DAP X-serie / Touring serie

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rolandino
    • Mar 2007
    • 1451

DAP X-serie / Touring serie

Ik had een vraag over de DAP 15HL en de LT15HL wat voor verschil is er tussen de 2 kasten.

zijn ze gelijk en is alleen de LTserie extra uitgebreid voor on the road ?

Zit er aan te denken om deze kasten te gaan aanschaffen icm met de LT212 kast.

Wat raden jullie aan voor disco gebruik de dubbel 18 ( LT218B ) of 2x de 15HL

Zit te twijfelen tussen een set van 4-Acoustic ( 1220top met de dubbel 18BP ) of de FCS118RPAset en de DAP set
    Last edited by Rolandino; 25-02-11, 23:22.
    EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.
  • HR Soundproductions
    • Oct 2005
    • 650

Misschien goed om even je eigen posting te lezen en dan de vraag verduidelijken???

Comment

• Rolandino
      • Mar 2007
      • 1451

Er staat toch duidelijk een aantal vragen :

1 Wat is het verschil tussen de 15HL en de LT15HL
      2 Wat lijkt jullie beter de LT218 per kant of 2x 15HL / LT15HL icm met de LT212
      3 twijfel tussen 3 systemen 2 van 4-Acoustic en de DAP
      EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• 4AC
        • Nov 2007
        • 1791

1. Het verschil tussen de X15HL en de LT15HL: ik heb geen idee. Maar ik heb even de moeite genomen om beide specsheets naast elkaar te leggen; ze zijn EXACT hetzelfde qua specificaties. Je betaalt dus wat euro's meer voor de afwerking. Logisch, en had je zelf ook uit kunnen zoeken geloof ik.
        2. Hmm, dubbel 18" versus tweemaal enkel 15". Als ik wederom puur naar de specs kijk lijkt mij de dubbel 18 beter. Maar, wat zegt dat jou? Niets. Daarvoor zul je zelf moeten gaan luisteren. Wie weet gaat de 15 incher lager en harder, tegen alle vooroordelen in. Zeker bij een merk als Dap kan de praktijk anders liggen dan de theorie.
        3. Het zijn beide de duurdere series van budgetmerken. Afschrijving is erg hoog. Kwaliteit kan in principe prima zijn. 4-Acoustic is een opkomend merk in NL, Dap is al enorm bekend hier (alleen weinig positiefs).
        Ga beide sets beluisteren en maak voor jezelf de afweging, zou ik zeggen.

Mvg,

Teun
        uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
        Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• MELO
          • Feb 2011
          • 77

Originally posted by 4AC
          Dap is al enorm bekend hier (alleen weinig positiefs).
          Volledig mee eens, doorgaans is er alleen rommel "gemaakt" door DAP,
          echter met de X-serie van DAP is zeker helemaal niets mis.
          Behalve dan het formaat en het gewicht.

Deze vond ik op i-net: klik

Volgens deze review zijn de minpunten alleen:
          - Geen wielen op de subs ( is inmiddels aangepast )
          - Niet voor ieders budget weggelegd

voordelen:
          - externe controller
          - mid/long throw switch achteraan op de topkasten
          - klank!
          - hoorngeladen sub
          Olé Olé, mijn baas heeft Brooklyn Audio !!

Comment

• 4AC
            • Nov 2007
            • 1791

Originally posted by MELO
            Volledig mee eens, doorgaans is er alleen rommel "gemaakt" door DAP,
            Heb je wel gelezen wat je quote? Ik weet niet hoe je uit die zin van mij opmaakt dat ik gezegd heb dat Dap alleen maar rommel maakt.

Ik heb het alleen over de reputatie van Dap. Die is voortgekomen uit goedkope series als de MC kasten en dergelijke. De k112 en k115 klinken ook voor geen meter (en dan ook ECHT voor geen meter) totdat je het prijskaartje ervan ziet. En dan begrijp je dat die kasten goed verkocht zijn.

