Flightcase Showtec tbv spiegelbol 1m

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • geenstijl21
    • Jan 2008
    • 462

Flightcase Showtec tbv spiegelbol 1m

Voor een lang lopend project een spiegelbol aangeschafd van 1 meter, Showtec. Nu levert Highlite daar ook een flightcase bij, heeft iemand ervaring met de kwaliteit en gebruiksgemak van deze case.

Een flightcase bij DutyCases vind ik te kostbaar voor een spiegelbol en de 3-4 keer per jaar dat deze wordt ingezet.
    "Verdomd interessant allemaal, maar gaat u vooral verder"
  • stainz
    • Sep 2009
    • 609

Volgens mij ken ik die flightcase wel:
    Een basis met wielen en schuim waar de spiegelbol op ligt, met 2 hoge deksels die er als een soort splitsbare stolp opgezet kunnen worden.

Op dit formaat is het moeilijk om er een stijve constructie van te maken, maar het is in principe stevig genoeg voor normale omgang en vervoer in een vrachtwagen.

Comment

• geenstijl21
      • Jan 2008
      • 462

En de link:

Mirrorball flightcase
      Last edited by moderator; 08-02-11, 15:01.

Comment

• Whitefarmer
        • Oct 2003
        • 1244

Collegabedrijf heeft er 1 in de verhuur, al een paar jaar, met dezelfde case.

Het is los inderdaad een 'wiebelding' , maar als de case gesloten is, een heel acceptabel ding. Het is zoals gezegd geen gooi en smijt case!

Mocht je in de buurt van Mierlo (Helmond/Eindhoven) komen, kun je hands-on kijken .
        Groeten John
        ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
        Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Originally posted by Whitefarmer
          Het is los inderdaad een 'wiebelding' , maar als de case gesloten is, een heel acceptabel ding. Het is zoals gezegd geen gooi en smijt case!
          Dus je moet voorzichtig met je flight case omgaan omdat ie anders uit elkaar valt?
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Whitefarmer
            • Oct 2003
            • 1244

haha,

nuhj...nja...

Het is een grote lap triplex (het is een soort top-hat waarvan de hat ook nog in tween gedeeld wordt, en omdat er geen dwarsverbindingen zijn 'wiebelen' de punten nogal.

Het blijft chinese !
            Groeten John
            ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Niet kopen dus.
              Ik betaal altijd stevige prijzen voor mijn cases maar gevolg is wel dat ik nog nooit één stuk heb gehad. En er zitten ertussen die inmiddels 20 jaar oud zijn en ook altijd helemaal vol zitten (kabelkist).
              Een flight case die niet stevig genoeg is zal enkel ergernis en mogelijk zelfs kapotte apparatuur opleveren.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• stainz
                • Sep 2009
                • 609

@musicXtra

Met alle respect voor alle ervaring vind ik de snelle conclusie "niet kopen dus" wel erg kortzichtig. De spiegelbol wordt 3-4 keer per jaar ingezet, verder is het geen kabel kist die je altijd meeneemt al dan niet met andere inhoud. Hij staat het grootste deel van het jaar dus klaarblijkelijk in een opslag, dan is het zonde om een peperdure flightcase te kopen, waarbij je waarschijnlijk het probleem blijft houden.

Het is ook over het algemeen bekend dat je soms mensen tegen komt die "even helpen" (beter niet) die letterlijk smijten met flightcases, omdat ze daar immers voor zijn (absoluut niet mee eens overigens). Dat is met zo'n flightcase van >1m x >1m >1m dan ook zeker niet aan te raden, maar verder prima te gebruiken.

Comment

• Big Bang
                  • Apr 2008
                  • 652

Voor vier keer per jaar lijkt het mij goed te doen om wat voorzichtiger met de kist om te gaan. Na 5 jaar zou dat ding dan 20 keer de weg op zijn geweest. Dat houdt die kist wel uit lijkt me...
                  It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• chippie
                    • Jul 2006
                    • 528

Weet niet wat die kost maar met weinig middelen kun je er zelf wel een veel steverige kist maken....mijn inziens. Heb dat zelf ook gedaan. En die wiebelt niet.
                    IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

Comment

• Whitefarmer
                      • Oct 2003
                      • 1244

Originally posted by chippie
                      Weet niet wat die kost maar met weinig middelen kun je er zelf wel een veel steverige kist maken....mijn inziens. Heb dat zelf ook gedaan. En die wiebelt niet.
                      foto's? (10 char.)
                      Groeten John

Comment

• geenstijl21
                        • Jan 2008
                        • 462

Bedankt voor alle input. Een flightcase moet stevig en goed zijn daar sluit ik me zeker bij aan.... een scherpe deal met DutyCases gemaakt voor een 2 delige case voor 500 euro. Heb ik geen afwijkend model staan en ook geen gewiebel.

Comment

• chippie
                          • Jul 2006
                          • 528

Bij ons is het gewoon een houten kist op wielen met een kapje in het midden.......das al.
                          IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

Comment

• tha_dj
                            • Jan 2004
                            • 375

Ja, zelfs zo'n grote gaasbox voldoet prima voor je doel....... je weet wel zo'n pallet met gaas erom.

Maar wat ik NIET snap is dat je aangeeft het nodig te hebben voor een project, en vervolgens gaat het maar 3 keer per jaar de deur uit ???

Is het een eenmalig project ???
                            your light !

Comment

• geenstijl21
                              • Jan 2008
                              • 462

Originally posted by tha_dj
                              Ja, zelfs zo'n grote gaasbox voldoet prima voor je doel....... je weet wel zo'n pallet met gaas erom.

Maar wat ik NIET snap is dat je aangeeft het nodig te hebben voor een project, en vervolgens gaat het maar 3 keer per jaar de deur uit ???

Is het een eenmalig project ???
                              Klusje met 24 gebruiksdagen dus dan koop ik het liever.

Comment

Working...