DAP X-serie / Touring serie

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djspeakertje
    • Oct 2008
    • 1912

Foutje in het interne filter misschien? Anders de drivers omwisselen, niet de hoors zelf (ookal denk ik dat je dat bedoelde met hoorns)

Daan
    I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
    I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• Rolandino
      • Mar 2007
      • 1451

Ik bedoelde de komplete hoorn en driver Filter is niet het niet het is puur de driver.

Vandaag nog kontakt gehad met die kerel die weer diegene had gebeld waar hij die set van had.

Volgens die persoon heeft de driver een tik gehad waardoor hij anders klinkt.

Vindt ik een beetje raar omdat in mijn ogen een driver of kapot of werkt. Is het membraam beschadigd zou hij vervormd moeten klinken. In iedergeval niet zachter.

Of heb ik daar een verkeerde kijk op ?

Driver zit trouwens goed vaast aan hoorn en de hele driver zit in een frame in de kast ( gedachte zou eerder kunnen dat de driver de hoorn had afgescheurd )
      EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• HR Soundproductions
        • Oct 2005
        • 649

Originally posted by Rolandino
        Volgens die persoon heeft de driver een tik gehad waardoor hij anders klinkt.

Vindt ik een beetje raar omdat in mijn ogen een driver of kapot of werkt. Is het membraam beschadigd zou hij vervormd moeten klinken. In iedergeval niet zachter.

Of heb ik daar een verkeerde kijk op ?
        Ja, daar heb je een verkeerde kijk op.
        Een magneet kan wel degelijk door te vallen of een fikse tik te krijgen het "magnetisch noorden" kwijtraken.

Door een magneet te laten vallen of er op te slaan met een hamer, kun je de domeinen door elkaar schudden, waardoor de magneet een deel van magnetisme, of zelfs geheel, kwijtraakt. Ook door verhitting kan een magneet minder magnetisch worden of zelfs geheel gedemagnetiseerd worden. Dit komt omdat de willekeurige thermische beweging van atomen door het verhogen van de temperatuur toeneemt. Daardoor worden de domeinen ook willekeuriger gericht.

Zoals je ziet, gebeurt er nog al wat in een "simpele" magneet.

Comment

• Rolandino
          • Mar 2007
          • 1451

Zo leren we weer eens wat bij.

Komt het dan door de kwaliteit van de driver omdat ik toch een aantal kasten heb die ooit wel eens gestuitert zijn van de laadklep en nog nooit dit heb meegemaakt. Een keer gehad dat de driver van de hoorn was afgebroken door een valpartij ( ligt natuurlijk hoe hij stuitert )

Maar goed thnx voor de info hierover.
          EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• HR Soundproductions
            • Oct 2005
            • 649

Originally posted by Rolandino
            Zo leren we weer eens wat bij.

Komt het dan door de kwaliteit van de driver omdat ik toch een aantal kasten heb die ooit wel eens gestuitert zijn van de laadklep en nog nooit dit heb meegemaakt. Een keer gehad dat de driver van de hoorn was afgebroken door een valpartij ( ligt natuurlijk hoe hij stuitert )

Maar goed thnx voor de info hierover.
            Nee, dit staat los van de kwaliteit van de driver. Is uitsluitend afhankelijk van de eigenschappen van de magneet en kan dus bij ieder merk voorkomen.

Comment

• Rolandino
              • Mar 2007
              • 1451

Ik heb vaak speakers gehad die zijn gevallen maar dit nog nooit meegemaakt.

Even weer wat anders :

Hoe is de klank van de X18B baskast tegenover de X15HL ?

Is deze net zo als zijn broer ( dubbel 18 ) of is met 2 per kant een betere klank te verkrijgen dan de grotere broer ( 1x dubbel 18 )

Comment

Working...