welke luidsprekers?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Originally posted by thomaszzz
    oh ja, da was ik vergeten maar zelf met dat allemaal erbij zal ik niet veel meer dan 2000 euro moeten uitgeven. ik heb daarnet even alles op een rijtje gezet:
    - de luidsprekers (1000 euro)
    - het hout (200-300 euro)
    - al de rest voor aan de luidspreker (100-200 euro)
    - versterkers en X-over (700 euro)

dan zit ik misschien wel een beetje boven de 2000 euro, maar ik heb dan wel een goed setje.
    Die rest ga je dus echt aan tekort komen...
    Aansluitplaat met speakons, grille, speakerfoam, wielen, handgrepen, verf, plamuur.
    Reken maar gewoon € 150,- per box.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Rolandino
      • Mar 2007
      • 1451

goedkoop hoeft geen duurkoop te zijn.

Maar je moet idd zoals de meeste je zeggen niet denken dat je voor dit budget een dikke set kunt bouwen ( kompleet met versterkers ) voor 2 a 300 man !

Je kunt wel een stevige set kopen voor dit bedrag maar dan voor 100 / 150 man ( en dat is nog al wat hoor )

Mensen verkijken zich snel op het aantal mensen.

Als ik zo denk met zelfbouw ( als je zelk gaat bouwen )

Hout voor bv 4x baskasten en 2 toppen ongeveer 300,00
      Speakers subs ( 15") ongeveer 600,00
      Speaker top ( 12") ongeveer 300,00
      Hoorns voor topkast ongeveer 75,00
      Driver voor topkast ongeveer 200,00
      Filter voor topkast ongeveer 130,00

Afwerking van de kasten ongeveer 300,00
      ( uitgaand dat een wiel al rond 10 euro zit 160,00 )

versterkers ongeveer 900,00
      ( aktieve dus met regelbare x-over erin monoi sub 900W en stereo top 450 op 4ohm )

Dan zit je totaal op 2800

Toch een heel ander budget voor je

Maar dan heb je wel 4 subs 2 toppen en versterkers

Je kunt natuuerlijk ook met 1 versterker beginnen 2 subs en 2 toppen en later uitbreiden met nog een extra sub.

Dan heb je minder uitgaven maar ook een set voor minder aantal mensen.

Ik bedoel ermee je kunt beginnen met een goede 12 of 15 top op statief later 2 basjes erbij en nog eens later 2 basjes erbij

Mijn voorkeur ligt voor top bij 12" maar wil je fullrange draaien 15"

Maak eerst deze zodat je al wat standalone kan draaien op statief voor de kleinere feestjes ga je wat groter doen en wil je meer laag dan bouw je 2 subs erbij en wil je echt knallen bouw je in een later stadium nog 2 subs bij.

Maar goed dat is mijn keus en JIJ bent giegene die wilt gaan bouwen.

Je kan ook op het net zoeken naar gebruikte sets voor dit budget vindt je echt wel iets hoor !
      EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• thomaszzz
        • Aug 2009
        • 32

ben van plan 2 subs (15") en 2 tops (12") te bouwen, waarvoor ik al ontwerpen heb. de afwerking van de luidspreker daar kan ik goedkoop aangeraken via een kennis. verder voor de versterkers en de crossover zal ik niet veel meer moeten uitgeven dan 600-700 euro. de luidsprekers zullen ook niet meer dan 1000 euro kosten. wat de bouwervaring betreft, dat heb ik wel, en als het echt niet lukt kan ik altijd wel een paar kennissen om hulp vragen.

Comment

• vasco
          • Oct 2003
          • 2567

Kortom, het komt er nu eigenlijk op neer dat dit topic geheel nutteloos is gestart door jou omdat je het zelf gaat bouwen terwijl je in het begin praat over kopen?

Daarvan los doe je het nu voorkomen alsof je geen advies nodig hebt bij het zelfbouwen omdat je alles weet en anders aan kan komen via kennissen. Wat wil je dan in ***snaam wel van ons weten?

Comment

• thomaszzz
            • Aug 2009
            • 32

Originally posted by vasco
            Kortom, het komt er nu eigenlijk op neer dat dit topic geheel nutteloos is gestart door jou omdat je het zelf gaat bouwen terwijl je in het begin praat over kopen?

