Geluidset 3000 +- watt, wat te kopen?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Malibu
    • Jul 2009
    • 67

150,- euro ?
    uhm voor dat geld dus alles meeslepen en opbouwen.
    Ik denk dat je daar wat aan moet gaan doen.ik weet niet wat de mede forummers hier vragen,maar ik vraag toch een heel stuk meer.

Comment

• jerrydj's
      • Aug 2010
      • 15

ja 150 euro, soms een keer 200, en soms een keer 125, maar heb nu ook nog geen lichtshow, die is nog in de bestelling.
      je leeft maar 1 keer, als je het goed doet hebt je hieraan genoeg.

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

sjonge, laat dat jong toch... als de eerste parkeerbekeuring bij zijn optreden binnenkomt issie genezen..

Comment

• vdlaanlichtengeluid
          • Jun 2010
          • 640

ach ja ooit zijn we allemaal begonnen he
          maar ja, ik kom d'r ook niet voor...

Comment

• stainz
            • Sep 2009
            • 609

tsjaah als je voor 150,- compleet een Drive In neer kan zetten moet je dat leuk doen alleen met A-merken wordt een Drive-In nu eenmaal duurder, denk dat we dan meteen naar dat topic in de lounge kunnen kijken over kwaliteit of iets mindere kwaliteit.

De grotere Drive-In shows zeulen Robe lampen mee en prijzige lichttafels, bouwen soms zelfs hele truss-constructies, vaak is een Pioneer Pro setje niet meer dan standaard.

De kleinere komen met een Denon dubbele CD speler en een eenvoudig mixertje en dan 2x Par56 op statief van showtec.
            Het verschil lijkt me dan duidelijk?

Comment

• mhsounds
              • Sep 2009
              • 933

Ik ga geen prijzen noemen maar je mag raden welke voor weinig wegging en welke voor een leuk bedrag
              Die drive in showtjes zijn altijd leuk naast de band of club.

Freelance Light and Video |
              Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Als je begint voor € 150,- per avond zul je nooit verder komen dat het begin.
                Voor dat bedrag kun je ook geen DAP setje van € 3000,- terugverdienen temeer de restwaarde van dergelijke apparatuur meestal 0 is en het vaak voordat het af is geschreven al overleden is.
                Behalve aanschaf van je apparatuur neem ik aan dat een auto niet op water rijdt, de spullen ergens opgeslagen moeten worden, muziek niet gratis is en je toch wel iets meer wilt verdienen dan dat je met vakken vullen bij AH doet.
                Het berekenen van een reële prijs is echt niet zo moeilijk en heel goed verdedigbaar bij opdrachtgevers.
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• seppe30
                  • Dec 2007
                  • 248

ben ik volledig mee eens

Comment

• jerrydj's
                    • Aug 2010
                    • 15

Ik begin nu ookhet licht te zien ja, super bedankt allemaal,
                    heb eigenlijkook een dure set die ik nog maar niet terug verdien.

Comment

• Roeltej
                      • May 2001
                      • 761

Originally posted by mhsounds
                      Ik ga geen prijzen noemen maar je mag raden welke voor weinig wegging en welke voor een leuk bedrag
                      Die drive in showtjes zijn altijd leuk naast de band of club.

De onderste, die is met karakoko...

Let naast het vermogen dat je wil hebben, (wil je dat wel hebben? hoeveel volk komt er op je feestjes? 10, 100, 1000?) ook even op de ruimte, neem aan dat je niet met een bakwagentje rondrijd, maar alles of in een aanhanger of ruime auto propt?

Discotjes neerzetten voor 150 euro heeft bijna iedereen hier weleens gedaan, je moet ergens beginnen, voordeel van een wat stevigere geluidsset is dat je je prijs ook omhoog kan gooien (en dat moet je ook gewoon doen dan...)

Heeft ook weer te maken met locatie bv, in het dorp waar ik woon(de) kunnen we bijna niet boven de 375 gaan zitten qua prijs want 'iedereen' doet dat, en dan komen ze niet met lullige showtjes aanzetten.

Ga lekker op marktplaats speuren, neem een kijkje bij je lokale muziektoko en kijk of ze nog wat 2e hands hebben staan voor een leuke prijs.
                      Vitality Show

Comment

• Mark Mono
                        • Aug 2009
                        • 7

Een gemiddelde nette prijs voor goed geluid en twee statiefjes met licht en dan een DJ voor 5+/- uurtjes draaien is hier toch wel gemiddeld 375 euro waard. Voor het geluid en een beetje licht betaal ik rond de 150 euro. De gehele set bestaat uit een DJ meubel met een denon 4500, dateq LPM, mackie monitor, sennheiser draadloze mic en 2 x Electrovoice sub
                        2 x Electrovoice ZX top. Daarnaast nog één of twee statiefjes met LED parretjes. De meeste bedrijven die ik ken zitten tussen de 275 tot 500 euro (excl. btw) voor een basis geluid en met een beetje licht set. 5/6 uurtjes draaien. Dan tel jij 150 euro voor je geluid, dat is misschien nog wel redelijk, maar dan moet je wel je geluid elk weekend weg kunnen zetten. Wat vraag je dan nog voor het DJ-en zelf? Hoeveel tijd besteed je hier aan om alles qua muziek goed in orde te hebben? Het DJ-en, als je dit ook goed wil doen, moet je zeker niet onderschatten. EN dan nog niet over het aantal uren te hebben die je draait, het transport en de op- en afbouw tijden.
                        Last edited by Mark Mono; 07-09-10, 13:56.

Comment

• jerrydj's
                          • Aug 2010
                          • 15

Ja voor een basisprijs van 150 (dus ook het minimale) heb ik 1500 watt speakers, reloop mixer (rmx 40 dsp) en reloop cd speler's, (rmp 2) en licht heb ik niet, ben ik nog vrij druk mee om dat te zoeken. die 150 euro is voor de eerste 4 uur, en dan ook gwn draaien erbij.

Comment

Working...