Nieuw setje?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dj pr0flow
    • Mar 2011
    • 85

Nieuw setje?

Halo

Ik ben "nieuw" op het forum (ik lees wel al sinds half jaar berichten hier).
    Om mij kort voor te stellen, ik ben dj voor ongeveer een dik jaar.
    Ik heb ondertussen al een mooi setje bijeengespaard (vind ik zelf toch )
    2 cdj-400
    1 djm-700
    1 Dap dsa-400 versterker
    2 dap ps112 (full range speaker)
    2 dap mcb-15 (subs)

Ik heb paar maanden geleden ook 2 verjaardagsfeestjes mee ingericht. Voor het geluidssysteem en dj materiaal gezorgd voornamelijk (van licht weet ik namelijk "bijna" niks). Er waren telkens rond de 40-50man. Met mijn povere setje kwam ik telkens net toe.
    Door z'n paar keer mee te helpen is het drive-in werk mij echt beginnen te interesseren (vooral de technische kant dan).

Maar om puntje bij paaltje te zetten. Ik zoek dus een nieuw geluidssysteem voor grotere fuiven/ events...
    Een vriend van mij bood me zijn 2 JB vibe 30 MK2 aangestuurd door JB c2-800 versterker + 2 JB vibe 18s MK1 aan voor 1400euro.
    Ik weet dat deze set de voordeur nooit heeft verlaten (hoogstens 2-3 keer in de tuin gezet voor klein feestje).
    Wat denken jullie over deze set? En deze prijs?
    Zijn er nog andere suggesties? (ik dacht aan Jbl Jrx 125/ jrx 118s)

Groeten Florian!

P.s Ik ben gevraagd om 18maart scoutsfuif in Kraainem (dicht bij Brussel) te voorzien van muziek voor ongeveer 100mensen. Misschien wel de gelegenheid om nieuw setje te testen.
    Last edited by dj pr0flow; 01-03-11, 11:06.
  • @lex
    • Jul 2006
    • 1087

Nog zonder in te gaan op de merken/typen die je noemt zou ik de komende drie weken hard bezig gaan om te orienteren. Probeer op 18 maart een set te huren waarvoor jij het budget hebt om te kopen en waarvan jij denkt dat het is wat je zou willen kopen. Laat je goed adviseren over of het voldoende is voor dat feest. Dan kan je namelijk 18 maart gelijk kijken of het voldoet en daarop de aanschaf bepalen. Als je al voor die tijd iets koopt en je komt er de 18de achter dat het niet is wat je wilt hebben zit je weer met een set waar je vanaf moet!

@lex
    Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• dj pr0flow
      • Mar 2011
      • 85

Bedankt!
      Maar wat bedoel je precies met oriënteren?
      En ik zal zeker de set de 18de proberen te lenen en een keer te testen!

groeten Florian!

Comment

• mrVazil
        • Mar 2010
        • 330

hij bedoelt dat je veel moet gaan lezen en proberen om ook wat demo's te gaan luisteren, als er dan modellen zijn die er in de showroom naar jou gevoel uitspringen zou je deze voor die avond kunnen inhuren om te testen wat het doet als jij er op draait.

Overigens geven we hier vaak nogal het advies van ietsje langer te sparen en direct degelijk te kopen.

Comment

• vdlaanlichtengeluid
          • Jun 2010
          • 640

wat ook bij sommige bedrijven kan, een demo in de shop...
          vervolgens ben jij sterk geinteresseerd in de set, jij huurt precies idd ook die set en maakt een afspraak als de set bevalt je de prijs betaald - de huur prijs...

grtz fred...

Comment

• dj pr0flow
            • Mar 2011
            • 85

Voor toch nog even iets te laten weten
            Ik heb uiteindelijk toch geen nieuwe speakers gekocht, mijn Dap ps112 konden de nieuwe subwoofers (jb system 18s) nog uitstekend bijhouden.

Ook tijdens het feestje hadden we meer dan genoeg vermogen omdat het scoutslokaal redelijk klein was

Maar toch bedankt!

Comment

• HR Soundproductions
              • Oct 2005
              • 650

de JB-systems vibe 18s zijn prima baskasten.

Leuk om, voor de verandering, te lezen dat er iemand is die voldoende vermogen bij zich had

Comment

• vdlaanlichtengeluid
                • Jun 2010
                • 640

Originally posted by HR Soundproductions

Leuk om, voor de verandering, te lezen dat er iemand is die voldoende vermogen bij zich had
                er zijn dan ook heel veel mensen die niet over vermogens praten hier op het forum...

Comment

• dj pr0flow
                  • Mar 2011
                  • 85

Originally posted by HR Soundproductions

Als er niet genoeg vermogen is is er geen feestje vind ik

trouwens: een groot systeem kan altijd stiller maar een klein niet luider!

Comment

• hardstyle
                    • Jan 2010
                    • 427

De grootte zegt niet zo heel veel over een hoeveel geluid er vanaf komt, het aantal Watt in combi met SPL zegt veel meer.

Comment

• dj pr0flow
                      • Mar 2011
                      • 85

Originally posted by hardstyle
                      De grootte zegt niet zo heel veel over een hoeveel geluid er vanaf komt, het aantal Watt in combi met SPL zegt veel meer.
                      Het was dan ook maar een uitdrukking

Comment

• hardstyle
                        • Jan 2010
                        • 427

Haha, was ff bijdehand bezig

Comment

• Dj jarno
                          • Apr 2011
                          • 17

ik moet me geluid nog kopen maar ik ga voor een setje met 2 speakers 1 sub voor het begin dan later haal ik extra sub allemaal jb merk dus is toch niet verkeerd heb ook lazertje gekocht mooi mengpaneel dus schiet op

Comment

• dj pr0flow
                            • Mar 2011
                            • 85

Originally posted by Dj jarno
                            ik moet me geluid nog kopen maar ik ga voor een setje met 2 speakers 1 sub voor het begin dan later haal ik extra sub allemaal jb merk dus is toch niet verkeerd heb ook lazertje gekocht mooi mengpaneel dus schiet op

Aan welke speakers en sub had je gedacht?
                            Ik ben zelf erg tevrede van mijn 2 Vibes. Er komen volgende week nog 2extra bij. 2 subs en 1 top aan elke kant ziet er toch wat mooier uit dan zn tussenpaaltje

Comment

Working...