Dap heeft enkele producten die gewoon een goede prijs/kwaliteit verhouding hebben. Inderdaad, de X-serie, maar ook de Vision versterkers en bijvoorbeeld de SM-kasten.

echter met de X-serie van DAP is zeker helemaal niets mis.
            Behalve dan het formaat en het gewicht.
            "Helemaal niets mis" is wat overdreven, maar het zijn prima kasten voor het geld, ja.

Deze vond ik op i-net: klik

- Geen wielen op de subs ( is inmiddels aangepast ) Wat een b*llsh*t argument, er zijn erg weinig fabrikanten die standaard wielen meegeven onder subs, laat staan in dit prijssegment! Nonsens dus.
            - Niet voor ieders budget weggelegd Pfff, nee, eigenlijk is dit te goedkoop. Of bedoelen ze dat niet? Kom-op zeg, dit is voor deze branche echt heel erg weinig geld.

voordelen:
            - externe controller pfff...
            - mid/long throw switch achteraan op de topkasten
            - klank!
            - hoorngeladen sub
            Zonder op de link te klikken kon ik al raden dat dit een meetmusic review was, haha! Ik dacht vroeger ook dat dit nog een enigszins betrouwbare bron was, maar geloof me, die lui zouden nog enthousiast zijn over twee conrad speakertjes. Alsof ze betaald worden door de fabrikant...

Mijn eigen pro/con lijstje van de X-serie:
            - Spetterlak is rommel, breekt te snel af
            - Kasten zijn handelbaar, handvatten zitten goed
            - Klank is redelijk, elke kast doet wat je enigszins van mag verwachten

Mvg,

Teun
            uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp

Comment

• Watt Xtra
              • Oct 2004
              • 1119

Ik wordt aardig gaar van rolandino.
              De afgelopen tijd zijn er al meerdere topics geopend door meneer, allerlei vragen, wordt veelal op geantwoordt en doet vervolgens toch zn eigen ding. Helemaal goed, moet iedereen zelf weten. Echter... Meneer heeft net antwoordt op zn vraag en vervolgens staat het hele handeltje op alle mogelijke verkoopsites! En dan niet een keer, het wordt onderhand gewoon SPAM.

Laat hem lekker zelf wat gaan uitzoeken... heeft allerlei inkoop bronnen, dus laat hem daar de info vandaan halen.

Teun, jouw mening is op een aantal vlakken ook erg kortzichtig.
              K115-112 is een heel aardig klinkend speakertje, voor de hobby dj, maar ook voor de spraak setjes, achtergrond dingen en zelfs de jeugdsosen om daar een lekker feestje te houden.

je verwacht toch altijd van een speakerkast dat hij klanken produceert?
              JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• Rolandino
                • Mar 2007
                • 1451

Originally posted by Watt Xtra
                Ik wordt aardig gaar van rolandino.
                De afgelopen tijd zijn er al meerdere topics geopend door meneer, allerlei vragen, wordt veelal op geantwoordt en doet vervolgens toch zn eigen ding. Helemaal goed, moet iedereen zelf weten. Echter... Meneer heeft net antwoordt op zn vraag en vervolgens staat het hele handeltje op alle mogelijke verkoopsites! En dan niet een keer, het wordt onderhand gewoon SPAM.

Laat hem lekker zelf wat gaan uitzoeken... heeft allerlei inkoop bronnen, dus laat hem daar de info vandaan halen.

Teun, jouw mening is op een aantal vlakken ook erg kortzichtig.
                K115-112 is een heel aardig klinkend speakertje, voor de hobby dj, maar ook voor de spraak setjes, achtergrond dingen en zelfs de jeugdsosen om daar een lekker feestje te houden.

je verwacht toch altijd van een speakerkast dat hij klanken produceert?
                Kijk dit is nou precies wat ik bedoel. De een voelt zich groter omdat ie ie het wiel voor de 100ste keer heeft uitgevonden.

Ik vraag liever hier mijn ervaringen en info over produkten omdat de verkopers van juist die produkten hun produkt het allerbeste vinden ( anders zou je geen dealer of fabrikant zijn )

Ten eerste is mijn vraag naar een mening van andere wat betreft ERVARING omtrent 3 verschillende geluids-sets.