Daarvan los doe je het nu voorkomen alsof je geen advies nodig hebt bij het zelfbouwen omdat je alles weet en anders aan kan komen via kennissen. Wat wil je dan in ***snaam wel van ons weten?
            het is gestart met de vraag of het goede luidspreker zijn, tot iemand begon over zelfbouw. ben dan een beetje gaan rondvragen bij andere kennissen, waaruit bleek dat het goedkoper uitkwam om toch zelf luidsprekers te bouwen. ik zeg niet dat ik alles weet van zelfbouw, maar ik weet er wel wat van. ik wou gewoon weten of het goede luidsprekers waren. ik ben nog altijd aan het twijfelen tussen zelfbouw of kopen, heb precies toch een voorkeur voor zelfbouw. en die moeten niet zo professioneel zijn, ze zullen vooral gebruikt worden voor drive-in. ze moeten daarom niet de allerbeste zijn.

Comment

• djspeakertje
              • Oct 2008
              • 1912

Heb precies toch een voorkeur voor zelfbouw. en die moeten niet zo professioneel zijn, ze zullen vooral gebruikt worden voor drive-in. ze moeten daarom niet de allerbeste zijn.

Euhm....

Je zoekt toch altijd de beste kwaliteit mogelijk met je budget?...

Daan
              I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
              I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• thomaszzz
                • Aug 2009
                • 32

Originally posted by djspeakertje
                Euhm....

Je zoekt toch altijd de beste kwaliteit mogelijk met je budget?...

Daan
                ja, maar ik hou van zelf iets te maken, dus daarom dacht ik aan zelfbouw. als ik ze zelf maak moeten ze niet zo professioneel, maar ze moeten wel goed zijn.

Comment

• djspeakertje
                  • Oct 2008
                  • 1912

ja, maar ik hou van zelf iets te maken, dus daarom dacht ik aan zelfbouw. als ik ze zelf maak moeten ze niet zo professioneel, maar ze moeten wel goed zijn.

Ik bedoel ook zelfbouw, je maakt iets met het budget dat je hebt, maar met dat budget probeer je toch zoveel mogelijk te doen?
                  Zo van, ik heb 10000 gespaard voor een geluidsset en ik ga er een kopen voor 5000, terwijl ik het hele bedrag er voor heb...

Daan
                  I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                  I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• Rolandino
                    • Mar 2007
                    • 1451

In de meeste gevallen ben je nooit voordeliger uit met zelfbouw !

Er zijn een hoop merken zoals JB en DAP die voor een leuke prijs aardige systemen hebben waarvoor je niet zelf kunt bouwen !

Dat is gewoon een feit.

Als je zelf bouwt is het een voordeel dat je zelf beslist hoe je systeem moet gaat klinken. Je hebt de keuze in merk speakers en soort speakers

Ik neem een voorbeeld :

Een JB systems VIBE18 subkast kost iets van 299 in BTW il je zo een kast gaan bouwen ben je al duurder uit met een van de goedkoopste woofers ( als je dezelfde woofer neemt als in de JB zit ) en je hebt niet echt een veel beter geluid. Waarom dan zelf bouwen ?

Als je zo een kast bouwt volgens 18Sound normen ben je al een stuk duurder uit PLUS je moet een degelijke versterker kopen om deze kast aan het werk te krijgen dan krijg je een heel ander budget !

Voor het budget wat jij wilt uitgeven kun je beter kant en klare speakers kopen dan heb je aan prijs kwaliteit verhouding.

Mijn mening is ga je zelfbouwen dan doe je het goed en niet half ! Voor die 299 kun je zelf geen kast bouwen ( kan wel maar voor een hoger budget )

Als je duurdere speakers gebruikt raakt je budget voor een degelijke versterker lager en dat is een keus die je maakt maar als je een goede speaker gebruikt moet je ook een goede versterker erachter zettten dat die speaker ook zijn werk verricht wat je er van verwacht en niet NU een goedkope manier vinden om later een betere versterker aan te schaffen want dan ben je NOG duurder uit.

Kortom ik ben van mening dat je voor een set van JB ( 2x Vibe18 en Vibe 12 met c31800 versterker in flightcase ) hooguit 1500,00 kwijtbent en dat jij voor 500 euro meer geen set kan bouwen die veel beter presteerd !

een goede 18" kist bouwen kost al zo iets van 300 a 400 euro kompleet afgewerkt met speaker erbij 2 subs en jeb bent al bijna op de helft van je budget top zal iets duurder uitvallen dan moet je nog versterkers kopen.
                    Last edited by Rolandino; 09-12-09, 17:13.
                    EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• thomaszzz
                      • Aug 2009
                      • 32

dus eigenlijk ben je beter door luidsprekers te kopen dan zelf te bouwen?
                      heb al naar de JB VIBE gekeken, maar die leek me niet zo super goed. als ik zou kopen, zou ik het setje kopen dat ik op het begin van deze discussie heb voorgesteld, lijkt me wel een goed setje

Comment

• Rolandino
                        • Mar 2007
                        • 1451

Met een mening van ik heb gekeken en het lijkt mij niet zo goed vindt ik niet onderbouwend.

