Nieuwe mengtafel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Greendiek
    • Jan 2010
    • 32

Nieuwe mengtafel

Hallo allemaal,

ik ben op dit gebied een totale leek. Nu heb ik het e.e.a. gelezen op het forum, maar nu heb ik toch nog een paar vragen.

Ik ben momenteel voor mijn beginnende drive-in in het bezit van een Beat4 MK2 Mengtafel. Hierop heb ik 1 microfooningang. Dit is in sommige gevallen te weinig. Omdat ik dit toch een hele fijne tafel is wil ik deze toch graag behouden. Nu is mijn vraag: Is het mogelijk om deze mengtafel op een volgende mengtafel terug te laten komen, zonder dat dit problemen geeft?
    Ook wil ik op de volgende tafel nog 3 á 4 microfoons aansluiten. Ook moeten er 2 monitoren op aangesloten kunnen worden. Verder heb ik geen uitgebreide eisen aan de tafel. Nu heb ik zelf al zitten zoeken op het internet, en kwam de volgende tafel tegen:

Behringer XENYX 1204

Deze valt goed binnen mijn budget. Ik heb geen breed budget, maar dit is omdat ik de tafel maar 4 á 5 keer per jaar zal gebruiken. Mijn budget heeft een maximum van 200 euro. Alles er onder is mooi meegenomen

Nu is mijn vraag, koop ik hierbij een kat in de zak, of valt dit wel mee? Indien dit echt prut is, kunnen jullie met een alternatief binnen mijn budget komen wat aan mijn wensen voldoet?

Ik hoop dat jullie mij hier mee kunnen helpen.

Alvast bedankt,

Lars
  • T_Sound
    • Sep 2009
    • 267

Nee hoor, je zou geen kat in de zak kopen. Wel als je daarmee een band wil gaan mixen en je zou een duurdere tafel kunnen veroorloven, maar de Xenyx tafeltjes van Behringer zijn nog prima te doen.

Als dit aan je eisen voldoet, dan hoef je geen moeilijke beslissing te nemen.

Ik weet niet of J & H ook Tapco verkoopt, maar dat zijn ook erg leuke tafels voor weinig.