beginnede drive-in

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • power-sound
    • Jan 2011
    • 7

    #1

    beginnede drive-in

    hallo

    ben beginnende drive-in en graag zou ik u mening willen weten.
    draai nu op kleine feesten


    geluid .

    reloop rmx 40 dsp
    koolsound cds 388
    2x ommitronic dx-2222
    hollywood impact-2000

    licht
    4 par
    lichteffect 1 lamp
    rookmachine
    komt nog een stroboscoop bij van 1500 wat dmx.

    meubel

    nu wil ik me geluid set aan gaan passen de boxen hebben te weinig vermogen . en ben er niet echt te vrede over heb ze al 4 jaar

    dacht zelf aan JBL TR-225 ( en eventueel iets later nog 2 subwoofer er bij ). hoor graag wat jullie er van vinden

    de foto's

    de voorkant



    Last edited by power-sound; 02-01-11, 16:47.
  • hardstyle
    • Jan 2010
    • 427

    #2
    Misschien een link naar je foto's, aangezien ze het niet doen?
    Ps. laten verplaatsen door modje naar drive in show foto's gedeelte van het forum?

    Comment

    • power-sound
      • Jan 2011
      • 7

      #3
      Originally posted by hardstyle
      Misschien een link naar je foto's, aangezien ze het niet doen?
      heb 1 foto er op gekregen de ander komt nog . van de achterkant .

      Comment

      • MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

        #4
        Originally posted by power-sound
        nu wil ik me geluid set aan gaan passen de boxen hebben te weinig vermogen . en ben er niet echt te vrede over heb ze al 4 jaar
        Misschien een goed plan eens te bestuderen waar de meeste mensen hun oren hebben zitten en de hoogte waarop je boxen staan daarop aan te passen.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

        Comment

        • 4AC
          • Nov 2007
          • 1791

          #5
          Hallo en welkom op het forum,

          Je bent één van de velen die een beginnende drive-in heeft. Neem dan ook zeker even de tijd om op dit forum rond te lezen naar de ervaringen van anderen!

          Betreffende je luidsprekers. Het is belangrijk dat je midden en hoge tonen boven het publiek uit komen, zodat deze zo ver mogelijk kunnen komen. Bij lage tonen is dit minder van belang, omdat deze toch vrijwel overal doorheen beuken en omni-directioneel zijn. Ik zou willen adviseren om de JBL's NIET te gaan kopen, omdat je deze altijd op de vloer zou moeten plaatsen. Dan zit het hoorntje tegen de romp van je publiek aan te blazen en is de spraakverstaanbaarheid ver te zoeken. Natuurlijk kun je er later subs bij kopen om ze wel op hoogte te krijgen, maar dan komt er een groot nadeel van BUDGET dubbel 15" kasten om de hoek kijken; het midden-hoog gebied loopt achter op het laag/sub. Het zal heus wel gaan werken hoor, maar het is verre van ideaal.

          Ik zou dan zelf ook gaan voor twee degelijke full-range toppen die je op een statief kunt plaatsen. Enkel 12- of 15 inch met een fatsoenlijke driver voor het hoog. In de toekomst kun je hier prima subs bij kopen en met een tussenpaaltje heb je een leuk sub/sat setje. Als je NU investeert in twee écht goede toppen (niet dat halve werk) dan zouden deze in de nog-verdere-toekomst twee subs per kant bij kunnen houden. Dan heb je een nog grotere set, zonder dat je weer moet investeren in nieuwe toppen. Nu wat meer betalen bespaart je in de toekomst op deze manier veel geld.

          En denk eraan...
          - Alle waar naar zijn geld
          - Goedkoop is duurkoop
          Die twee zijn al héél vaak voorbij gekomen op dit forum (en met name in dit onderdeel).

          Ik zie trouwens dat je versterker van dezelfde -ronduit waardeloze- kwaliteit is als je huidige luidsprekers. Houdt er rekening mee dat een versterker NET zo belangrijk is als je luidsprekers. Een keten is slechts zo sterk als zijn zwakste schakel (nog zo'n leuke zin die hier veel te vaak voorbij komt). Ga er dus maar gerust vanuit dat je de versterker OOK zult moeten vervangen wil je er in kwaliteit op vooruit gaan.

          Mvg,

          Teun

          EDIT: Sander, hahahaha, dat is een mooie bondige versie van mijn verhaal!
          uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
          Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

          Comment

          • hardstyle
            • Jan 2010
            • 427

            #6
            Vraagje: hoeveel man doe je hier max mee en welke muziekstijlen vooral?

            Comment

            • power-sound
              • Jan 2011
              • 7

              #7
              teun bedankt dat je wouw reageren.

              laatste stuk klopt. boxen en versteker zijn niets. heb ze toen die tijd gewoon gekocht ( was toen nog helemaal niet met drive-in bezig draaide thuis veel )
              maar wat je zegt 2 goede tops. ik ga me er goed in verdiepen . wil geen miskoop doen

              mechien heb jij nog een voorkeur ??


              hardstyle:
              we zijn met 2 man maar ik zelf betaal alles verwegen als het mis loop dat je geen gedoe krijg over wat van wie is.

              we draaien eigenlijk van alles .
              Last edited by power-sound; 02-01-11, 19:53.