Degene die nu beginnen te antwoorden denken het antwoord te weten omdat ze hebben horen zeggen, GEEN ervaring met het gebruikof uit een recentie van een blad. Het enige wat ik nu iets aan heb is van 4A die zegt wat plus en minpuntjes over de DAP set waarover ik kan nadenken. Maar toch een twijfel omdat dit gezegd wordt omdat hij dit waarschijnlijk niet zelf heeft ondervonden.

Of ik nu zou kiezen tussen de 4A set of de DAP set, blijf ik met dezelfde antwoorden zitten. Deze antwoorden zijn standaard bij alle BUDGET produkten.

Antwoorden zoals : lak gaat er snel af, klank is goed tegenover de prijs, enzovoort zijn standaard echter mijn andere vraag is nog steeds niet beantwoord.

By the way ik heb deze sets niet te koop staan. En ja als ik een set heb en kan er geld voor krijgen gaat het weg, dat is mijn handel. Het leukste is wel met wat ik te koop heb die meeste hier met de grootste mond reageren en zelf ook deze "rommel" aanbieden of bij me kopen.

Een vraag is nu beantwoord en dat is dat er geen verschil is aan klank tussen de 15HL en LT15HL alleen de afwerking.

Nu weet ik nog geen gebruikers-ervaringen van mede forummers hier. ( en die zijn er wel geloof me ) We hebben eenmaal niet allemaal het duurste van het duurste staan waar we mee werken.

Maar goed ik heb zee van tijd en wacht rustig op mijn antwoord.
                Last edited by Rolandino; 26-02-11, 11:32.

Comment

• 4AC
                  • Nov 2007
                  • 1791

Originally posted by 4AC
                  De k112 en k115 klinken ook voor geen meter (en dan ook ECHT voor geen meter) totdat je het prijskaartje ervan ziet. En dan begrijp je dat die kasten goed verkocht zijn.
                  Daarmee bedoelde ik dus te zeggen dat ze voor zó weinig geld toch nog wat aardigs hebben gemaakt.

Inderdaad een beetje kortzichtig. Mijn verhaal is sowieso vrij krom, ook erg vluchtig getypt, mede vanwege de redenen die jij aanhaalt over Ronaldino. Dan ga ik niet uitgebreid moeite lopen doen.

Mvg,

Teun
                  uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp

Comment

• MELO
                    • Feb 2011
                    • 77

Originally posted by 4AC
                    Heb je wel gelezen wat je quote? Ik weet niet hoe je uit die zin van mij opmaakt dat ik gezegd heb dat Dap alleen maar rommel maakt.

Mvg,

Teun
                    Ik heb ook niet gezegd dat DAP alléén maar rommel maakt!
                    Daarom staat er DOORGAANS in mijn reactie.

Originally posted by 4AC
                    - Geen wielen op de subs ( is inmiddels aangepast ) Wat een b*llsh*t argument, er zijn erg weinig fabrikanten die standaard wielen meegeven onder subs, laat staan in dit prijssegment! Nonsens dus.
                    Ik citeer enkel wat geschreven staat in de review.

Originally posted by 4AC
                    Zonder op de link te klikken kon ik al raden dat dit een meetmusic review was, haha! Ik dacht vroeger ook dat dit nog een enigszins betrouwbare bron was, maar geloof me, die lui zouden nog enthousiast zijn over twee conrad speakertjes. Alsof ze betaald worden door de fabrikant...
                    Misschien zijn ze wel enthousiast over twee conrad speakers doordat ze inderdaad de moeite hebben genomen om ze te beoordelen. Ze beoordelen een speaker bijvoorbeeld op prijs versus kwaliteit. Wat ze niet doen is een vergelijking maken met een product wat het 10-voudige in aanschaf zal kosten. Ze beoordelen puur het product wat ter beoordeling wordt aangeboden.

Iedereen met gezond verstand zal begrijpen dat een speaker van DAP twv € 300,- niet te vergelijken is met bijv. NEXO. twv. € 2.200,-

Uiteindelijk is het maar net voor welke toepassing je deze speakers van DAP gaat gebruiken.

Ts zal vast niet in 013 of in HMH gaan staan, voor zijn doeleinden zullen deze producten misschien wel zeer geschikt zijn.

