Om te beginnen zal ik mij eerst even voorstellen.
Mijn naam is John van Haren en kom uit brabant (richting 's Hertogenbosch), ben 21 jaar en heb al vanaf mijn 10e jaar een hobby/passie en dat is mensen zien genieten/losgaan op muziek.
Ik draai dus ook al vanaf die leeftijd op feestjes en partijtjes iig daar begon het mee. Nu wordt dit steeds vaker grotere feesten (dus zalen) evenementen of jubilea. Gemiddeld draai ik voor een publiek van 100 tot max 300 man. Tot op heden kon ik dit nog prima af met onze peavey/skytec setje (ik weet het skytec is budget maar heeft me nu al dik 11 jaar trouwe dienst bewezen :P)
Echter heb ik voor aankomende carnaval een opdracht om de 2 prijs uitreikingen te verzorgen (inclusief de festiviteiten binnen de zaal) en met zulke evenementen is het gebruikelijk dat er een hoop herrie in de zaal is ookal staat de muziek uit. Dus ik wil even gaan "upgraden" oftewel uitbreiden.
Ik heb gekeken voor de DAP soundmate 3, echter zit dit er wel leuk uit en is erg praktisch doordat het aktief is. Maar ondertusse zoveel slechte verhalen gelezen zodat deze uit de picture is.
Maar waarvoor ik dit topic aanmaak is eigenlijk omdat ik her en der 4-acoustic heb gezien maar niet echt een hoogte kan krijgen over het kunnen van dit merk. Het wordt zowieso de FSC serie mocht ik er iets van kopen.
Aangezien de kosten van deze apparatuur niet zo hoog blijkt. Kan ik voor een leuke prijs een A merk versterker uitzoeken (2ehands).
Wat ik uiteindelijk wil is een torentje 1x dubbele 18" sub en 1x top per kant (evt in de toekomst dan 2x dubbel 18" en 2x top per kant) of 2x 18" enkel sub en 1x top)
Dus 1x FCS-1220 en 1x FCS-218BP per kant (evt dus het dubbele hiervan in de toekomst)
Of een van de toren setjes FCS-118R-PA, passive reflex.
Zijn er eventuele oplossingen om deze dubbele 18" woofers van prik te voorzien. Ik kan nogal weinig amps vinden die 1600 watt per kanaal RMS leveren.
Dus wat is wijsheid wat raden jullie me aan. Of is raden jullie me aan om een hele andere weg in te slaan? Ik ben iig voor nu eerst van plan om de subs aan te schaffen (aangezien het budget laag is voor nu en omdat de peavey tops dit denk ik nog wel even aankunnen)
Mijn naam is John van Haren en kom uit brabant (richting 's Hertogenbosch), ben 21 jaar en heb al vanaf mijn 10e jaar een hobby/passie en dat is mensen zien genieten/losgaan op muziek.
Ik draai dus ook al vanaf die leeftijd op feestjes en partijtjes iig daar begon het mee. Nu wordt dit steeds vaker grotere feesten (dus zalen) evenementen of jubilea. Gemiddeld draai ik voor een publiek van 100 tot max 300 man. Tot op heden kon ik dit nog prima af met onze peavey/skytec setje (ik weet het skytec is budget maar heeft me nu al dik 11 jaar trouwe dienst bewezen :P)
Echter heb ik voor aankomende carnaval een opdracht om de 2 prijs uitreikingen te verzorgen (inclusief de festiviteiten binnen de zaal) en met zulke evenementen is het gebruikelijk dat er een hoop herrie in de zaal is ookal staat de muziek uit. Dus ik wil even gaan "upgraden" oftewel uitbreiden.
Ik heb gekeken voor de DAP soundmate 3, echter zit dit er wel leuk uit en is erg praktisch doordat het aktief is. Maar ondertusse zoveel slechte verhalen gelezen zodat deze uit de picture is.
Maar waarvoor ik dit topic aanmaak is eigenlijk omdat ik her en der 4-acoustic heb gezien maar niet echt een hoogte kan krijgen over het kunnen van dit merk. Het wordt zowieso de FSC serie mocht ik er iets van kopen.
Aangezien de kosten van deze apparatuur niet zo hoog blijkt. Kan ik voor een leuke prijs een A merk versterker uitzoeken (2ehands).
Wat ik uiteindelijk wil is een torentje 1x dubbele 18" sub en 1x top per kant (evt in de toekomst dan 2x dubbel 18" en 2x top per kant) of 2x 18" enkel sub en 1x top)
Dus 1x FCS-1220 en 1x FCS-218BP per kant (evt dus het dubbele hiervan in de toekomst)
Of een van de toren setjes FCS-118R-PA, passive reflex.
Zijn er eventuele oplossingen om deze dubbele 18" woofers van prik te voorzien. Ik kan nogal weinig amps vinden die 1600 watt per kanaal RMS leveren.
Dus wat is wijsheid wat raden jullie me aan. Of is raden jullie me aan om een hele andere weg in te slaan? Ik ben iig voor nu eerst van plan om de subs aan te schaffen (aangezien het budget laag is voor nu en omdat de peavey tops dit denk ik nog wel even aankunnen)





2x 18" sub en 2x top per kant.


Comment