Geluidsinstallatie voor een carnvalswagen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • danny098
    • Jan 2011
    • 3

Geluidsinstallatie voor een carnvalswagen

hallo iedereen,

ik had een vraagje over onze cv wagen, we weten namelijk niet wat we
    moeten doen qua geluid op onze wagen zodat het toch hard genoeg genoeg is en ook een beetje betaalbaar.

kunnen we nou het beste huren? en zo ja waar? we komen uit een plaatje bij eindhoven. alvast bedankt

groet
  • renevanh
    • Oct 2004
    • 2371

Goed geluid en kopen is meestal niet betaalbaar voor een cv.
    Huren is dan ook meestal de beste optie, aangezien het stukke goedkoper is voor die ene keer per jaar.
    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• 4AC
      • Nov 2007
      • 1791

Vertel eerst eens wat meer over je CV en wat je met het geluid wilt bereiken.
      Belangrijke regel op dit forum:
      Jij geen moeite wille doen, wij geen moeite wille doen, uch

En lees aub eerst even wat op dit forum, er is al veel over geschreven hiero!

Mvg,

Teun
      uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
      Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• SPS
        • Mar 2004
        • 1662

Wat je met het geluid wil bereiken op een carnavalswagen tegenwoordig?

Twee mogelijkheden:
        1: We willen een gezellig muziekje zodat het niet onaangenaam stil is rond onze wagen. Muziekje sluit mooi aan bij ons uitgebeelde onderwerp.

2: Zoveel geluid, dat de wagen voor ons de muziek wel kan uitzetten en de drumband/harmonie achter ons alvast aan het bier kan.
        Onze loopgroep heeft oorbescherming van 25dB, dus minimaal 129 dB volume bij onze loopgroep hoor...(Voor de beleving nietwaar)

Dus graag keuze 1 of twee aangeven................

pfff, wat een onderwerp nog

Paul
        Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Is hier al niet meer dan genoeg over geschreven?
          ˙pɐɥǝƃ ɹǝǝʍ ʇǝɥ ǝʍ uǝqqǝɥ uɐp 'uǝɯoʞ nu ןɐʌɐuɹɐɔ ƃɐɯ ɾıɯ uɐʌ
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• danny098
            • Jan 2011
            • 3

Originally posted by SPS
            Wat je met het geluid wil bereiken op een carnavalswagen tegenwoordig?

Twee mogelijkheden:
            1: We willen een gezellig muziekje zodat het niet onaangenaam stil is rond onze wagen. Muziekje sluit mooi aan bij ons uitgebeelde onderwerp.

2: Zoveel geluid, dat de wagen voor ons de muziek wel kan uitzetten en de drumband/harmonie achter ons alvast aan het bier kan.
            Onze loopgroep heeft oorbescherming van 25dB, dus minimaal 129 dB volume bij onze loopgroep hoor...(Voor de beleving nietwaar)

Dus graag keuze 1 of twee aangeven................

pfff, wat een onderwerp nog

Paul
            we willen zeker niet dat het stil is rond onze wagen een beetje dat je in een straal van 10 m om de wagen de muziek goed hoort en niet overstemt wordt door andere wagens die er rijden.

ik had me wel al wat ingelezen maar ik raakte de draad vaak kwijt na een paar pagina's door off topic gepraat of té technische details

Comment

• danny098
              • Jan 2011
              • 3

we draaien een beetje hardstyle/hardcore, apres ski, cv nummers, smartlappen en misschien een beetje pop en willen natuurlijk gewoon een gezellige cv ook weer niet dat onze oren de rest van het jaar naar de kloten zijn

Comment

• hardstyle
                • Jan 2010
                • 427

De muziekstijl, dat is 1.
                Maar hoe hard moet het gaan, als gewone stilteopvullende achtergrond of dat je boven de eerste 5 wagens voor en achter je uitkomt?
                En nog iets: wat is betaalbaar bij jou? Ik noem 150,-- nog betaalbaar per dag en vind 500,-- veel, maar hoe zit dit met jou?

Comment

• SPS
                  • Mar 2004
                  • 1662

Originally posted by hardstyle
                  De muziekstijl, dat is 1.
                  Maar hoe hard moet het gaan, als gewone stilteopvullende achtergrond of dat je boven de eerste 5 wagens voor en achter je uitkomt?
                  En nog iets: wat is betaalbaar bij jou? Ik noem 150,-- nog betaalbaar per dag en vind 500,-- veel, maar hoe zit dit met jou?
                  Als hij nou zorgt dat hij boven de 5 wagens voor en achter hem uitkomt, kunnen wij weer extra verhuren aan die 10 wagens
                  Heet dat niet een wapen (dB) wedloop???

Bose had van die cannons.. Misschien wel leuk in dit verband

Paul
                  Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• chippie
                    • Jul 2006
                    • 528

Vorige week nog aanvraag gehad voor 10kW op carnavalswagen......
                    1. wij leveren niet aan carnavalswagens
                    2. je krijgt alles misschien wel terug maar in welke staat
                    3. luidsprekers vol confetti en bier
                    4. 10kW??
                    5. toch DAP setje aanschaffen voor dit soort evenementen???
                    6. hebben ze geen installaties meer te huur in Nederland???

Kortom NO GO.
                    IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

Comment

• Rieske
                      • Aug 2002
                      • 544

Ik krijg ook absurde aanvragen binnen. Ik vergelijk het altijd met het volgende: geef een jongen die net zijn rijbewijs heeft een Porche 911 en laat 'm op een duitse autosnelweg rijden. Denk je dat ie netjes 120 km rijdt ?
                      Life is what you make it

Comment

• HR Soundproductions
                        • Oct 2005
                        • 649

Tsja, wie kent ze niet die mega-vermogens-aanvragen voor op een carnavalwagen?? Een kilowatt of 6 is tegenwoordig al heel normaal.

Ik doe trouwens niet meer aan verhuur aan carnavalwagens en bouwclubs, hier heb ik teveel problemen mee gehad.

Heb een flink aantal jaren geleden een oude Set van Peavey verhuurt voor op een carnavalswagen t.w. 4x FH-1 a 150 Wrms en 4x SP-1 a 100 Wrms gevoed met 2x CS800 (de hoge, onverwoestbare en niet te tillen uitvoering) en hun verzekerd dat dit ruim voldoende was voor op hun wagen. Ik had voor de zekerheid de kenplaatjes afgeplakt. Het staat nl. niet echt indrukwekkend als je zegt; "wij hebben wel voor 1000 watt continue op de wagen staan".

Na de carnaval hebben ze de oude set overgekocht omdat ze zo onder de indruk waren van het geluid en hier inmiddels al jaren mee doen. Set wordt zelfs incidenteel nog tijdens een schuurfeest gebruikt.

Dus tsja, vermogens zegt heus niet alles....
                        Last edited by HR Soundproductions; 04-01-11, 16:07.

Comment

• Turboke
                          • Oct 2006
                          • 463

Indien je een normale prijs zou hanteren voor maakt niet uit welke set dan zullen ze ook al snel terugkrabbelen, maar als ik verneem dat er hier in onze regio D&B setjes verhuurd worden namelijk 6 q-bassen en 4 q-tops erbij voor maar net een 200€ per stoet.

Comment

Working...