Nieuwe mengtafel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Greendiek
    • Jan 2010
    • 32

Originally posted by remco_k
    Maar, als je het ook prima vindt dat beide monitoren gelijkertijd worden geregeld, hang je het spul aan die ene post aux die er is.
    (en er zijn natuurlijk meer wegen die naar rome leiden).
    Dus als ik dit goed begrijp is het met deze tafel alleen mogelijk dat er 2 monitoren tegelijk gestuurd worden in volume, dmv de ALT 3-4. Is dit signaal wat hiervandaan gestuurd wordt dan ook mono, of is dit wel een stereo signaal? Zoals ik al eerder zei: ik ben een absolute leek op dit gebied. Ik probeer te begrijpen wat er hieronder allemaal besproken is, maar het gaat me toch redelijk boven mijn pet Ik snap de term FOH geloof ik (Front of House), maar wat er bedoeld wordt met prefaders weet ik niet. Ik heb nooit achter een andere mengtafel gestaan behalve de standaard dj mixers.

Mvg,
    Lars

Comment

• remco_k
      • Sep 2002
      • 325

We hebben het hier over 1 van de 2 auxen, pre of post.
      Welke je wilt gebruiken is een keuze.
      @reakties over pre- en postfader, jullie hebben allemaal gelijk, maar ik bekeek het even vanuit het oogpunt van een simpele gebruiker die nog niet eens weet wat een aux is. En daarom leek het me simpeler om post aux te kiezen. En zoals ik meteen al zei: er zijn meer wegen die naar Rome leiden.

De ALT output heeft hier niets mee te maken.
      Daarnaast is het volgens mij bij deze tafel zo dat je per schuif kan kiezen of hij naar ALT of MAIN moet en je kunt niet kiezen voor ALT en MAIN.
      Dus dat lijkt me helemaal geen optie.
      Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
      Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

Comment

• mhsounds
        • Sep 2009
        • 933

Pre = voor
        Post = na

In dit geval slaat het op de faders.
        Een monitor wil je PRE hebben, voor de fader dus los daarvan.
        Deze is dan nog wel te muten met de muteknop.

Post gebruiken we voor bij effecten, dat als je je fader van de zang omlaag doet dat je effect ook minder word, anders knalt deze op hetzelfde volume door en dan is je balans weg.

Ik zie de XENYX 1204 genoemd worden, deze heeft maar 1 post aux, dat is dus te weinig voor 2 monitors.

Kijk even verder zou ik zeggen, en doe wat met de info die je krijgt.
        Gebruik ook gerust de zoekfunctie als je andere dingen wilt weten
        Freelance Light and Video |
        Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

Working...