Actieve DJ monitor

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _Jasper
    • Jan 2001
    • 330

Actieve DJ monitor

Sinds ik een EV Tour-X set heb aangeschaft, volstaat mijn huidige DJ-monitor niet meer. Ik hoor het gewoonweg niet goed genoeg. Dus, ben opzoek naar een nieuwe monitor... Alleen welke?

Passief zijn er leuke monitoren te vinden, alleen ik heb geen zin om continu een extra versterker mee te nemen. Met andere woorden: hij moet dus actief zijn.

Ik zit nu naar een Dynacord AM-12 te kijken, maar twijfel of dit echt wel de beste keuze is.

Qua klank moet het strak en direct zijn. Ben persoonlijk erg gecharmeerd van de GAE PS121M, maar deze is niet in een actieve variant te vinden. Ook de MasterAudio SM-12DS klinkt goed, alleen is deze net te groot.

Aantal voorwaarden:
    - Klein (de meeste 15" kasten vind ik te groot)
    - Directe klank
    - Moet wel een beetje volume uitkomen (>125 db)
    - Actief
    - Budget: rond de 1000 euro

Help!
    Seeeeeeee ya
    Jasper
  • BJD
    • Oct 2007
    • 771

Er bestaan ook compate versterkers die je in/achterop een passieve kast kan schroeven. Renkus Heinz heeft die oa: Renkus-Heinz Inc. - Professional Audio Systems - Power Amplifiers

Comment

• _Jasper
      • Jan 2001
      • 330

Om nou een passieve kast flink te gaan verbouwen is denk ik ook niet de beste optie...
      Seeeeeeee ya
      Jasper

Comment

• vosken
        • Jan 2008
        • 34

Is een JBL PRX 512M niets voor jou? Deze gaan echt luid (als ik me niet vergis een 133dB SPl peak) en wegen maar 18 kg?

Ik heb ze al meermaals als monitor gebruikt, maar dan wel voor bandjes.

Comment

• 4AC
          • Nov 2007
          • 1791

Om eens met een alternatief te komen naast alle bekende(re) merken:
          4-Acoustic FC112MA. Low-profile, Bang&Olufsen versterker, Spetterlak/foam, 12"/1,75", goed geluid en gaat hard genoeg.
          Of het merk nou zo geweldig is valt te betwijfelen, maar dat dit model kan concurreren met de veel duurdere merken staat voor mij vast.

Na een flinke tijd op internet snuffelen betreffende dit merk kom je er achter dat dit merk gebruikt word naast A&H, BSS, Soundcraft etc. maar ook Behringer en Dap.

Geen perfect merk dus, maar ik ken werkelijk geen merk dat meer biedt voor het geld. En dat is geen reclame.

Mvg,

Teun
          uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
          Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Originally posted by 4AC
            Om eens met een alternatief te komen naast alle bekende(re) merken:
            4-Acoustic FC112MA. Low-profile, Bang&Olufsen versterker, Spetterlak/foam, 12"/1,75", goed geluid en gaat hard genoeg.
            Of het merk nou zo geweldig is valt te betwijfelen, maar dat dit model kan concurreren met de veel duurdere merken staat voor mij vast.

Na een flinke tijd op internet snuffelen betreffende dit merk kom je er achter dat dit merk gebruikt word naast A&H, BSS, Soundcraft etc. maar ook Behringer en Dap.

Geen perfect merk dus, maar ik ken werkelijk geen merk dat meer biedt voor het geld. En dat is geen reclame.

Mvg,

Teun
            Ff zitten kijken op hun site maar heb er wel zo m'n twijfels over hoor.
            Bijna alle boxen hebben een rendement van 103 dB en meer, dat geloof ik dus al niet...
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Dj Gino V
              • Feb 2009
              • 237

ik zal ook eens de QSC hpr122i overwegen zijn zeer rendabelle boxen en hebben ook ongeveer 130db spl 1m en blijven zuiver klinken

Comment

• Beckers Entertainment
                • Dec 2008
                • 650

dB technologies?
                Flexsys F12 topjes. Weegt 16 kg, is 12", heeft een lekkere klank en gaan tot 127 dB.
                Bovendien valt hij ruim binnen je budget van 1000 euro...

Gewoon een speaker om eens te bekijken.
                Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• sis
                  • Jul 2003
                  • 3305

Originally posted by vosken
                  Is een JBL PRX 512M niets voor jou? Deze gaan echt luid (als ik me niet vergis een 133dB SPl peak) en wegen maar 18 kg?

Ik heb ze al meermaals als monitor gebruikt, maar dan wel voor bandjes.
                  Dat is het altijd hé, deze gaan echt luid, MAAR klinkt het ook, denk het niet hé , heb zo'n 2 monitors links en rechts gehad en was blij dat het optreden gedaan was .
                  Ik was zo doof als een bezopen Rus vooral door het mid-high gebied.
                  En ja ik ben keyboard-dist ( nieuw woord héhé ) , na 30 jaar weeet ik wel hoe een monitor moet klinken .
                  Een RCF 5 en 7 reeks klinken nog stukken beter ( prijs kwaliteits verhouding ) en wegen ook maar +/- 18 kgr
                  Dus als ik nog een JBL op mijn monitoring krijg, gaan ze weg .
                  Ik zet mijn eigen RCF'jes , punt andere lijn.
                  sis
                  Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• 4AC
                    • Nov 2007
                    • 1791

Originally posted by MusicXtra
                    Ff zitten kijken op hun site maar heb er wel zo m'n twijfels over hoor.
                    Bijna alle boxen hebben een rendement van 103 dB en meer, dat geloof ik dus al niet...
                    Klopt, van rendement meten hebben ze weinig kaas gegeten...
                    Maar als je het eenmaal gehoord hebt, voor dat geld... Oei.

Mvg
                    uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                    Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• vosken
                      • Jan 2008
                      • 34

Originally posted by sis
                      Dat is het altijd hé, deze gaan echt luid, MAAR klinkt het ook, denk het niet hé , heb zo'n 2 monitors links en rechts gehad en was blij dat het optreden gedaan was .
                      Ik was zo doof als een bezopen Rus vooral door het mid-high gebied.
                      En ja ik ben keyboard-dist ( nieuw woord héhé ) , na 30 jaar weeet ik wel hoe een monitor moet klinken .
                      Een RCF 5 en 7 reeks klinken nog stukken beter ( prijs kwaliteits verhouding ) en wegen ook maar +/- 18 kgr
                      Dus als ik nog een JBL op mijn monitoring krijg, gaan ze weg .
                      Ik zet mijn eigen RCF'jes , punt andere lijn.
                      sis
                      Erg luid gaan is inderdaad geen goede peiler om een monitor te kiezen, maar ik vind ze ook nog eens goed klinken. (kwestie van smaak) Ik heb ze zelf al als muzikant gebruikt voor gitaar en zang en ik was er net als de anderen van de band heel erg enthousiast over. Ik heb ze nu al een paar keer gebruikt als monitor en topspeaker voor andere bandjes en ik vind dat het mid-high er wel goed doorkomt. Maarja, da's maar mijn mening/ervaring...

Comment

Working...