Geluidset 3000 +- watt, wat te kopen?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jerrydj's
    • Aug 2010
    • 15

Geluidset 3000 +- watt, wat te kopen?

Ik zag de nieuwste behringer subs van 1400 watt, actieve speaks.
    2 van die icm met 2 mooie full range speakers

of is het vele malen beter om je subs zelf te bouwen?
    je leeft maar 1 keer, als je het goed doet hebt je hieraan genoeg.
  • dj-wojcik
    • Jul 2008
    • 911

baseer jij bij een aankoop van speakers op het aantal opgeteld wattage dat je uitkomt?
    [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
    [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• stainz
      • Sep 2009
      • 609

@dj-wojcik
      Net als jij verwachtte ik ook dit niet buiten de newbie categorie maar er wordt ook al naar behringer gekeken hè...

rond de 3000W is misschien de HK Actor DX wel een leuk beginners setje, komt aardig geluid af en 3200W RMS.

Comment

• Dimi
        • Oct 2002
        • 91

leuk beginnerssetje voor 6000 euro Wat denk je zelf? Voor een pro-bedrijf is het misschien een beginnerssetje, voor veel particulieren/ZZP-ers al een flinke investering. Ik wil er overigens ook wel één (eerts nog ff sparen en dan maijn 322a/8001AS verpatsen).

Comment

• 4uss
          • Aug 2005
          • 578

Originally posted by Dimi
          leuk beginnerssetje voor 6000 euro Wat denk je zelf? Voor een pro-bedrijf is het misschien een beginnerssetje, voor veel particulieren/ZZP-ers al een flinke investering. Ik wil er overigens ook wel één (eerts nog ff sparen en dan maijn 322a/8001AS verpatsen).
          HK Actor zul je bij professionele bedrijven nog niet zo veel tegenkomen, dit is meer het semi-professionele gebied. Iemand die dagelijks met dit werk bezig is en er zijn brood mee verdient zal eerder een set van 60.000 euro kopen, e.e.a. afhankelijk van de doelgroep natuurlijk.

Comment

• stainz
            • Sep 2009
            • 609

mijn reactie gaat er van uit dat dit een pro-audio forum is en dan is een setje als HK Actor, of Mackie SRM een beginnerssetje.
            Als je gaat praten over Dynacord, Meyer, L'acoustic dan zit je pas echt in het duurdere segment (waarbij dynacord eigenlijk nog goedkoop is)

Comment

• frederic
              • Jan 2006
              • 3511

Wat is het budget?

Alvast 1 opmerking: Tehringer moet je zeker niet hebben

Comment

• Dj Gino V
                • Feb 2009
                • 237

Hey

Het setje van qsc KW 122 met kw181 komt rond de 6000 euro
                Maar je krijgt wel iets voor het geld in de plaats
                Of je kan ook de gewone k serie nemen is iets handelbaarder in gewicht met eveneens goed kwaliteit van geluid

mvg Gino

Comment

• jerrydj's
                  • Aug 2010
                  • 15

met een budget van 3000,
                  kom op he, met een drive in show krijg je die 6000 er bijna niet uit man!
                  dit is toch echt het drive in show forum.

Comment

• MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

Als ik denk aan een 3Kw set dan denk ik toch wel aan serieus spul waar ook serieuze prijzen aan hangen. En dan is € 6000,- toch echt wel een instap niveau. Als je dat met een drive-inn show niet terug kunt verdienen doe je te weinig klussen of je doet ze voor veel te lage prijzen.
                    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Roeltej
                      • May 2001
                      • 761

Kijken naar 2e hands? Dan is er voor 3000 euro nog best wat(t) te krijgen...
                      Verder ook eens met MusicXtra, 6000 moet voor een goede drive-in show relatief makkelijk te verdienen zijn.
                      Vitality Show

Comment

• djspeakertje
                        • Oct 2008
                        • 1912

Als 1 Watt RMS 1 euro zou kosten (het speakervermogen, ampvermogen dus *2, inclusief kabels, statieven, amprackje. A-merk kwaliteit) had ik wel een grotere set staan...

Tis een dure hobby, maar 2e hands kan je vooral bij PA bedrijven heel wat moois vinden, vaak nog met garantie ook!

Daan
                        I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                        I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• jerrydj's
                          • Aug 2010
                          • 15

Originally posted by MusicXtra
                          Als ik denk aan een 3Kw set dan denk ik toch wel aan serieus spul waar ook serieuze prijzen aan hangen. En dan is € 6000,- toch echt wel een instap niveau. Als je dat met een drive-inn show niet terug kunt verdienen doe je te weinig klussen of je doet ze voor veel te lage prijzen.
                          Ik draai paar keer per maand, en vraag meestal 150?

wat zijn redelijke prijzen volgens jou?
                          vertel ook hoeveel man/hoelang erbij.

Comment

• MusicXtra
                            • Feb 2006
                            • 9316

Voor die € 150,- kom ik echt niet opdagen, onder andere omdat ik een veel maar dan ook echt veel duurdere set heb.
                            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• seppe30
                              • Dec 2007
                              • 248

bedoel je 150euro en breng je dan nog materiaal mee ook
                              dat is echt te zot voor woorden

Comment

Working...