Pioneer CDJ-900 & CDJ-2000

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • som
    • Nov 2002
    • 787

Even wat anders,
    Er was al eens een discussie over cd-kopietjes en buma,
    hoe gaat dat dan met een stick? dan heb je geen orgineel mee.
    Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

• Stoney3K
      • Sep 2007
      • 1399

Originally posted by som
      Even wat anders,
      Er was al eens een discussie over cd-kopietjes en buma,
      hoe gaat dat dan met een stick? dan heb je geen orgineel mee.
      Goed punt, de CDJ2000 zal natuurlijk muziekjes met DRM erop netjes pertinent weigeren.

Ach, het is misschien wel goed nieuws: De oudere CDJ's zullen misschien hierdoor een sloot in prijs gaan zakken. Heb zelf met de -1000MK3 gedraaid, prima apparaat, maar zoals gezegd gebruik je 90% van alle features alleen als je een übercreatieve trance-set in elkaar aan het schroeven bent.

Een fatsoenlijk loopwerk, snel reagerende cue en goeie geluidskwaliteit zijn IMO toch het belangrijkste... een BPM counter is handig (in de -1000 zit er ook echt eentje die goed werkt...) maar met de features waar je tegenwoordig mee dood wordt gegooid ga je als DJ toch een beetje lui worden. Geef mij maar een paar CDJ-100'jes en een tweetal Technicsjes.
      First make it work, then make it look pretty!

Comment

• jens
        • Aug 2004
        • 1066

hehe ik vind het ook altijd wel leuk spul! maar ik heb hier nog 2 cdj100 staan die het prima doen..inmiddels draai ik toch amper meer maar ze doen het mij best! hehe hoe vet was het dat jaren gelden de eerste pioneers cdj 500 kwamen en je endelijk je denon 2000 aan de kant kon ztten!

ik kom nog wel eens in een tentje waar ze geen eens cd spelers hebben hehe...je komen draaien met je platen of niet !

Comment

• kristofb
          • Sep 2006
          • 91

heb ze reeds in pre order gezet als ze binnen zijn laat ik wel iets weten hier

Comment

• kristofb
            • Sep 2006
            • 91

en ze zijn geleverd.... toch maffe toestellen die cdj 2000's nu enkel nog uitvissen hoe die recordbox werkt enzo want die heb je precies nodig om alle functies goed te gebruiken...

Comment

• Thompson
              • May 2005
              • 24

Originally posted by RayM
              Kunnen we onze 1000's weer opruimen want die zijn straks niet goed genoeg meer.
              CDJ 1000 is voor mij nog zeker meer dan perfect hoor, al die nieuwe digitale dingen nee dankje.
              Ik vind een beetje dat de kunst van het DJ zijn dan vervalt, maar dat is mijn mening

Comment

• _Jasper
                • Jan 2001
                • 330

Originally posted by Thompson
                CDJ 1000 is voor mij nog zeker meer dan perfect hoor, al die nieuwe digitale dingen nee dankje.
                Ik vind een beetje dat de kunst van het DJ zijn dan vervalt, maar dat is mijn mening
                Dat ben ik niet helemaal met je eens. Naar mijn idee is 'de kunst van het DJ zijn' het vermaken van het publiek. Lekker kunnen mixen kan wellicht een voorwaarde zijn, maar geen doel opzich.
                Met de introductie van deze spelers heeft Pioneer naar mijn idee goed geluisterd naar de wensen van de DJ's, technische mogelijkheden, en speelt hier leuk op in. (geen gezeul met CD's meer, geen CD's die gejat worden, je DJ-set thuis beter kunnen voorbereiden zodat je nog meer uit je set kunt halen.

Wil dus niet zeggen dat de CDJ1000's ineens niet meer perfect zijn.
                Seeeeeeee ya
                Jasper

Comment

• mhsounds
                  • Sep 2009
                  • 933

Originally posted by _Jasper
                  Dat ben ik niet helemaal met je eens. Naar mijn idee is 'de kunst van het DJ zijn' het vermaken van het publiek.
                  Is het naadloos aan elkaar kunnen mixen van 2 nummers...
                  Freelance Light and Video |
                  Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• renevanh
                    • Oct 2004
                    • 2371

Originally posted by mhsounds
                    Is het naadloos aan elkaar kunnen mixen van 2 nummers...
                    Absoluut niet mee eens!

