Als ik zo eens om me heen kijk, naar de reguliere drive-in-shows, carnavals wagens etc., schrik ik een beetje van de vermogens waarmee "gesmeten" wordt. Ikzelf doe daar ook aan mee (5,6 kW rms speakervermogen en 8kW rms versterkervermogen) omdat ik wel een bang ben dat ik opdrachten mis als ik niet alle vakjes "af-tik".
Ik het verleden, zo'n 30 jaar geleden (ja, ik besef dat ik oud begin te worden) ging ik op pad met een zelfgebouwde versterker (uit de electuur) met wel 2x 120 watt voor het mid/hoog op zelfgebouwde kasten met daarin 4x pop50 van fane en een aantal heuse piezo's en 2x JBL's met enorme slant plates....en een heuse peavey cs-400 voor het laag (helios baskasten met een 18 inch Fane colossus erin). Met dit setje "oud-hout" werden schooldisco's gedaan waar zo'n beetje 250 man waren. Geluid zat, iedereen met tuutende oren naar huis

.
Eenzelfde ervaring heb ik met de oude serie K-450's van LEM (deze waren ook MAAR 450 watt), waar ik met 4 van die kasten, aangestuurd met 2x CS-800 ook hele grote groepen gedaan, in schaatshallen en grote feesttenten tot wel 500 man heb gedaan.
Na al deze, bijna sentimentele overweging, komt de vraag;
Doen wij ons, als techneuten, deze dB-race niet zelf aan????
Ik heb nl. zelden een eis gehad van een opdrachtgever in de vorm van "zoveel kW meenemen". Graag jullie visie hierop......
Ik het verleden, zo'n 30 jaar geleden (ja, ik besef dat ik oud begin te worden) ging ik op pad met een zelfgebouwde versterker (uit de electuur) met wel 2x 120 watt voor het mid/hoog op zelfgebouwde kasten met daarin 4x pop50 van fane en een aantal heuse piezo's en 2x JBL's met enorme slant plates....en een heuse peavey cs-400 voor het laag (helios baskasten met een 18 inch Fane colossus erin). Met dit setje "oud-hout" werden schooldisco's gedaan waar zo'n beetje 250 man waren. Geluid zat, iedereen met tuutende oren naar huis

.Eenzelfde ervaring heb ik met de oude serie K-450's van LEM (deze waren ook MAAR 450 watt), waar ik met 4 van die kasten, aangestuurd met 2x CS-800 ook hele grote groepen gedaan, in schaatshallen en grote feesttenten tot wel 500 man heb gedaan.
Na al deze, bijna sentimentele overweging, komt de vraag;
Doen wij ons, als techneuten, deze dB-race niet zelf aan????
Ik heb nl. zelden een eis gehad van een opdrachtgever in de vorm van "zoveel kW meenemen". Graag jullie visie hierop......

Maar hard staat ie niet hoor. 

It is therefore a
Comment