              Comment

              • apenzuursound
                • Nov 2009
                • 37

                #8
                misschien dan ook maar gelijk het woordenboek Nederlands eens bestuderen of een spellingscontrole aanschaffen. om advies te kunnen geven over de toppen zijn we eerst een budget nodig.

                Comment

                • power-sound
                  • Jan 2011
                  • 7

                  #9
                  Originally posted by apenzuursound
                  misschien dan ook maar gelijk het woordenboek Nederlands eens bestuderen of een spellingscontrole aanschaffen. om advies te kunnen geven over de toppen zijn we eerst een budget nodig.
                  hahaha sorry :$ type soms heel snel waardoor ik zo veel foute maak mijn excuses

                  Comment

                  • Tom06
                    • Aug 2009
                    • 161

                    #10
                    Hardstyle bedoelt te vragen VOOR hoeveel man jullie draaien op feestjes niet MET hoeveel man.
                    Echo! echo .. cho .. ho .. o ... , goede akoestiek!

                    Comment

                    • power-sound
                      • Jan 2011
                      • 7

                      #11
                      Originally posted by Tom06
                      Hardstyle bedoelt te vragen VOOR hoeveel man jullie draaien op feestjes niet MET hoeveel man.
                      sorry sorry heb de vraag verkeerd begrepen. heb met deze set maximaal voor 50 man gestaan.

                      Comment

                      • power-sound
                        • Jan 2011
                        • 7

                        #12
                        Originally posted by apenzuursound
                        misschien dan ook maar gelijk het woordenboek Nederlands eens bestuderen of een spellingscontrole aanschaffen. om advies te kunnen geven over de toppen zijn we eerst een budget nodig.
                        zit nu zo rond de 600 euro. de tops hoeven niet meteen te komen dus als ze duurde zijn ( echt goede ) kan er altijd nog gewacht worden. graag een reactie ben zelf ook het forum aan het afzoeken.

                        Comment

                        • MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

                          #13
                          Die spellingscontrole heb je voor veel minder dan 600 euro, paar goeie toppen gaat voor dat geld een stuk lastiger worden.
                          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                          Comment

                          • power-sound
                            • Jan 2011
                            • 7

                            #14
                            Originally posted by MusicXtra
                            Die spellingscontrole heb je voor veel minder dan 600 euro, paar goeie toppen gaat voor dat geld een stuk lastiger worden.
                            oke, en welke tops had jij in gedachten ?

                            Comment

                            • 4AC
                              • Nov 2007
                              • 1791

                              #15
                              Ik neem aan dat dit het budget voor de set is (helaas).

                              Goed, een paar voorbeelden; 4-Acoustic FCS112T, 4-Acoustic FCS115T, Dap X12, Dap X12T, DAP X15, HK Audio Pro12, DbTechnolies Arena 12, Yamaha C112VA, The Box Pro Achat 112, EV SX100/200, EN zo kan ik nog wel even doorgaan.

                              Maar iedereen kan je hier wel opties en keuzes gaan geven, je hebt er bar weinig aan. Het feit dat je er om vraagt, zegt mij eigenlijk al genoeg. Als je SERIEUS gezocht had naar topics die overlap hebben met jouw vraag, dan was je allang achter het volgende antwoord gekomen: het komt altijd aan op JOUW smaak. Dat kunnen wij niet voor jou beslissen. Ga dus luisteren, kijken, voelen, aanraken snuffelen weet-ik-het kortom: ERVARINGEN OPDOEN.

                              Trouwens, doorsparen is geen gek plan. Je zult namelijk wel een goede versterker nodig hebben. Met zo'n 1500 euro in totaal heb je wel een leuk starterssetje.
                              Mijn voorkeur zou uitgaan naar:
                              - Tweemaal 4-Acoustic FCS-112T
                              - Eenmaal Crown XTi 4000
                              Maar goed, dit is dan ook MIJN voorkeur, gekozen vanuit MIJN MENING en MIJN SMAAK.

                              Mvg,

                              Teun

                              Edit: ohja, mocht je echt niet uitkomen qua budget (wees maar niet bang, je bent echt niet de eerste drive-in-jongen die erachter komt dat zijn hobby érg veel geld kost en uiteindelijk weinig oplevert), kijk dan tweedehands. Rubriek om dagelijks in de gaten te houden is: muziek en instrumenten->speakers. Daar komen de meeste nieuwe advertenties met producten uit het pro-segment. Mocht je iets leuks gevonden hebben, zoek dan eens naar ervaringen op het internet, vraag eventueel ervaringen/andere dingen op dit forum, ga luisteren, en kopen die handel.

                              Edit2: Download de web browser Mozilla Firefox. Daar kun je een add-on (gratis) downloaden die je spelling checkt. Download dan gelijk even Adblock Plus en je bent van alle irritante reclame en pop-ups af.
                              Last edited by 4AC; 02-01-11, 20:06.
                              uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                              Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

                              Comment

                              Working...