Het aan elkaar mixen van nummers vind een doorsnee publiek (simpel gezegd: feestjes) totaal onbelangrijk. Op houseparties etc is het ietsje belangrijker, maar op een doorsnee jongeren/kinderenfeestje of "Piet wordt 50 jaar" maakt het geen zak uit, dan zit het vermaak van je publiek bijna 100% in je muziekkeuze, ongeacht hoe brak je dat in elkaar mixt.
                    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• mhsounds
                      • Sep 2009
                      • 933

Originally posted by renevanh
                      Absoluut niet mee eens!

Het aan elkaar mixen van nummers vind een doorsnee publiek (simpel gezegd: feestjes) totaal onbelangrijk. Op houseparties etc is het ietsje belangrijker, maar op een doorsnee jongeren/kinderenfeestje of "Piet wordt 50 jaar" maakt het geen zak uit, dan zit het vermaak van je publiek bijna 100% in je muziekkeuze, ongeacht hoe brak je dat in elkaar mixt.

Inderdaad je hebt gelijk, toch vind ik de switch tussen 2 nummers nog steeds erg belangrijk.
                      En op de housefeesten in de clubs is het veel belangrijker, je ziet ook nog wel een een 'vriend' die meekomt en de muziek aangeeft...
                      Freelance Light and Video |
                      Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• daviddewaard
                        • Mar 2008
                        • 627

GRRRRRR
                        weer zo'n nieuw pioneer ellende apperaat.
                        klinkt kut en elke Dove JOngen zet het weer op zijn rider... omdat het stoer staat.
                        terwijl 9 van de 10 dj;s alleen de play en pauze knop gebruiken moeten wij weer investeren in dit soort crap...
                        vaak genoeg meegamaakt dat die domme idioten cdj 200's niet goedd genoeg vinden terwijl er op een cdj200 en op een cdj 1000 allebij play en pauze knoppen zitten!!!
                        als je echt wil mixen met muziek hou het dan gewoon bij vinyl!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
                        A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

Originally posted by daviddewaard
                          GRRRRRR
                          klinkt kut en elke Dove JOngen zet het weer op zijn rider... omdat het stoer staat.
                          terwijl 9 van de 10 dj;s alleen de play en pauze knop gebruiken moeten wij weer investeren in dit soort crap...
                          vaak genoeg meegamaakt dat die domme idioten cdj 200's niet goedd genoeg vinden terwijl er op een cdj200 en op een cdj 1000 allebij play en pauze knoppen zitten!!!
                          als je echt wil mixen met muziek hou het dan gewoon bij vinyl!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
                          Dat 9 van de 10 DJ's volgens jou alleen de play en pauze knop gebruikt kun je Pioneer niet kwalijk nemen. De policy om na tig updates van de CDJ1000 eens een compleet nieuw model te lanceren kan ik me ook nog wel in vinden, kijk eens naar autofabrikanten, die doen precies hetzelfde alleen in een hoger tempo.
                          En om nou stug al 30 jaar je ogen dicht te blijven houden voor nieuwe ontwikkelingen en lekker met je krakerige plaatjes te blijven mixen vind ik wel erg kort door de bocht. Doe het dan consequent en blijf lekker sjouwen met W-bins en buizenbakken van 50 kg per stuk.
                          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• renevanh
                            • Oct 2004
                            • 2371

Juist ja... en waarom kun je met CD's of mp3's niet net zo goed mixen?

Je hele relaas over de klank van die pioneermixers en vervolgens je oplossing om vinyl te mixen slaat nergens op natuurlijk, want ook elke vinyl DJ zet een DJM800 op z'n rider tegenwoordig.

Sure, er zijn DJ's die weinig doen met de functies op een CDJ1000 (en toch niet minder accepteren), maar ik heb er gezien die enorm veel uit zo'n spelertje weten te toveren.
                            Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• moderator
                              Moderator
                              • Apr 2001
                              • 5946

Zullen we het bij het onderwerp houden aub...de nieuwe Pioneer cd spelers.
                              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Turboke
                                • Oct 2006
                                • 463

GRRRRRR
                                Ik denk dat dit in 8 van de 10 gevallen klopt,
                                Wij hebben ooit sl1200 van technics moeten plaatsen voor Regi,
                                deze moest dienen om zijn pint bier op te plaatsen zodat de mensen deze zagen ronddraaien.

Comment

Working...