Pioneer CDJ-900 & CDJ-2000

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tasplace
    • Dec 2003
    • 33

Fijne spelers.

Heb er nu twee sets mee gedraaid.

Eerste indruk was; waarom heeft pioneer er geen zonnebril bij geleverd
    Zoveel licht dat er af komt, maar dit kan je gelukkig uit zetten, vooral de led ring rond het jogwiel, En die gaat stroboscopen als je track bijna af is. Ook dat kan je uitzetten. Ook het display brightnes flink terug gedraaid

Verder heel fijn zijn de grotere hotcue knoppen alleen weer jammer dat de play en cue knop zwart zijn gemaakt waardoor ze minder goed opvallen in het donker

Scratch funktie van het jogwiel is iets gevoeligger dan de cdj1000, ik had een paar keer dat ik hem perongelijk aanraakte bij pitchen. Heb de rest van de set op cdj modus gedraait.

Display staat naar mijn menig teveel info in, kan minder, is misschien wennen maar ik moet twee keer kijken wat voor track er draait en wat mijn track tijd is.

Ook wennen is dat de pitch percentage naast de BPM counter staat in het display, ik kijk telkens naar de BPM in plaats van het percentage.

Automatiche 4 beat loop is leuk maar zit er snel naast.
    Handmatig gaat beter, kan op de halve frame nauwkeurig.

Inladen van usb harddisk gaat super snel en werkt leuk met de link functie.

Needle search heb ik niet gebrukt, ik ben gewend om Search FW knop ingedrukt te houde en aan het jogwiel te draaien.
    Needle search heeft voor mij geen toegevoegte waarde.

Mijn conclusie is als je niet met mp3 draait maar alleen met cd's heeft het apsoluut geen meerwaarde ten opzichte van de cdj 1000

Daan

Comment

Working...