Het is geen topkwaliteit maar qua prijs kwaliteit verhouding een goede set.

Maar een keuze tussen BEhringer en VIBE zou ik voor Vibe gaan alleen al omdat de after sales 100X beter is dan Behringer

mijn ervaring is dat Behringer zelf geen vervangende speakers heeft voor zijn systemen want die moet je bij een ander bedrijf halen en die doet geen zaken rechtstreeks met klanten van Behringer zodat je weer via andere gangen deze onderdelen kunt krijgen ) gaat via een duitse webshop maar goed dat is een keus die men maakt.

Er zullen ook wel meer te krijgen zijn voor een budget van 2000 maar ik geef gewoon mijn ervaring.

heb met de vibe toppen ( 8 stuks ) een discotheek ingericht en dat draait al 4 jaar ZONDER problemen en met goede resultaten discotheek is BASH in Breda Als sub staan er 6 glijbanen onder en geloof me daar wordt het systeem echt goed gebruikt !

Vandaar dat ik van mening ben dat er voor de prijs wat de top kost geen zelfbouw tegenop kan.

Natuurlijk zijn er meerdere opties in de markt.

Ook zijn er hier mensen die ALLES afzeiken omdat hun systeem het beste is maar deze systemen zijn voor een groot deel van de leden ( beginners ) niet aan de orde ivm het budget.

Je moet geen appels met peren vergelijken maar wel realistisch blijven.
                        Last edited by Rolandino; 09-12-09, 21:02.

Comment

• jans
                          • Feb 2003
                          • 869

dus eigenlijk ben je beter door luidsprekers te kopen dan zelf te bouwen?
                          heb al naar de JB VIBE gekeken, maar die leek me niet zo super goed. als ik zou kopen, zou ik het setje kopen dat ik op het begin van deze discussie heb voorgesteld, lijkt me wel een goed setje

Heb in het verleden ook eens getracht zelf te bouwen omdat dit goedkoper zou zijn.
                          -Ik was een hoop tijd kwijt
                          je moet je verdiepen in het bouwen van luidsprekers, behuizing, filters
                          noem maar op
                          je moet de tools hebben om ze te kunnen bouwen
                          -Het eerste resultaat was niet wat ik wilde

Ik heb besloten dat luidsprekers bouwen niet mijn hobby is, je leert er overigens wel een hoop van.

Concluderend: je moet het leuk vinden om hier je tijd in geld in te besteden anders moet je niet zelf gaan bouwen.
                          Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• thomaszzz
                            • Aug 2009
                            • 32

als ik zelf mijn luidsprekers wil bouwen, zou ik eerst proberen met oude luidsprekers om de techniek een beetje onder de knie te hebben. ik ben bereid er veel tijd in te steken. maar, zoals de vorige al zeiden, ben ik misschien beter af met luidsprekers te kopen. ben nog steeds aan het twijfelen

Comment

• Roelande
                              • Jan 2009
                              • 140

de jb systems vibe serie is goed gerief voor een discobar (of drive in, zoals je wilt)

nu zeker met de mk2 versie van de serie, die geven mogelijkheid om later een digitale versterker in te bouwen zodat je kasten actief worden.

voor de vibe 12 en 15 zijn die al te koop, voor de 18s en 30 zal het waarschijnlijk niet lang meer duren.

als je er dan eventueel nog een sound enhancer tussenzet ben je tien keer beter af dan met een behringer setje waar je later niet meer van af geraakt...

Comment

• Rolandino
                                • Mar 2007
                                • 1451

Dat is wat ik bedoel voor de prijs van JB KUN je echt niet beter zelf bouwen !

Ben zelf ook nooit onder de indruk geweest van Behringer maar na mij n eerste DEMO van VIBE serie wel

Zo ook met de systemen van Synq alleen vallen die weer wat duurder uit als de Vibes.

Kortom TS moet de keus zelf maken ipv wij de keus aangeven.

Maar alles waarop gereageerd wordt wordt in tegenstelling afgewezen want TS heefft zijn keus al op Behringer gedaan dus is dit topic eigenlijk ook weer onnodig aangemaakt.

Helaas gaan wij er toch nog overdoor maar dat is bij een forum.

Er zijn al genoeg topics geweest over Behringer en de Vibe series.

Als TS nou eens goed onderzoek doet hier op het forum kan hij uit de voor en nadelen van bepaalde systemen mss zelf een betere keus maken.

De VIBE serie is een goedkopere en beter keuze in mijn ogen als die behringer set.

Comment

Working...