welke luidsprekers?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • thomaszzz
    • Aug 2009
    • 32

welke luidsprekers?

ik ga nieuwe luidsprekers kopen, ik zat te denken aan:
    2 x Behringer EUROLIVE PROFESSIONAL B1800X PRO
    2 x EUROLIVE PROFESSIONAL B1520 PRO

ik heb een budget van 2000 € (luisprekers + versterkers + X-over). graag jullie mening hierover.
  • djspeakertje
    • Oct 2008
    • 1912

Nou, ik heb wel eens behringer gehoord....

Ik kan je zo niet vertellen wat mijn mening over dat setje is, maar zelf zou ik liever een set dikke actieve toppen (rcf/qsc etc.) kopen. Deze hebben dus ingebouwde versterkers en limiters(beveiliging) en x-overs etc.

Hier een mooi adresje om eventueel je behringer set vandaan te halen voor jouw budget: Behringer Eurolive Pro Set: 2 x B1520 Pro + 2 x B1800X Pro + 2 x Tussenpaal - licht-geluid.nl / shop

Daan
    Last edited by moderator; 05-10-09, 06:19. Reason: niet té
    I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
    I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• 4AC
      • Nov 2007
      • 1791

Waarvoor wil je de set gaan gebruiken? Drive-in werk?
      Om welke aantallen personen gaat het om? Locaties? Muzieksoort?

Mijn eerste reactie komt redelijk overeen met die van djspeakertje, eerst twee fatsoenlijke toppen kopen (actief of passief...) en eventueel daarna uitbreiden met twee degelijke subs. Maar dit hangt dus af van de situatie?

Mvg,

Teun
      uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
      Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• thomaszzz
        • Aug 2009
        • 32

het is vooral voor drive-in, tot 200-300 mensen.

Comment

• Beckers Entertainment
          • Dec 2008
          • 650

Gaan we weer...

Een budget van 2000 euro is veel als je vergelijkt met wat sommige over hebben voor een complete geluidsset, maar nog steeds te weinig om 300 man van goedklinkend en op een fijn volume van muziek te voorzien.
          Mijn tip,
          Koop 2 leuke topjes van een merk dat bij jou in de buurt verhuurd word (rcf,ev,enz..) en hou die voor de kleinere feesten. (100 personen) Wanneer je dan een groter feestje heb kun je eenvoudig 2 basjes bijhuren. Op deze manier kun je direct voor kwaliteit gaan. Het behringer eurolive setje dat jij aankaart kun je het beste maar gewoon vergeten als je voor 300 man wilt spelen..
          Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• floriole
            • Jul 2009
            • 10

Kijk is naar de DAP X-serie.
            Don't forget to walk, before you run.

Comment

• jaksev
              • Jul 2007
              • 365

Of ga voor zelfbouw.

Of HK-Audio PRO systeem, net iets duurder als 2000 euro, maar daar red je ook geen 300 man mee

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

2 tot 300 man werkelijk van muziek op een lekker volume voorzien heb je al best een serieus setje voor nodig...
                Of bedoel je feesten waar 2 tot 300 man komt en waar 60 man op de dansvloer van muziek moet worden voorzien?
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• thomaszzz
                  • Aug 2009
                  • 32

voor 2-300 man, waarvan max. 100 man op de dansvloer staat.
                  ik heb ondertussen al wat rondgekeken, en rondgevraagd, en ik ben van plan zelf luidsprekers te gaan bouwen (2 x 700 watt + 2 x 1400 watt)

Comment

• MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

En jij denkt dat je dat gaat redden met dat budget?
                    Geloof mij maar als ik zeg dat de kosten bij zelf bouwen aardig tegen kunnen vallen, je hebt meer nodig als alleen speakers.
                    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• thomaszzz
                      • Aug 2009
                      • 32

heb al ongeveer berekend, luidsprekers alleen komen op een 1000 euro. het hout zelf kost ongeveer iets van een 500 euro, dan nog de rest, maar dat kost nog geen 500 euro. met 2000 euro kan ik het wel halen vermoed ik

Comment

• mhsounds
                        • Sep 2009
                        • 933

maar de versterkers en x-over moesten er toch ook nog bij
                        Freelance Light and Video |
                        Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• T_Sound
                          • Sep 2009
                          • 267

Ik heb een zelfbouw setje met 2x 15" sub perkant (totaal aan sub: 1100 watt perkant)
                          En een 12"/1" Topkast (650 watt perkant).

Amps zijn: 1x T.Amp TA2400MK-X Op het laag
                          1x T.Amp TA1400 Op het hoog.

Met dat setje red ik het tot 150 tot 200 man op een redelijk volume (geen standje oerknal, maar ook niet standje: wat ik hoor niets).

Dus als jij echt je 300 man wilt halen met een kleine marge, dan moet je toch echt wel iets goeds willen bouwen of iets redelijks kopen, wil je dat halen.

Ik heb nog een kleine marge met mijn setje, maar niet veel.

Dus denk goed na voor je het geld uitgeeft aan een setje, terwijl het niet geschikt is voor je doeleinde. Tenzij je dat setje echt op de tenen laat werken.

succes.
                          Geluidmixen, doe je met gevoel, maar meer met je gehoor!

Comment

• thomaszzz
                            • Aug 2009
                            • 32

Originally posted by mhsounds
                            maar de versterkers en x-over moesten er toch ook nog bij
                            oh ja, da was ik vergeten maar zelf met dat allemaal erbij zal ik niet veel meer dan 2000 euro moeten uitgeven. ik heb daarnet even alles op een rijtje gezet:
                            - de luidsprekers (1000 euro)
                            - het hout (200-300 euro)
                            - al de rest voor aan de luidspreker (100-200 euro)
                            - versterkers en X-over (700 euro)

dan zit ik misschien wel een beetje boven de 2000 euro, maar ik heb dan wel een goed setje.

Comment

• vasco
                              • Oct 2003
                              • 2567

Originally posted by thomaszzz
                              oh ja, da was ik vergeten
                              En alle kabels ben je denk ik ook vergeten, gaat je ook zo een paar euro's kosten bovenop de rest namelijk.
                              Originally posted by thomaszzz
                              maar ik heb dan wel een goed setje.
                              Correctie, dan heb je een setje. Of het goed is zal helemaal afhangen van je bouwervaring. Wat speakers in een zelf getimmerde kist proppen is geen garantie voor goed/kwaliteit. Goede speakers bouwen is een vak waarbij o.a. ontwerpen komt kijken.

En die versterkers zijn passend bij je zelf getimmerde kastjes of kijk je alleen naar de prijs ervan?
                              Weet je zonder ontwerp van je speakers al welke versterker je nodig hebt?

Comment

Working...