproductions.nl/Cases/Meubel/ en zoals Martijn het gebouwd heeft, neemt het ongeveer dezelfde ruimte in beslag als jullie huidige meubels. Enkel het opbouwen zal iets omslachtiger zijn...maar ik ben bang dat een premium uiterlijk niet gauw gepaard gaat met een simpele klap-open constructie. Misschien moet je eens met hem gaan praten, jullie zijn er toch al klant...

Comment

Working...