Waar naar je geld heet dat.
                    Olé Olé, mijn baas heeft Brooklyn Audio !!

Comment

• Rolandino
                      • Mar 2007
                      • 1451

Kortom gezegd de meeste hier vergelijken appels met peren.

Comment

• HR Soundproductions
                        • Oct 2005
                        • 650

Ikzelf heb de LT-212 ZELF gehad en moet zeggen dat het erg fijne kasten waren met een prima geluid. Was weinig correctie voor nodig om ze goed te laten klinken. Nadeel vond ik de d'Appolito opstelling (hoorn in het midden van de kast) wat het niet eenvoudig maakt om het hoog boven de mensen te krijgen. Dat was ook de reden voor mij om ze weer weg te doen.

De bassen LT-218 heb ik kort ZELF gehad (2e hands gekocht) en later weer doorverkocht. De bassen droegen totaal niet en klonken heel erg rommelig. Moest ook flink wat vermogen op om een beetje te gaan klinken.

De LT-15HL heb ik zelf niet, maar wel een aantal keren gehoord. Staan op mijn verlanglijst om aan te schaffen. Is een sub die serieus presteert en zelfs een beetje ondergewaard is (misschien doordat er DAP opstaat). 2x LT-15HL presteert aanzienlijk beter dan 1x LT-218 per kant, daarbij ben je flexibeler. Dus de LT-15HL heeft de voorkeur.

De LT-212 is prima in staat om 2x LT-15HL bij te houden. Klankmatig is dat een hele leuke set( ondanks dat er DAP opstaat).

De 4-acoustic setjes heb geen ervaring mee dus kan ik niet vergelijken. Ik vrees dat daarvoor alleen je eigen oren je advies kunnen geven.

Comment

• Rolandino
                          • Mar 2007
                          • 1451

Kijk aan deze info heb ik wat.

een eerlijk antwoord uit ervaring.

Mijn gedachten over flexibiliteit had ik al maar geen vergelijk tussen de dubbel 18 kasten.

Dat is nu bevestigd samen wat ik vaker om me heen heb gehoord.

Hoeveel personen zou je met zo een set aankunnen ( 2x 15HL met 212 per kant ) met disco bedoel ik dan.
                          Last edited by Rolandino; 01-03-11, 00:14.

Comment

• HR Soundproductions
                            • Oct 2005
                            • 650

Originally posted by Rolandino
                            Kijk aan deze info heb ik wat.

Hoeveel personen zou je met zo een set aankunnen (2x 15HL met 212 per kant) met disco bedoel ik dan.
                            Vind het altijd moeilijk om hier antwoord op te geven, iedereen heeft hier zo zijn eigen overwegingen over. Ik schat, mits goed versterkt, je absolute maximum op 350-400 man ligt. Is natuurlijk sterk afhankelijk van het type feest, de soort zaal, het soort muziek, etc., zoals je begrijpt. Ikzelf zou uitgaan van 300, gewoon omdat ik liever wat ruimte overheb.

Maar zoals gezegd, dit is geen absolute wetenschap.....

Comment

• Rolandino
                              • Mar 2007
                              • 1451

heb een demo gehad van de 212 met 2x 15HL per kant en was onder de indruk ( naar prijs - kwaliteit verhouding )

Alleen was er iets niet goed met een van de toppen.

De ene top klonk veel harder vanuit de hoorn dan de andere top. Deze klonk vanuit de hoorn een stuk zachter.

Kabels omgewisseld en toch bleef een kast ( dezelfde ) zachter vanuit de hoorn klinken.

Ook hebben we de hoorn verwisseld van kast en nu was dezelfde hoorn noig steeds zachter dan de andere.

Komt dit vaker voor of is dit gewoon typisch DAP

Ik had het idee dat het verschillende drivers zijn

Moet zeggen dat de driver enorm was achter de hoorn echt een knoepert. Dat had ik niet verwacht.

De kerel waar ik heb geluisterd heeft 4 toppen en 3 klinken harder dan die ene top. GEwoon toeval of mss een verschil in produktie

Comment

Working...